"Historisk" vejr ?
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 05-06-06 16:02

Ofte sidder man og diskuterer hvor meget det blæser når man sejler (jeg er
en fattig lus uden vindinstrumenter). www.dmi.dk giver fine forudsigelser,
men er der noget sted man kan se hvor meget det har blæst inden for de
sidste par dage ? Altså noget "historik" for observationerne ?

--
Bjarke M. Christensen
http://www.MAXImalt.dk

Fra : ThomasB

Dato : 05-06-06 16:22

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> [...]
> men er der noget sted man kan se hvor meget det har blæst inden for de
> sidste par dage ? Altså noget "historik" for observationerne ?

Prøv at se om du ikke kan bruge:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vejrarkiv.htm
"Vejrarkivet indeholder informationer om temperatur, nedbør, solskinstimer,
vind og tryk. Arkivet opdateres hver dag med data fra det seneste døgn."

Mvh Thomas

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 05-06-06 17:06

Super, det var lige det. Burde jeg salv have fundet.

Jeg kan dog ikke genkende data. Vi lå øst og syd for Gedser og der var tæt
på kuling ... Grafen siger under 10 ??

Bjarke

snip

Fra : ThomasB

Dato : 05-06-06 23:05

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
[snip]
> Jeg kan dog ikke genkende data. Vi lå øst og syd for Gedser og der var tæt
> på kuling ... Grafen siger under 10 ??

Den viser middelvinden - stødene er prikkerne i toppen af grafen.

Hvilken dag kigger du efter?

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 05-06-06 23:56

Vi sejlede fra Køge bugt fredag kl 16 og var i Neustadt (Travemunde) lørdag
lige over frokost. Bortset fra de sidste 3-4 timer og 1 time ved møn lige
efter solen gik ned, så havde vi mere end god vind hele vejen....

Fra : kenneth.g

Dato : 05-06-06 16:22

Prøv om du kan bruge noget herfra
http://www.dragoer-baadelaug.dk/index.php?page=links

Kenneth

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 06-06-06 16:05

> [...]
> men er der noget sted man kan se hvor meget det har blæst inden for de
> sidste par dage ? Altså noget "historik" for observationerne ?

Prøv
http://ocean.dmi.dk/

Hilsen Peter

Fra : Torben Bach

Dato : 06-06-06 21:51

være med K da jeg er dansker)> wrote in message
> [...]
> men er der noget sted man kan se hvor meget det har blæst inden for de
> sidste par dage ? Altså noget "historik" for observationerne ?

Tysk vejrtjeneste er måske ikke det værste, man kan få - prøv denne her -
god at bruge til sammenligning med de danske vejrudsigter:

http://www.wetter.com/v2/?SID=&LANG=DE&LOC=0201&LOCFROM=0201&var_con=Europa&var_country=D%E4nemark&var_country_c=DK&step=3

Det er ikke altid, at vejrudsigterne stemmer overens med dem, vi får fra
DMI, og så kan man jo selv lave en eller anden form for gennemsnit eller med
tiden finde ud af, hvilken af vejrtjenesterne, der som regel er mest til at
stole på.

Mvh
Torben
--