Trække kursus i England fra?
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 18:39

Hej,

Jeg har eget firma (enkeltmandsvirksomhed). Kan jeg trække udgifterne ifbm.
et kursus i England (prisen for kurset, fly og hotel) fra i firmaets
skatteregnskab?

Hvis ja, hvordan foregår det? Betaler jo i engelske pund for kurset.

Mvh
Jacob

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-06-06 18:51

"jacob" <ni> wrote in message

> Jeg har eget firma (enkeltmandsvirksomhed). Kan jeg trække udgifterne
ifbm.
> et kursus i England (prisen for kurset, fly og hotel) fra i firmaets
> skatteregnskab?

Hvis kurset er relevant for din virksomhed, ja. Men det er ikke anderledes
end for et dansk kursus.

> Hvis ja, hvordan foregår det? Betaler jo i engelske pund for kurset.

Betaler du med kreditkort vil beløbet optræde på et kontoudtog i danske
kroner på et tidspunkt. Betaler du via en bank-overførsel ligeså. Endelig
kan du betale kontant og så har du jo nok en nota for valuta-veksling fra
banken og kender så kursen. Beløbet skriver du i regnskabet. Hvis du gider,
kan du så efterfølgende bruge energi på at få den engelske moms tilbage. Men
det er lidt knudret og tager lang tid.

hilsen
Uffe

Fra : Elmand

Dato : 05-06-06 19:44

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> gider,
> kan du så efterfølgende bruge energi på at få den engelske moms tilbage.

Det kan du godt, men kun til at vedligeholde dine kundskaber.-- Skal du
lærer noget nyt
som du f.eks ikke har beskæftiget dig med før kan du ikke.-

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-06-06 20:30

Elmand skrev:
> [...]
> lærer noget nyt
> som du f.eks ikke har beskæftiget dig med før kan du ikke.-

Det lyder da lidt sjovt i mine ører?
Er det noget du kan uddybe noget mere, eller henvise til noget mere
læsning omkring?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Holst

Dato : 05-06-06 21:06

Anders Christensen wrote:

> Det lyder da lidt sjovt i mine ører?
> Er det noget du kan uddybe noget mere, eller henvise til noget mere
> læsning omkring?

Nej, det skulle skam være rigtig nok. Groft sagt betyder det bare, at du
altså ikke kan tage på blomsterbindingskursus i England, hvis du er
automekaniker.

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-06-06 21:11

Holst skrev:

> Nej, det skulle skam være rigtig nok. Groft sagt betyder det bare, at du
> altså ikke kan tage på blomsterbindingskursus i England, hvis du er
> automekaniker.

Ahh godt godt.
Men man kan vel godt lade firmaet betale f.eks. cisco's kurser hvis det
nu engang er netværk man arbejder med?

Fra : Holst

Dato : 05-06-06 21:23

Anders Christensen wrote:

> Men man kan vel godt lade firmaet betale f.eks. cisco's kurser hvis det
> nu engang er netværk man arbejder med?

Det tror jeg sagtens man kan.

Men det er jo altid spørgsmålet, hvor grænsen går. Et
blomsterbindingskursus for en mekaniker er jo ret tydeligt, men man kan
givetvis også finde nogle eksempler, hvor det er knap så tydeligt.

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-06-06 21:27

Holst skrev:

> [...]
> blomsterbindingskursus for en mekaniker er jo ret tydeligt, men man kan
> givetvis også finde nogle eksempler, hvor det er knap så tydeligt.

Der vil jo ganske givet være nogen ting der vil kræve en meget god
forklaring så snart man nærmer sig yderområderne af ens normale branche.
Men jeg vil nu tro man kan slippe afsted med meget hvis man kan
dokumentere et erhvervsmæssigt behov, f.eks. hvis man skal udvide med
noget nyt, som så kræver en ny specialviden.

Men det er så kun gætteri fra min side, SKAT kan jo være lidt tunge at
danse med..

Fra : Holst

Dato : 05-06-06 21:52

Anders Christensen wrote:

> [...]
> noget nyt, som så kræver en ny specialviden.
>
> Men det er så kun gætteri fra min side, SKAT kan jo være lidt tunge at

Ja, og det er mit også.

For hvis mekanikeren nu lige får lyst til at udvide og tjene lidt ekstra
på blomsterbinding, så kan han nok ikke lige tage på
blomsterbindingskursus og trække udgifterne fra. Det vil nok kræve, at
emnet stadig er møj, møj tæt på det øvrige erhverv.

Fra : Elmand

Dato : 06-06-06 08:32

"Holst" <newsjun06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blomsterbindingskursus og trække udgifterne fra. Det vil nok kræve, at
> emnet stadig er møj, møj tæt på det øvrige erhverv.

Når man forsker lidt i det, står der beskrevet, at man kan fratrækker kurser
til vedligeholdelse af tidligere erhvervet viden. Det er også lidt
vanskeligere
når det foregår i udlandet. Det kunne jo være en kamofleret ferie.

Jeg kan f.eks nævne, at der tidligere blev afholdt kursus i
stærkstrømsbekendt-
gørelsen på Mallorca. - Det var ovenikøbet undervisere fra
elektricitetsrådet
( Danmarks øverste el-myndighed) og kurset var alt incl , billigere end hvis
det
blev afholdt i Danmark. Det blev i mange tilfælde underkendt.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Jonas Kofod

Dato : 06-06-06 09:01

Elmand wrote:

> [...]
> vanskeligere
> når det foregår i udlandet. Det kunne jo være en kamofleret ferie.

Jamen så fremlæg din forskning og referer/citer hvor det står beskrevet.
Der er masser der tager kurser for at forbedre og udvide deres viden -
og jeg er sikker på de skriver det på.

> [...]
> det
> blev afholdt i Danmark. Det blev i mange tilfælde underkendt.

Det er jo så et eksempel på at det er sjældent man kan tage
underkendelser og andre udmeldeldinger fra SKAT som et udtryk for
hvordan reglerne er.
Sådanne situationer hvor flere borgere står i samme situation og kan
forelægge samme forhold for SKAT så bliver der svaret som vinden blæser
minder os om at de ikke aner hvad de taler om.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 10:08

"Elmand" <elmand@vip.cybercity nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis det
> blev afholdt i Danmark. Det blev i mange tilfælde underkendt.

I mit tilfælde er der tale om et kursus hos BBC i England for kamerafolk,
der ikke er mulighed for at tage i Danmark. Og mit firma er en mindre
medievirksomhed.

Mvh
Jacob

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-06-06 10:33

"jacob" <ni> wrote in message

> I mit tilfælde er der tale om et kursus hos BBC i England for kamerafolk,
> der ikke er mulighed for at tage i Danmark. Og mit firma er en mindre
> medievirksomhed.

Det skal være

1) Relevant for din virksomhed
2) Bygge videre på allerede erhvervet viden. Dette behøver ikke være via en
uddannelse, men kan være lært via jobbet eller lignende.

Hvis du kombinerer det med ferie samme sted, så risikerer du ikke at kunne
trække alle rejseudgifterne fra.

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 18:48

Hej Anders

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Ahh godt godt.
> Men man kan vel godt lade firmaet betale f.eks. cisco's kurser hvis det nu
> engang er netværk man arbejder med?

Det kan du saktens trække fra, da det er virksomhedsrelateret kursus, da
Cisco jo er netværksudstyr, og dit firma arbejder med netværk, så er der
ingen problemer i det...

Og hvis det er en kundskab som ikke har kunnet erhverves her i Danmark,
altså, at du ikke bare har taget kurset i England fordi du godt kunne tænke
dig at komme derover samtidigt, så skulle der slet ikke være grund til
bekymring...

Men en god idé er altid at spørge Skat, faktisk vil de meget gerne svare på
spørgsmål, jeg ved godt der er nogle krakilere imellem, men de fleste vil,
da de godt ved at det gir ekstraarbejde for dem selv, hvis vi ikke får gjort
tingene rigtigt fra starten

Og så en sidste personlig mening, jeg ved mange har travlt med at man skal
have revisorer til alt muligt, men hvis du har lidt omløb på øverste og ikke
er bange for Skat, og alle deres sjove regler, så spørg dem først, det
sparer dig for en del regninger fra revisoren - og ja, jeg ved godt _igen_
at der er nogle som ikke giver så gode svar, men det er efter min erfarring
fåtallet

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-06-06 21:03

"Elmand" <elmand@vip.cybercity nospam.dk> wrote in message

> Det kan du godt, men kun til at vedligeholde dine kundskaber.-- Skal du
> lærer noget nyt
> som du f.eks ikke har beskæftiget dig med før kan du ikke.-

Rigtigt, men det er ikke specielt for kurser i England.