ASUS A8N32-SLI - RAID spørgsmål
Fra : Sven

Dato : 06-06-06 13:00

Hej.
jeg skal til at installere WindowsXP i et RAID 0 array. Men hvad performer
bedst? Promisecontrolleren eller Nforce 4 indbyggede RAID 0?
Der skal sidde 2x250 Gb Samsung spinpoint SATA 2 HD'ere.

Sven

Fra : -*- DANELAW -*-

Dato : 07-06-06 08:52

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedst? Promisecontrolleren eller Nforce 4 indbyggede RAID 0?
> Der skal sidde 2x250 Gb Samsung spinpoint SATA 2 HD'ere.

Klart NForce4. Den anden sidder (sikkert?) på PCI'en = mindre båndbredde.

Fra : Hans

Dato : 07-06-06 11:40

Sven wrote:
> [...]
> performer bedst? Promisecontrolleren eller Nforce 4 indbyggede RAID 0?
> Der skal sidde 2x250 Gb Samsung spinpoint SATA 2 HD'ere.

Er du sikker på at du taler om det rigtige bundkort? A8N32-SLI Deluxe har 4
Sata-udgange på nForce chippen, 1 intern og 1 eSata port på Silicon Image
chippen, så den eneste mulighed for Raid er via de 4 udgange på nForce4
controlleren.

Hans

Fra : Sven

Dato : 07-06-06 14:33

> [...]
> 4 Sata-udgange på nForce chippen, 1 intern og 1 eSata port på Silicon
> Image chippen, så den eneste mulighed for Raid er via de 4 udgange på

Yep! Stikkene sidder som du beskriver, men der er mulighed for RAID mellem
den interne og externe i.flg. manualen til bundkortet.

Sven

Fra : Hans

Dato : 07-06-06 15:50

Sven wrote:

> Yep! Stikkene sidder som du beskriver, men der er mulighed for RAID
> mellem den interne og externe i.flg. manualen til bundkortet.

Korrekt, men i praksis en ret bøvlet løsning. Det havde været bedre hvis
stikkene var placeret som på MSI K8N Diamond Plus bundkortet, hvor begge
kanaler på Silicon Image controlleren er interne.

Hans

Fra : Sven

Dato : 07-06-06 20:29

> Korrekt, men i praksis en ret bøvlet løsning. Det havde været bedre hvis
> stikkene var placeret som på MSI K8N Diamond Plus bundkortet, hvor begge
> kanaler på Silicon Image controlleren er interne.

Det kan vi hurtigt blive enige om, men jeg er stadig i tvivl om jeg skal
bruge RAID 0 i Nforce eller på den externe. Det skal måske lige med, at jeg
i forvejen HAR et RAID 0 på Nforce. Jeg ved ikke hvor hurtig den vil være
med 2 RAID 0 arryes

Sven

Fra : Hans

Dato : 07-06-06 21:07

Sven wrote:

> [...]
> skal bruge RAID 0 i Nforce eller på den externe. Det skal måske lige
> med, at jeg i forvejen HAR et RAID 0 på Nforce. Jeg ved ikke hvor

Jeg ved det kan køre Raid0 med samme stripe på 4 diske, men mener ikke det
kan køre Raid0+0.

Anyone?

Hans