Allokeret område med bad clusters?
Fra : Staalanden

Dato : 17-06-01 19:34

Hejsa
Jeg er ved at flytte og ændre mine partitioner med PM.
Men jeg har nu et område på 3 Gb som den ikke vil frigøre pga. bad clusters.
Hvad gør jeg?

Fra : peter-nt

Dato : 17-06-01 21:18

3GB dårlige ud af hvor mange? - Det lyder som en disk på vej til de
evige.............
PM kan meget, men ikke reparere defekte diske.
Red hvad reddes kan (backup til anden disk), fdisk den og scandisk den,
således at de dårlige sektorer bliver afmærket, så skulle du kunne bruge
resterende plads - hvis du tør!
peter-nt

Fra : Staalanden

Dato : 17-06-01 21:37

On Sun, 17 Jun 2001 22:18:23 +0200, "peter-nt" <peter-nt@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>Red hvad reddes kan (backup til anden disk), fdisk den og scandisk den,
>således at de dårlige sektorer bliver afmærket, så skulle du kunne bruge

Den skulle nødig allerede være død! Den er kun ½ år gammel.
Den er på 45 Gb så det kan godt undværes meeeen det er jo lidt ærgerligt.
Jeg har ellers aldrig haft probs før?!

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 17-06-01 21:40

In article <l25qitsm13kthhcfhceoce9ikicfub5jnh@4ax.com>, Staalanden wrote:

> Den skulle nødig allerede være død! Den er kun ½ år gammel.
> Den er på 45 Gb så det kan godt undværes meeeen det er jo lidt ærgerligt.
> Jeg har ellers aldrig haft probs før?!
Hvis det er en IBM 75GXP så kig her:
http://ibm.flawless.dk

Mvh. Jonas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-06-01 21:44

"Staalanden" <staalanden@jyde.dk> wrote in message

> Den skulle nødig allerede være død! Den er kun ½ år gammel.
> Den er på 45 Gb så det kan godt undværes meeeen det er jo lidt ærgerligt.
> Jeg har ellers aldrig haft probs før?!

Må jeg gætte på at det er en IBM 75GXP ?
Der er vist en del (15-20 %) af dem der ikke klarer det første år særlig
godt.

Følg Peters råd og se hva' der kan reddes. Kontakt derefter forhandleren
hvis du ikke er tilfreds.

- Lars

Fra : Staalanden

Dato : 17-06-01 22:00

> [...]
>godt.
>
>Følg Peters råd og se hva' der kan reddes. Kontakt derefter forhandleren

I har fuldstændig ret!
Jeg vil selvfølgelig forlange en ny.
Men er det en god idé at få en anden mærke hd?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-06-01 22:16

> I har fuldstændig ret!
> Jeg vil selvfølgelig forlange en ny.
> Men er det en god idé at få en anden mærke hd?

Du har desværre ikke RET til en ny disk. Forhandleren har kun pligt til at
få repareret din HD eller erstatte den med en tilsvarende.... men hvem ved,
måske er forhandleren flink
IBM's 60GXP er vist i orden. Men start nu med at fdiske og rydde godt op på
den...

- Lars

Fra : SA

Dato : 18-06-01 07:25

Hej Staalanden(fedt navn - god figur)

Prøv at hente dette program hos IBM.

http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm

Det lyder som en joke, men jeg havde 512K Bad Clusters på min 30GB, og dem
reparerede dette program.
Programmet indtallerer sig ikke på din harddisk, men laver en bootdisk med
programmet DFT. Boot på denne disk.
Bemærk, at når programmet finder noget "dårligt" på disken, får du
muligheden for at slette disken. Husk lige at lave noget backup, inden du
kommer så langt. Men, hvis du ønsker at reparere din disk, så skal du gennem
proceduren med at slette disken.

Det eneste problem er backup-reperation-restore data - det tager nogle
timer!

Håber det også kan hjælpe dig.

SA