Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC
Fra : Michael

Dato : 05-06-06 15:56

Hej.

Jeg er lidt lun på Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC som jeg vil bruge på Nikon D50

Sigma skriver: Exclusively designed for use with digital SLR cameras
featuring APS-C size image sensor.

Nikon D50 sensor er 23,7X15,6 mm CCD.

Kan det bruges sammen med godt resultat.

Mvh. Michael

Fra : MAL

Dato : 05-06-06 17:43

"Michael" <rundstrom@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> featuring APS-C size image sensor.
>
> Nikon D50 sensor er 23,7X15,6 mm CCD.
>
> Kan det bruges sammen med godt resultat.

Ja, det kan det. Nikon laver også et tilsvarende objektiv, men det er noget
dyrere, så Sigma er et godt bud, hvis prisen også har betydning. Jeg har
selv to Sigma-objektiver til min Nikon D70s. Det ene er af samme DC-type.

Mikael