katteallergi
Fra : Poul K. Jensen

Dato : 06-06-06 06:55

Hvad gør jeg? Har to dejlige (inde-)katte, jeg på ingen måde vil skille mig
af med. Men har også mødt en sød pige, og kemien mellem os er helt som den
nu skal være. Desværre er der dårlig kemi mellem hende og kattene, for hun
er selvfølgelig katteallergiker. Er der overhovedet noget, man kan gøre ved
det. Nogle forholdsregler, man kan træffe e.lign?

Poul

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 06-06-06 11:18

Hej Poul

Ja der er....Jeg er selv ejer af fire indendøres-katte, og omgås mange katte
udenfor også..hver dag.
For tre år siden fik jeg til min store rædsel og sorg konstaterer
katteallergi og fik atvide rundt omkring mig(også råd fra min egen læge ) at
jeg så skulle af med mine katte...Jeg aftalte med mig selv og min mand at
hvis det skulle være sådan måtte det blive i vores sommerferie.( den lå ca
4-5-måneder fremme)
Jeg fik en ganske alm pille imod høfeber ( 1 stk dagligt) og en lille
inhalerings-dims som jeg skulle tage 2 gange dagligt...Jeg tager stadigvæk
høfeberpillen og kun en gang inhalering dagligt og har intet mærket
siden...så der er ingen grund til panik ...)
-Og held og lykke med kærligheden og kattene

hilsen Majbritt

Fra : Hanne Engermann

Dato : 06-06-06 17:57

> [...]
> er selvfølgelig katteallergiker. Er der overhovedet noget, man kan gøre ved
> det. Nogle forholdsregler, man kan træffe e.lign?

Fandt følgende i min 'samling af gode råd:

Allergi hos menneske, som følge af kontakt med kat.
PetalCleanse er en opløsning, som fjerner de stoffer fra pelsen hos
katte, hunde, mindre dyr og fugle, som forårsager allergiske reaktioner
hos mennesker.
Se:
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=440/sprog=1/item=yes/

Det er måske forsøget værd!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina Sørensen

Dato : 07-06-06 14:57

> [...]
> er selvfølgelig katteallergiker. Er der overhovedet noget, man kan gøre ved
> det. Nogle forholdsregler, man kan træffe e.lign?

Formoder at i sover sammen ... så et godt sted at starte er at undgå
dyr i soveværelset og hold godt rent der.
Og det kan også betale sig at børste hår af kattene en gang om ugen.
Hvis det er korthårskatte, så findes der en gummibørste der kan tage de
døde hår.

Held og lykke med det hele

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : L. Larsen

Dato : 17-07-06 22:18

Hej Poul.
Jeg har selv haft rigtig god gavn af homøopati mod en voldsom
pollenallergi.
Jeg brugte en klassisk homøopat i Århus, og efter en konsultation og tre
piller over tre uger, forsvandt min pollenallergi.
Jeg havde prøvet lægordinerede midler, men de fjernede ikke mine løbene
øjne og næse. Tværtimod blev jeg bare utilpas af dem.
Hvis I er interesseret kan I finde en behandler på :
http://www.homeopati.dk/
Håber I finder en løsning, da det dog vil være forfærdeligt at skulle af
med kattene.

Med venlig hilsen
L. Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar