Adaptec AHA- SCSI kort
Fra : Kenneth Fuglsang

Dato : 17-06-01 21:52

Hej

Jeg har sat et Adaptec AHA-42CF scsi kort i min comp, men når jeg så booter
skriver den følgende ;
No Rom Bios
System Halted

Hvad gør jeg ved det.

--
Med Venlig Hilsen
Webmaster of Thecomplex.dk

Fra : Kenneth Fuglsang

Dato : 17-06-01 21:53

Det var et 1542CF Kort.

Fra : Kenneth Fuglsang

Dato : 17-06-01 21:59

Hej igen

Det var :
No Rom Basic
System Halted

den skrev

Fra : N/A

Dato : 18-06-01 15:01

Fra : pedder

Dato : 18-06-01 15:01

Hej

Det kan være en detalje i dit mb bios, på mit mb (AsusA7A) er der under PCI
conf. noget der hedder SYMBIOS SCSI BIOS hvor default er auto. Jeg skriver
lige hvad der står om dette i min manual:

[Auto] allows the mb's Bios to detect whether you have a Symbios SCSI
controller. If the Symbios SCSI Controller is detected, the mb's Symbios
BIOS will be enabled; if no Symbios SCSI controller is detected, the onboard
Symbios SCSI BIOS will be disabled.

[Disabled] will disable the mb's symbios SCSI BIOS so that the Bios on an
add-on Symbios SCSI Card can be used. If your Symbios SCSI card not have a
BIOS, the Symbios SCSI card will not funktion. Configuration options: [Auto]
[Disabled]

Håber du kan bruge det !

Venlig hilsen pedder

Bruun <dikkedarer@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gj9m0$2opd$1@news.cybercity.dk...

Fra : Kenneth Fuglsang

Dato : 18-06-01 17:39

Hej

Jeg har fundet ud af at mit Asus K7M bundkort ikke kan finde SCSI kortet,
kan det være at ISA er slået fra i Biosen og evt. hvor skal det slåes til.