Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sonyericssonk750i er det et ok kamara ?
Fra : not@home.se

Dato : 05-06-06 08:33

jeg kigger en del på denne tlf "sonyericssonk750i" har læst lidt om at
kamaraet skulle være det bedste inden for kamaramobiler, og ville godt
have noget ordentligt noget nu hvor jeg aligevel skal have ny
mobiltellefon. Så måske nogen herinde ved noget om sådan et kamara i
denne tellefon ?

jeg stiller ikke de helt vilde krav har i forvejen et sony cybershot
1.3 megapixel kamara som egentligt er fint nok fordi det er så lille
at jeg kan have det i en skjortelomme, men ville jo godt spare pladsen
og have det hele i tellefonen som jeg aligevel altid har med. ved
nogen noget om sådan en ?

Fra : Nicolai

Dato : 05-06-06 08:51

<not@home.se> wrote in message
> [...]
> at jeg kan have det i en skjortelomme, men ville jo godt spare pladsen
> og have det hele i tellefonen som jeg aligevel altid har med. ved

Altså, der er jo ikke optisk zoom på kameraet som sidder i tlf, ellers er
det et rigtigt godt kamera. Jeg har selv SE W800i, som har samme kamera og
billederne er ganske hæderlige, de 2 megapixel taget i betragtning. Tlf har
jo både autofokus og kameralys.

Hvis du vil se et billede jeg har taget med det, så kan jeg godt fremsende
et til din mail.

Nicolai

Fra : AS

Dato : 05-06-06 09:07

Så længe man se fotos kun på skærmen, muligvis knap akceptabelt indtil man
har set noget bedre. Ellers IMHO telefon skal bruges til samtaler, til foto
skal bruges fotokamera, til video skal bruges video kamera etc. Instrument
beregnet til alt fungerer ikke godt til alt det hvad det er annonceret i
reklame.

Fra : Nicolai

Dato : 05-06-06 09:14

"AS" <ars@TrasH.net> wrote in message news:cCRgg.13$vc7.6@news.get2net.dk...

> [...]
> beregnet til alt fungerer ikke godt til alt det hvad det er annonceret i

Der er jeg uenig. Jeg har billeder fra min tlf, som man virkelig skal være
kender for at kunne se, ikke kommer fra et "rigtigt" kamera. Desuden, så er
jeg nu glad for, at jeg ikke skal køre rundt med både tlf, mp3 afspiller og
mit canon kamera til hverdag. Og hvis man gjorde som du siger, så gik
udviklingen jo i stå.

Nicolai

Fra : Christian Iversen

Dato : 05-06-06 11:04

Nicolai wrote:

> "AS" <ars@TrasH.net> wrote in message

> Der er jeg uenig. Jeg har billeder fra min tlf, som man virkelig skal være
> kender for at kunne se, ikke kommer fra et "rigtigt" kamera.

Når du siger det, så lad os se et eksempel :)

--
| Christian Iversen | Fire it up nurse, I'm gonna drill his face |
| chrivers@iversen-net.dk | off! |

Fra : AS

Dato : 05-06-06 17:38

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> wrote in message

> Der er jeg uenig. Jeg har billeder fra min tlf, som man virkelig skal være
> kender for at kunne se, ikke kommer fra et "rigtigt" kamera.

Det er afhængigt, hvad man kalder et rigtigt kamera.

> [...]
og
> mit canon kamera til hverdag. Og hvis man gjorde som du siger, så gik

Alt er individuelt. Jeg kører uden mobil, med PPC, som bl.a. er mp3
afspiller til lydbøger, og en D200 med et par små objektiver. Intet er i stå

Fra : Jakob

Dato : 05-06-06 09:14

In article <0an7829l8cj59dcq6tm7q550kjc3nubov1@4ax.com>, not@home.se
says...

> [...]
> at jeg kan have det i en skjortelomme, men ville jo godt spare pladsen
> og have det hele i tellefonen som jeg aligevel altid har med. ved

Jeg kan tage en stribe i eftermiddag og lægge ud på min server, var det
noget ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 05-06-06 10:10

not@home.se wrote:
> [...]
> at jeg kan have det i en skjortelomme, men ville jo godt spare pladsen
> og have det hele i tellefonen som jeg aligevel altid har med. ved

Du kan se en del billedeeksempler her:
http://www.pbase.com/cameras/sony_ericsson/k750i

--
Kurt

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-06-06 10:38

Hmm jeg ramte vist lige ctrl+enter, og så kom beskeden jo afsted herfra lidt
for tidligt.. har prøvet at slette den, og så sende den her i stedet..

not@home.se wrote:
> [...]
> have noget ordentligt noget nu hvor jeg aligevel skal have ny
> mobiltellefon. Så måske nogen herinde ved noget om sådan et kamara i

Jeg har selv sådan en telefon. Valgte den pga. kameraet og mp3
afspilningsmulighederne. Lydkvaliteten på samtaler er jo ca. som
gennemsnittet for mobiltelefoner..

> [...]
> at jeg kan have det i en skjortelomme, men ville jo godt spare pladsen
> og have det hele i tellefonen som jeg aligevel altid har med. ved

Jeg er rimelig sikker på, at kameraet i telefonen ikke kan erstatte dit sony
kamera.. Autofokus har sikkert samme hastighed (langsom), men dit kamera har
den fordel, at objektivet jo nok er i en helt anden kvalitet, samt du har
flash.. De indbyggede dioder på telefonen er sgu ikke meget værd.

Kommer det til billedkvaliteten, så foretrækker jeg så klart mit tudsegamle
Olympus C-1 digitalkamera på 1,3mpixels.. Der er billedkvaliteten meget
bedre.

Jeg bruger kameradelen på min telefon hvis jeg lige er afsted og "har brug"
for at snapshot.. Indholdsmæssigt kan i nok se hvilke situationer det bliver
brugt mest i
Kvaliteten er rimelig, men ikke noget at råbe hurra for.

www.andersh.dk/DSC00040.jpg

www.andersh.dk/DSC00045.jpg
Der skal ikke så meget til, før billedet bliver rystet. Selvom "objektivet"
er F/2.8, så er det ikke meget der skal til før billedet er lidt rystet..

www.andersh.dk/DSC00046.jpg
her er samme igen, bare skarpt.

www.andersh.dk/DSC00073.jpg
www.andersh.dk/DSC00077.jpg
www.andersh.dk/DSC00079.jpg

73 og 79 har jeg fået printet ud, både i 10x15 og 15x21, for at teste
kvaliteten.. 10x15 ser fint ud, 15x21 er rimelig tydeligt at der mangler
pixels.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Nicolai

Dato : 05-06-06 11:22

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> wrote in message

> [...]
> bliver
> brugt mest i
> Kvaliteten er rimelig, men ikke noget at råbe hurra for.

Det kommer jo også an på hvad man forventer, og det lever helt op til mine
forventninger. Jeg kender flere håndværksmestre som også bruger den til at
tage billeder af diverse arbejder, både som dokumentation, men også som
referencer.

> [...]
>
> 73 og 79 har jeg fået printet ud, både i 10x15 og 15x21, for at teste
> kvaliteten.. 10x15 ser fint ud, 15x21 er rimelig tydeligt at der mangler

Jeg får ikke noget frem på dine links?

> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk
> www.chipsguiden.dk

Nicolai

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-06-06 11:32

Anders Houmark skrev:

>www.andersh.dk/DSC00040.jpg

ligger på http://www.andersh.dk/DSC00040.JPG

Og det gælder sikkert også resten, at det skal være JPG og ikke
jpg.
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne og sender indlæg to gange,

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-06-06 15:35

Kerim Ellentoft wrote:

> ligger på http://www.andersh.dk/DSC00040.JPG

er træværket lyseblåt eller hvidt?

Bo //

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-06-06 20:16

Bo Bjerre wrote:

> er træværket lyseblåt eller hvidt?

Det er helt hvidt.. Og det er netop sådan nogle "småting" som man oplever
ved billeder taget med en telefon som dén

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 05-06-06 22:03

>Det er helt hvidt.. Og det er netop sådan nogle "småting" som man oplever
>ved billeder taget med en telefon som dén

Jeg tror nu at alle kameraer kan have problemer med den lyssætning?

Hvidmalet træ både i fuld sol og skygge, en hvidkalket væg indirekte belyst fra
hvide flader og så et stort blåt objekt til at snyde evt. hvidbalance måling.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Pico

Dato : 07-06-06 21:57

Anders Houmark wrote:

> Det er helt hvidt.. Og det er netop sådan nogle "småting" som man
> oplever ved billeder taget med en telefon som dén

Så må man da gøre sig den ulejlighed at stille hvidebalancen

Pico

Fra : emj

Dato : 07-06-06 23:37

Pico skrev:

>Så må man da gøre sig den ulejlighed at stille hvidebalancen

Den er indstillet

Hilsen emj

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-06-06 19:48

emj wrote:

> Den er indstillet

Ja - den kørte da på auto!!!1 :)

Fra : Jakob

Dato : 05-06-06 11:38

> [...]
> have noget ordentligt noget nu hvor jeg aligevel skal have ny
> mobiltellefon. Så måske nogen herinde ved noget om sådan et kamara i

Jeg har lige smidt et par stykker op

http://bionaut.dk/gallery/index.php?list=32&page=1

konklussionen er at de er imponerende iforhold til en normal telefon
standard.

I forhold til et dedikeret kamera er de ringe så valget er dit :0)

For mig er det et fedt supplement til min hukommelse og sjove postkort
direkte fra der hvor man er via mail, ikke til erstatning for et
dedikeret lommekamera men det kommer nok.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-06-06 14:12

not@home.se wrote:
> [...]
> have noget ordentligt noget nu hvor jeg aligevel skal have ny
> mobiltellefon. Så måske nogen herinde ved noget om sådan et kamara i

Hvis det skulle være "det bedste", står det ringe til. Mine børn kalder
det et "flueøjekamera". Billedkvaliteten er væsentlig ringere end på mit
Nikon Coolpix 1.2Mpix fra 1998.

> [...]
> at jeg kan have det i en skjortelomme, men ville jo godt spare pladsen
> og have det hele i tellefonen som jeg aligevel altid har med. ved

Jeg valgte den, fordi den passer i en lomme i min fototaske. Efterhånden
kan man ikke få en telefon med bluetooth, uden at der er "kamera",
musik/film afspiller, lommeregner, lommelygte, stopur, vækkeur,
kalender, internet, FM radio og spilleautomat. Man kan ovenikøbet føre
samtaler fra den. Der mangler bare vejrhane og lommelærke for at den er
komplet

http://bd10.dk/K750i/DSC00028.JPG
http://bd10.dk/K750i/DSC00029.JPG

begge billeder er taget i dagslys, og understøttet med et enbenet
stativ. Jeg har ikke efterbehandlet dem.

Bo //

Fra : Nicolai

Dato : 05-06-06 23:00

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> wrote in message

> Hvis det skulle være "det bedste", står det ringe til. Mine børn kalder
> det et "flueøjekamera". Billedkvaliteten er væsentlig ringere end på mit
> Nikon Coolpix 1.2Mpix fra 1998.

Ja, ok. Men så har du ikke set billederne fra Nokias 1.3 mpixel telefoner?

> [...]
> internet, FM radio og spilleautomat. Man kan ovenikøbet føre samtaler fra
> den. Der mangler bare vejrhane og lommelærke for at den er komplet

Jamen, SE 710i kommer med skridttæller, kalorieforbrug osv osv. Der er jo
aldrig nogen der har påstået, at tlf er en konkurrent til kameraer, men når
man tager i betragtning, at kameraet i tlf ikke fylder ekstra eller vejer
ekstra, så er det såmænd rigtig godt til at tage de billeder man skal tage i
akutte situationer, specielt med min søn på 3½ år, har jeg nydt at have både
kamera og video lige ved hånden når han har lavet skøre ting, så man fanger
tingene i øjeblikket.

Og hvor tit har man ikke hørt folk sige, at gid de havde deres video/kamera
lige ved hånden. Man skal tage tingene for hvad de er, og i mine øjne er det
pragtfuld at en tlf kan give det som den kan og det bliver jo kun i bedre
kvalitet med tiden.

Men ja, julebillederne tager jeg da med mit 350D og ikke tlf.

> Bo //

Nicolai

Fra : AS

Dato : 05-06-06 23:53

> [...]
> kalender, internet, FM radio og spilleautomat. Man kan ovenikøbet føre
> samtaler fra den. Der mangler bare vejrhane og lommelærke for at den er

Der mangler også at være en portabel kaffemaskine samt remote til konen og
bilen, når man er på vej

Ellers savner jeg også en god mobil med god kommunikation, men uden alle de
"extra".

Fra : Nicolai

Dato : 06-06-06 08:49

> Der mangler også at være en portabel kaffemaskine samt remote til konen og
> bilen, når man er på vej

Altså, når jeg er på vej hjem, så sender jeg en sms til konen, "nu er jeg på
vej". Hvor meget mere remote skal det være? Du trykker på nogle taster og
hun går i gang med maden.

Og du kan jo også bruge den som regulær remote til din bærbare og andet.

Nicolai

Fra : AS

Dato : 06-06-06 17:03

> Altså, når jeg er på vej hjem, så sender jeg en sms til konen, "nu er jeg

> vej". Hvor meget mere remote skal det være? Du trykker på nogle taster og
> hun går i gang med maden.

Oh, I can see the point

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-06-06 18:20

On Mon, 05 Jun 2006 15:12:13 +0200, Bo Bjerre
<post@fjernes-sidebanen.dk> wrote:
klip

> [...]
>kalender, internet, FM radio og spilleautomat. Man kan ovenikøbet føre
>samtaler fra den. Der mangler bare vejrhane og lommelærke for at den er

Mobil er da også uundværlig ved ulykker, eller uheld ( en der er
brændt inde) hvis man da kan komme frem for de skide
ambulancefolk ellers må de jo ha et spark under knæet
mvh Ebbe

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-06-06 19:18

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
> brændt inde) hvis man da kan komme frem for de skide
> ambulancefolk ellers må de jo ha et spark under knæet

En telefon kan bruges til at ringe efter hjælp fra. Men den kan hverken
yde førstehjælp eller slukke ild.

Bo //

Fra : KsK

Dato : 06-06-06 22:36

:
: En telefon kan bruges til at ringe efter hjælp fra. Men den kan hverken
: yde førstehjælp eller slukke ild.
:
: Bo //

fuldstædig humør forladt person

KsK

Fra : Nicolai

Dato : 07-06-06 12:42

> En telefon kan bruges til at ringe efter hjælp fra. Men den kan hverken
> yde førstehjælp eller slukke ild.

Det kan jo diskuteres. Førstehjælp er mange ting, og folk som ikke har bedre
forstand kan blive guidet af personalet på vagtcentralen til at standse
ulykken, lægge kompression og lign. Så den kan da være ganske anvendelig i
nødsituationer, selvom du ikke formår at tænke længere.

> Bo //

Nicolai

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-06-06 15:39

Nicolai wrote:
> [...]
> ulykken, lægge kompression og lign. Så den kan da være ganske anvendelig i
> nødsituationer, selvom du ikke formår at tænke længere.

Jeg formår ganske udmærket at tænke, men det var IKKE det der lå i det
indlæg jeg svarede på "hvis man kan komme til for de skide ambulancefolk..."

Bo //

Fra : Nicolai

Dato : 07-06-06 23:15

> Jeg formår ganske udmærket at tænke, men det var IKKE det der lå i det
> indlæg jeg svarede på "hvis man kan komme til for de skide
> ambulancefolk..."

Ok, jeg kan se at jeg forstod indlægget anderledes end dig, og det forklarer
bedre dit indlæg. Så jeg undskylder.

> Bo //

Nicolai

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 07-06-06 15:36

On Tue, 06 Jun 2006 20:17:49 +0200, Bo Bjerre
<post@fjernes-sidebanen.dk> wrote:

>En telefon kan bruges til at ringe efter hjælp fra. Men den kan hverken
>yde førstehjælp eller slukke ild.
>
>Bo //

Det var såmænd kun lidt sarkasme.
Man hører jo hvordan ambulancefolk må kæmpe med en flok tåber med
mobiler, for at komme frem til en nødstedt
mvh Ebbe

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-06-06 15:51

Ebbe Hansen wrote:

> Det var såmænd kun lidt sarkasme.
> Man hører jo hvordan ambulancefolk må kæmpe med en flok tåber med
> mobiler, for at komme frem til en nødstedt

Jeg har efterhånden ydet førstehjælp ved en del ulykker, og har man
først stået med svært tilskadekomne, bliver man MEGET intolerant overfor
den slags. Beklager.

Bo //