|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Fords TDCi-motor - hvorfra? - Genopta Fra : Armand
 | 
 Dato :  05-06-06 15:59
 | 
 |  | > Armand skrev Ma. 23 Jan. 2006 01:58
 Thomas Landberg skrev Ma. 23 Jan. 2006 10:11
 >
 > (**) Lidt på samme måde finder jeg VAG's P-D teknik for at være en
 > mavesur halv-redder efter at også dé fandt sig kørt bagud mens de sov
 > på deres engang så uangribelige turbo-diesel pude, men alligevel ikke
 > ville falde 100% til patten á Fiat/Alfa's common-rail teknik; men
 > holde skansen som opfinder af personvogns-dieselen og selv fremstille
 > et alternativ til den  gamle TD'er :-|
 
 Bagud? Det kan absolut kun være på et punkt: Støj. Kunne jeg vælge
 mellem en 2.0HDi 110hk og VW's gamle 1.9TDi 110hk som f.eks. kom i
 Passat'en i 1997, så blev det ikke den "moderne" commonrail jeg valgte
 at køre i.
 
 Så har jeg fundet en anelse bekræftelse i ovennævnte!
 VW går fra deres PD-tenik fra og med i år, og næste år vil alle VW
 td'ere være af common-rail typen!
 
 Begrundelsen ligger i de stedse strengere normer som PD-teknikken ikke
 kan leve op til omkring sod, og i min verden er sod en del af
 forbrændingens effektivitet, som igen må kunne aflæses på
 brændstof-økonomien :-/
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  mohr (05-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : mohr
 | 
 Dato :  05-06-06 16:14
 | 
 |  | 
 
            "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
 > Så har jeg fundet en anelse bekræftelse i ovennævnte!
 > VW går fra deres PD-tenik fra og med i år, og næste år vil alle VW td'ere 
 > være af common-rail typen!
 Jf. Autobild (http://kortlink.dk/2s9n),  tager udfasningen af PD teknologien 
 start i 2008. Officielt skyldes det omkostninger - skriver de.
 Hvor har du dine info fra?
 \Morten 
            
             |  |  | 
  Thomas Landberg (05-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Landberg
 | 
 Dato :  05-06-06 16:14
 | 
 |  | > > (**) Lidt på samme måde finder jeg VAG's P-D teknik for at være en
 > > mavesur halv-redder efter at også dé fandt sig kørt bagud mens de sov
 > > på deres engang så uangribelige turbo-diesel pude, men alligevel ikke
 > > ville falde 100% til patten á Fiat/Alfa's common-rail teknik; men
 > > holde skansen som opfinder af personvogns-dieselen og selv fremstille
 > > et alternativ til den  gamle TD'er :-|
 >
 > Bagud? Det kan absolut kun være på et punkt: Støj. Kunne jeg vælge mellem
 > en 2.0HDi 110hk og VW's gamle 1.9TDi 110hk som f.eks. kom i Passat'en i
 > 1997, så blev det ikke den "moderne" commonrail jeg valgte at køre i.
 >
 > Så har jeg fundet en anelse bekræftelse i ovennævnte!
 > VW går fra deres PD-tenik fra og med i år, og næste år vil alle VW td'ere
 > være af common-rail typen!
 >
 > Begrundelsen ligger i de stedse strengere normer som PD-teknikken ikke kan
 > leve op til omkring sod, og i min verden er sod en del af forbrændingens
 > effektivitet, som igen må kunne aflæses på brændstof-økonomien :-/
 
 Hvordan kommer er halvt år gammelt indlæg frem igen? Og hvorfor står det som
 noget jeg skrev? Meget mærkeligt.
 
 MVH
 
 Thomas Landberg
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (05-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  05-06-06 16:36
 | 
 |  | Thomas Landberg skrev:
 
 > Hvordan kommer er halvt år gammelt indlæg frem igen? Og hvorfor står det som
 > noget jeg skrev? Meget mærkeligt.
 >
 > MVH
 >
 > Thomas Landberg
 >
 >
 Google, du!
 Jeg kom ihu at jeg blev punket for mine synspunkter omkring VW's
 fornægtelse af Commom-rail og Google gav mig tråden, som jeg har klippet
 ind i denne genoptagelse.
 
 Jeg kiksede dog med indrykningen så du får den lige igen for at
 præcisere at du kun står for "Bagud? ........" afsnittet
 ----------------------
 
 
 > Armand skrev Ma. 23 Jan. 2006 01:58
 Thomas Landberg skrev Ma. 23 Jan. 2006 10:11
 >>
 >> (**) Lidt på samme måde finder jeg VAG's P-D teknik for at være en
 >> mavesur halv-redder efter at også dé fandt sig kørt bagud mens de sov
 >> på deres engang så uangribelige turbo-diesel pude, men alligevel ikke
 >> ville falde 100% til patten á Fiat/Alfa's common-rail teknik; men
 >> holde skansen som opfinder af personvogns-dieselen og selv fremstille
 >> et alternativ til den  gamle TD'er :-|
 
 > Bagud? Det kan absolut kun være på et punkt: Støj. Kunne jeg vælge
 > mellem en 2.0HDi 110hk og VW's gamle 1.9TDi 110hk som f.eks. kom i
 > Passat'en i 1997, så blev det ikke den "moderne" commonrail jeg valgte
 > at køre i.
 
 Så har jeg fundet en anelse bekræftelse i ovennævnte!
 VW går fra deres PD-tenik fra og med i år, og næste år vil alle VW
 td'ere være af common-rail typen!
 
 Begrundelsen ligger i de stedse strengere normer som PD-teknikken ikke
 kan leve op til omkring sod, og i min verden er sod en del af
 forbrændingens effektivitet, som igen må kunne aflæses på
 brændstof-økonomien :-/
 ____________________
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  Henrik Lyck (05-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Lyck
 | 
 Dato :  05-06-06 19:27
 | 
 |  | Hej
 
 Vedr. brændstof økonomi er VW´s motorer efter min mening nok nogle af de
 bedste,
 har haft kolleger med HDI og hvad franksmændene ellers kalder dere
 commonrail motorer
 og læst om en masse mennesker der har store problemer med brændstof
 økonomien i deres HDI
 biler, så jeg tror ikke du kan sætte et = mellem sod og brændstof økonomi.
 Min gamle Audi 80 TD røg lidt til sidst inden den blev smadret bagfra af en
 BMV 525 TDS stationcar
 den havde gået 330.000 km og kørte ved almindelig kørsel stadigvæk 20km/l
 diesel.
 
 MVH
 Henrik
 
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:44844692$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > > Armand skrev Ma. 23 Jan. 2006 01:58
 > Thomas Landberg skrev Ma. 23 Jan. 2006 10:11
 > >
 > > (**) Lidt på samme måde finder jeg VAG's P-D teknik for at være en
 > > mavesur halv-redder efter at også dé fandt sig kørt bagud mens de sov
 > > på deres engang så uangribelige turbo-diesel pude, men alligevel ikke
 > > ville falde 100% til patten á Fiat/Alfa's common-rail teknik; men
 > > holde skansen som opfinder af personvogns-dieselen og selv fremstille
 > > et alternativ til den  gamle TD'er :-|
 >
 > Bagud? Det kan absolut kun være på et punkt: Støj. Kunne jeg vælge mellem
 > en 2.0HDi 110hk og VW's gamle 1.9TDi 110hk som f.eks. kom i Passat'en i
 > 1997, så blev det ikke den "moderne" commonrail jeg valgte at køre i.
 >
 > Så har jeg fundet en anelse bekræftelse i ovennævnte!
 > VW går fra deres PD-tenik fra og med i år, og næste år vil alle VW td'ere
 > være af common-rail typen!
 >
 > Begrundelsen ligger i de stedse strengere normer som PD-teknikken ikke kan
 > leve op til omkring sod, og i min verden er sod en del af forbrændingens
 > effektivitet, som igen må kunne aflæses på brændstof-økonomien :-/
 >
 > --
 > Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |