[Cph-Metronet] modem-router?
Fra : Palle Jensen

Dato : 05-06-06 17:36

Hej,

Hvis alt går vel skulle jeg gerne ryge fra TDC til Cph-Metronet i
morgen.

Mit nuværende setup er std. TDC.:

http://diverse.ducktrucks.dk/tdc.jpg

Som det ses har jeg en Linksys WRT54GC trådløs router.

Jeg kan se i de papirer der ligger i kassen til den D-Link 300T ADSL
Modem at der er alle muligt DHCP indstillinger og lignende. Jeg har
ikke en skid forstand på det og derfor lidt nervøs for at der skal gå
ged i det i morgen.

Min trådløse router er jo også DHCP server for mine 3 maskiner
herhjemme.

Svarer D-Link modemmet til det ADSL modem jeg allerede har fra TDC? I
så fald burde jeg jo bare kunne skifte udstyret ud og så spiller det.

Hvilken praktisk betydning harden D-Link ADSL splitter der følger med
i pakken? Umiddelbart ser det ud som om at telefonlinien SKAL rende
igennem den inden linien når ADSL modemmet?

Håber nogen kan lægge en dæmper på mine bekymringer...

Palle Jensen

Fra : Niklas Petersen

Dato : 05-06-06 22:27

Palle Jensen wrote:
> [...]
> Modem at der er alle muligt DHCP indstillinger og lignende. Jeg har
> ikke en skid forstand på det og derfor lidt nervøs for at der skal gå
Uden at have konkret erfaring med det, så vil jeg tro at du blot kan
sætte d-link ind istedet for dit TDC modem.

> Hvilken praktisk betydning harden D-Link ADSL splitter der følger med
> i pakken? Umiddelbart ser det ud som om at telefonlinien SKAL rende
> igennem den inden linien når ADSL modemmet?
Udfra billedet, så har du indbygget ADSL splitter i dit telefonstik på
væggen, så filteret skal sikkert ikke bruges.

Held og lykke med det

Fra : Frans Meyer

Dato : 06-06-06 17:44

"Niklas Petersen" <spam@berta.dk> skrev i en meddelelse
> Uden at have konkret erfaring med det, så vil jeg tro at du blot kan sætte
> d-link ind istedet for dit TDC modem.

Ja, i praksis kan du skifte TDC modemet ud med 300T.

Det er din WRT54GC som laver DHCP til dit LAN.

> Udfra billedet, så har du indbygget ADSL splitter i dit telefonstik på
> væggen, så filteret skal sikkert ikke bruges.

Ja - det hælder jeg også til.

vh
Frans

Fra : Jens Andersen

Dato : 06-06-06 20:50

Frans Meyer wrote:
> "Niklas Petersen" <spam@berta.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, i praksis kan du skifte TDC modemet ud med 300T.
>
> Det er din WRT54GC som laver DHCP til dit LAN.

> Ja - det hælder jeg også til.

Det er så ikke helt korrekt. Stikket på væggen er godt nok lidt
specielt, men det har ikke indybgget ADSL splitter.
Splitteren skal bruges, men det hermafrodit stik der følger med
splitteren skal ikke bruges. Dvs. RJ11 stikket fra splitteren skal blot
sættes i på samme måde som det allerede er sat op og så virker
telefonstikket som sædvanligt.

Stikdåsen laver pass-through når der ikke er sat noget i det øverste
stik og ellers tager den indgangssignalet (dvs. udsignalet fra
splitteren) og smider ud i telefonstikket.

Mvh
Jens

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-06-06 22:19

Jens Andersen wrote:

> [...]
> splitteren skal ikke bruges. Dvs. RJ11 stikket fra splitteren
> skal blot sættes i på samme måde som det allerede er sat op og så

Leverer CPH Metronet et skillefilter (benævnt "splitter" ovenfor) til de
kunder, som har et rigtigt KAP stik?

--
Jesper Lund

Fra : news.tele.dk

Dato : 08-06-06 18:44

"Jens Andersen" <jens.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og ellers tager den indgangssignalet (dvs. udsignalet fra splitteren) og

Det må du meget gerne uddybe, for jeg har været uden net og fastnet
telefon i 2 døgn nu. CPH-Metronet har været nede og kigge på
centralen og der skulle det efter deres udsagn været: ALT OK.

I morgen skulle der komme en tekniker forbi og kigge på det. Men
hvis er her hunden ligger begravet vil jeg da lige så godt løse det
selv.

Er det du siger at:

Øverste RJ11 stik fra vægstikket, skal rende til splitterens Line/phone.
ADSL fra spiltteren skal så rende til ADSL modemmet. Og så skal mit
almindelige telefonstik i det trebenede stik i væg stikket?

Som det er nu er der ikke klar tone eller noget som helst i telefonen.

Utrlig så naiv jeg var da jeg hoppede på den med at der højst blev
30 minutters nedetid :-/

--
Palle

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-06-06 08:52

"news.tele.dk" <ducktrucks@gmail.com> wrote in message

> Utrlig så naiv jeg var da jeg hoppede på den med at der højst blev
> 30 minutters nedetid :-/

Jeg kørte før jeg skiftede til CPH på en Cybercity rå kobber som jeg fik
lagt ind i min lejlighed da den blev oprettet.

Da jeg så gik over til CPH fik TDC åbenbart smidt min CPH forbindelse over
på min gamle telefonledning, så jeg sad der med stikket i væggen fra
cybercity, og der skete bjælde, så prøvede jeg at flytte over i det game
tlf. stik, også var der hul igennem.

Mvh

Kim

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-06-06 16:06

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> på min gamle telefonledning, så jeg sad der med stikket i væggen fra
> cybercity, og der skete bjælde, så prøvede jeg at flytte over i det game

Hmm.... Jeg har kun ét stik totalt. Så der er desværre ikke
noget at lege med der.

Iøvrigt er jeg ved at blive pænt irriteret på CPH-Metronet.

Tirsdag skulle min linie være klar. Tirsdag morgen havde TDC rigtignok
kappet min linie. Både internet OG fastnet telefonen.

Hver dag er jeg blevet lovet et eller andet som de ikke har kunne holde.
I går påstod de at de selv havde besigtiget centralen og at der ikke var
noget galt på deres udstyr. Så sagde de - i går - at der skulle en TDC
tekkniker ud og kigge på det hos os. De havde 12 timers service sagde
de, så hvis de ikke kom torsdag ville de komme fredag. Man sidder
jo hjemme og venter. Ved middagstid ringer jeg så til dem for at spørge
om der var hold i aftalen. "Nå ja" siger personen i den anden ende.
De kommer senest mandag!?! Arggg!!! Fedt at man sidder hjemme.
Hvis TDC siger senest mandag så er det ihvertfald sikkert at de ikke
kommer fredag. Jeg brokkede mig så meget at han ringede til TDC
og rykkede i dem. Han sagde så at de lovede at skynde sig og at de
ville tage mig i dag hvis de fik tid. Da vidste jeg at jeg kunne glemme
alt om det.

Nu skal jeg så tage fri mandag igen for at kunne være her når
teknikeren kommer. 100% latterligt.

Hvis de så bare fra starten lagde tid nok på, så jeg ikke skulle
blive sur ver gang de ikke kunne holde det de sagde.

Rent æv.

--
Palle