Whisky - Lagavulin
Fra : Kert Rats

Dato : 05-06-06 17:58

Kan nogen her i vores gode guffe-gruppe hjælpe mig med at finde information
om, hvor jeg kan købe den aldeles prægtige Lagavulin-whisky billigst?

Jeg har selvfølgelig søgt på Google, og jeg fandt 508 danske hits, men ingen
anfører priser - så vidt jeg kan se.

Håber meget, at I kan hjælpe mig.

Bedste mad&drikke-hilsner fra

Kert Rats

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 05-06-06 18:27

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har selvfølgelig søgt på Google, og jeg fandt 508 danske hits, men
> ingen anfører priser - så vidt jeg kan se.

Juuls Vinhandel på http://www.juuls.dk/ angiver priser. Skriv Lagavulin i
søgefeltet på forsiden.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Kert Rats

Dato : 05-06-06 18:40

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Juuls Vinhandel på http://www.juuls.dk/ angiver priser. Skriv Lagavulin i
> søgefeltet på forsiden.
>
> Venlig hilsen Dikte

Mange tak for dit hurtige svar!
Juuls Vinhandel er dog lidt dyr, synes jeg. Eller er prisen for er 12 års
Lagavulin virkelig helt oppe på 645 kroner også andre steder?

Jeg prøver selv at kikke videre på Nettet - men meld meget gerne ind, hvis
du eller andre finder gode whisky-steder, hvor priserne er til at betale.

Bedste hilsner fra

Kert

Fra : Max

Dato : 05-06-06 22:05

Hej Kert

> Juuls Vinhandel er dog lidt dyr, synes jeg. Eller er prisen for er 12
> års Lagavulin virkelig helt oppe på 645 kroner også andre steder?

Ikke at jeg syntes det er dyrt med 645 kr., men den 16 år's jeg har
stående kostede 300 kr. i Paris lufthavn :)

Mvh Max

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 05-06-06 18:27

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Emil

Dato : 05-06-06 19:50

Kert Rats wrote:

>Kan nogen her i vores gode guffe-gruppe hjælpe mig med at finde information
>om, hvor jeg kan købe den aldeles prægtige Lagavulin-whisky billigst?

Billigst kan jeg ikke hjælpe med. Men du kan finde den i denne
prisliste fra http://www.lb-vin.dk
http://www.lb-vin.dk/Prisliste_2005_WEB.pdf

Så må du selv sammenligne priser.

m.v.h. Emil

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 21:05

On Mon, 5 Jun 2006 18:58:07 +0200, Kert Rats wrote:

> [...]
>
> Jeg har selvfølgelig søgt på Google, og jeg fandt 508 danske hits, men ingen

Lagavulin, som er et af mine favoritdestillerier, ses meget sjældent på
tilbud. Du må betale hvad det koster og fryde dig over den ypperlige dram.
Med mindre du tyr til udlandet, er prisen for en 12 års på den forkerte
side af 600 kr.

Man kan undre sig over, at COOP ikke tilbyder litersflasker af Lagavulin
*16 år*, når de nu jævnligt faldbyder de andre fra "Six Classic Malts" til
favorable priser.

Hvis du er til Lagavulin 12 års (57,8%), bør du afgjort også smage 10 års
Laphroaig Cask Strength (55,8%) - se
http://www.laphroaig.com/whiskies/cask_strength/index.asp?expanded=cask_strength.
Den er for nyligt kåret som verdens bedste whisky og har mange fælles træk
med Lagavulin 12 år.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Stig Mogensen

Dato : 05-06-06 21:22

Kert Rats wrote:

> [...]
>
> Jeg har selvfølgelig søgt på Google, og jeg fandt 508 danske hits, men
> ingen anfører priser - så vidt jeg kan se.

Det er jo en god flaske

Hvis du kommer forbi det Svenske engangimellem, så overvej Systembolaget. De
kan være billigere end i Dk......på nogen ting.

Ellers er Lagavulin pt. lidt smådyr.....de skal jo også planlægge
produktionen til et marked der skal sælges til 16 år frem i tiden.

Den 12 års er værd at prøve....også til prisen.

/Stig

--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 21:55

On Mon, 05 Jun 2006 22:22:08 +0200, Stig Mogensen wrote:

> Det er jo en god flaske
>
> Hvis du kommer forbi det Svenske engangimellem, så overvej Systembolaget. De
> kan være billigere end i Dk......på nogen ting.

På nogle ting, ja, men i det store hele er de for dyre.

Ifølge deres hjemmeside fører de slet ikke den 12 års (se dette link:
http://kortlink.dk/2sag). Den 16 års tager de 544 svenske for, hvilket
ifølge dagskursen er 439 danske dask, og det svarer nogenlunde til
butiksprisen herhjemme - måske endda i overkanten. Calle Vinlager syd for
grænsen har den til 389,-
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-06-06 16:57

Kert Rats skrev:
> [...]
>
> Jeg har selvfølgelig søgt på Google, og jeg fandt 508 danske hits, men ingen

Håber da jeg kan.

Hvis du tænker på deres 16 års kan jeg fortælle dig at det kan betale
sig at købe i tyskland, Whiskeyen koster herhjemme omkring 700,- måske
billigere visse steder. Selv giver jeg 245,- for en 70 CL nede i SK
Discount (Der står SKY på deres logo) http://www.skdiscount.dk/a.php?i=3

Du kan også tage til Flensborg. Jeg er lige selv kommet hjem derfra med
et par flasker til ganske favorable priser. Jeg fik fat i en Lagavulin
Special Release Cask Strenght som er 18 år gammel, til den favorable
pris af 345,- Der ligger en butik der er ejet af danskere og de har et
kæmpe udvalg samt en meget stor viden inden for området og så har de alt
tilbehør man skal have til sine whiskeyer.
http://awa.dk/whisky/wshops/german.htm det er den første C.C. Petersen.
Det der står om special aftapninger passer så ikke helt mere. Men de har
mange forskellige og også specialaftapninger, men ting som Glenfiddich,
LochNaggar, Lagavulin, Bowmore, BenRiach osv. står klar på hylderne.
Blandt glenfiddich havde de en 12 års, 15 års, 18 års, 25 års 30 års og
en enkelt i montre på 50 år.

Mvh
Simon Nielsen
Dansk Skotte
---
Spiser Haggis, Drikker Whiskey, Spiller Sækkepibe og elsker den lille
søde West Highland terrier, Victor.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 22:59

On Tue, 06 Jun 2006 17:57:26 +0200, Simon Nielsen wrote:

> Håber da jeg kan.
>
> Hvis du tænker på deres 16 års kan jeg fortælle dig at det kan betale
> sig at købe i tyskland, Whiskeyen koster herhjemme omkring 700,- måske
> billigere visse steder.

Jeg vil ikke afvise, at en lille ydmyg pusher i en mindre stationsby på
Lolland tager den pris, men en gængs pris på 16 års Lagavulin ligger på ca.
425 kr.

> Selv giver jeg 245,- for en 70 CL nede i SK
> Discount (Der står SKY på deres logo) http://www.skdiscount.dk/a.php?i=3

245 kr. lyder til gengæld utroligt billigt. Er du helt sikker på den pris?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-06-06 23:33

Kurt Hansen skrev:

> Jeg vil ikke afvise, at en lille ydmyg pusher i en mindre stationsby på
> Lolland tager den pris, men en gængs pris på 16 års Lagavulin ligger på ca.
> 425 kr.

Oki doki, jeg kender jo egentlig kun de tyskje priser fordi jeg bor 5 KM
fra Grænsen

> 245 kr. lyder til gengæld utroligt billigt. Er du helt sikker på den pris?

Jeppers i tyskland, altså mellem 245 og 300 alt efter hvornår på året
det er.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 08:57

On Wed, 07 Jun 2006 00:32:45 +0200, Simon Nielsen wrote:

> Jeppers i tyskland, altså mellem 245 og 300 alt efter hvornår på året
> det er.

Det afgjorde sagen. Fra nu af vil jeg pjaske 16 års Lagavulin på mine
cornflakes om morgenen. Der er mere næring i end i letmælk, og prisen er jo
næsten den samme
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Max

Dato : 07-06-06 09:38

Hej Kurt

> cornflakes om morgenen. Der er mere næring i end i letmælk, og prisen
> er jo næsten den samme

Og smagen er jo også bedre i Lagavulin end i sådan en
gang vand med kridt i :)

Mvh Max

Fra : Jonas Kofod

Dato : 06-06-06 21:34

Kert Rats wrote:
> [...]
>
> Jeg har selvfølgelig søgt på Google, og jeg fandt 508 danske hits, men ingen

Med tanke på dit indlæg kiggede jeg efter da jeg var i Kjær og
Sommerfelts butik inde i kbh. Her stod en 16 år til 429 kr.

Fra : Kert Rats

Dato : 07-06-06 16:35

"Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Med tanke på dit indlæg kiggede jeg efter da jeg var i Kjær og Sommerfelts
> butik inde i kbh. Her stod en 16 år til 429 kr.

Tak for tippet, Jonas.

Jeg tror, at det er det billigste, man kan få Lagavulin 16 år til her til
lands.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jonas Kofod

Dato : 07-06-06 18:05

Kert Rats wrote:

> Jeg tror, at det er det billigste, man kan få Lagavulin 16 år til her til
> lands.

Jamen det er nu heller ikke så slemt endda - og så tilbyder de gerne
lidt smagsprøver når man er på besøg og så kan de jo snakke med om hvad
de handler med. Det er jo ikke at foragte, men derimod værd at sætte
pris på

Fra : Lars Holst

Dato : 09-06-06 22:00

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> said in

> [...]
>
> Jeg har selvfølgelig søgt på Google, og jeg fandt 508 danske hits, men
> ingen anfører priser - så vidt jeg kan se.

Her har de en 25 y. Cask Strength til 219 €
http://www.maltsandmore.de/catalog/index.php?cPath=37_22_25&sort=2a&page=7

Personligt kan jeg bedre lide Ardbeg, Glen Avon, Ben Alder eller
Bunnahabhain.

--
Lars Holst

Fra : Kert Rats

Dato : 10-06-06 23:49

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.maltsandmore.de/catalog/index.php?cPath=37_22_25&sort=2a&page=7
>
> Personligt kan jeg bedre lide Ardbeg, Glen Avon, Ben Alder eller

Tak for tippet.
Ardbeg har jeg i kikkerten, fordi den har fået topkarakter i diverse
whisky-tests. Men den er sikkert hundedyr
Dine øvrige forslag kikker jeg også på.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 00:14

On Sun, 11 Jun 2006 00:49:15 +0200, Kert Rats wrote:

> Tak for tippet.
> Ardbeg har jeg i kikkerten, fordi den har fået topkarakter i diverse
> whisky-tests. Men den er sikkert hundedyr

Ardbeg i standarsaftapninger fra destilleriet er ikke vanvittigt dyre. En
Ardbeg Ten koster omkring 325 kr., Ardbeg Uigeadail omkring 585 kr. og så
går priserne eller derop ad. "Lord of the Isles" koster desværre op mod et
par tusinde og de gamale aftapninger fra før verden gik af lave (og Ardbeg
lukket og lagt i mølpose) er ved at være for dyre for lægmand, men hvis man
en sjælden gang får muligheden for at smage, har man altså også fornøjelsen
i flere timer efter

En ung Ardbeg (omkring 6-7 år gammel) er for nyligt udgivet af Ian MacLeod
under salgsnavnet "Smokehead". Den fåes til 298 kr. og er en ypperlig dram
og en rigtig god Ardbeg - især til prisen.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : JHR

Dato : 11-06-06 02:14

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> under salgsnavnet "Smokehead". Den fåes til 298 kr. og er en ypperlig dram
> og en rigtig god Ardbeg - især til prisen.

Den vil jeg vildt gerne prøve, nogen ide om hvor man kan få den? (måske på
Fyn?)

Mvh
Jeppe.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 09:55

On Sun, 11 Jun 2006 03:14:01 +0200, JHR wrote:

> Den vil jeg vildt gerne prøve, nogen ide om hvor man kan få den? (måske på
> Fyn?)

Det er vist Juuls Vinhandel på Frederiksberg i København der importerer den
(?) og du kan købe den online. Desværre ryger der jo så porto på:

http://www.juuls.dk/get/19220.html

Juuls er en stor forretning og fungerer også som grossist og de leverer til
mange vinforretninger over hele landet. Jeg fik f.eks. Dahls Vinhandel i
Viborg til at skaffe den hjem fra Juuls og prisen holdt. Altså: Find en god
vinhandel på Fyn og spørg om ikke de kan gøre det samme.

P.S. At "Smokehead" er en Ardbeg er ikke officielt, men der er
"international" enighed om at det er tilfældet. For mig er der heller ingen
tvivl; den har alle karakteristika for en Ardbeg - en rigtig god Ardbeg
endda.

P.P.S. Sådanne aftapninger uden destilleriangivelse kan være de rene perler
- andre gange noget stads fra andenrangs fade. Under alle omstændigheder er
der ingen garanti for, at "Smokehead" i al evighed vil have det samme
indhold. Når det aktuelle oplag er udsolgt, vil man naturligvis forsøge at
ramme en whisky der i karakteren kommer så tæt på den nuværende som muligt,
men det kan godt være at den så er fra Caol Ila.

P.P.P.S. lad dig ikke skræmme af mit P.P.S. Køb dig en flaske "Smokehead"
og nyd den i fulde drag
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kert Rats

Dato : 11-06-06 23:47

> Det er vist Juuls Vinhandel på Frederiksberg i København der importerer
> den
> (?) og du kan købe den online. Desværre ryger der jo så porto på:
>
> http://www.juuls.dk/get/19220.html

Det er mit indtryk, at Juuls Vinhandel er "The Vinhandel", når talen falder
på Whisky. Jeg får meget ofte henvisninger til denne forretning.

Er mit indtryk i overensstemmelse med de faktiske forhold? Altså: Er Juuls
Vinhandel Whisky-centrum i Danmark?

Venligst

Kert Rats

Fra : Lars Holst

Dato : 12-06-06 12:08

> [...]
>
> Er mit indtryk i overensstemmelse med de faktiske forhold? Altså: Er
> Juuls Vinhandel Whisky-centrum i Danmark?

Juul's er Danmarks cnetrale whisky pusher.
Men mange vælger at købe i Tyskland p.g.a. priserne.

--
Lars Holst