Katte, sol og kræft !!!
Fra : slotgitt

Dato : 17-06-01 15:53

Hej

Jeg har tre katte - Pus som er 10 år, Røde som er 4 år
og Speedy som er 2 år. Jeg er begyndt at blive temlig
bekymret mht. vore dages kraftige solstråler og alt det.
Jeg har i en udsendelse på Discovery set, at katte med
lyse ører og næse bliver tatoveret. Det skulle så beskyt-
te mod de farlige stråler. I samme udsendelse var der
også en kat der har fået fjernet det ene øre, pga. hud-
kræft. Jeg tror nok, at hele udsendelsen var fra New
Zealand hvor det med solens stråler vist er ret alvorligt.
Nu er det sådan, at min ældste kat, Pus, har meget lyse
øre og en meget lys næse og jeg (eller rettere hun) har
bestemt ikke lyst til at få fjernet et øre eller lignende.
Er der nogen der ved om man skal få den tatoveret,
eller er problemet ikke så slemt her i Danmark som i
New Zealand ?? Jeg er meget interesseret i yderligere
information om dette emne.

Mvh
Mikael Gitt og de tre katte.....