link fra database ??
Fra : Lars

Dato : 04-06-06 19:35

Hej
Jeg har lavet en adgangskontrol på min side vha. en database, hvor jeg
gemmer
oplysningerne om brugeren.
Jeg kunne så godt tænke mig, at sende brugeren et sted hen når
han/hun
logger ind.
Adressen har jeg skrevet i databasen. f.eks.

http://www.jubii.dk
eller
/mappe/side.asp

Jeg ved, at man kan bruge
Response.Redirect ("default.asp")

Lad os sige, at jeg har gemt linket under "bruger_login_link"
Så dur det jo ikke med:
Response.Redirect ("bruger_login_link")

How to do ???

mvh. Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-06-06 23:06

On 4 Jun 2006 11:35:04 -0700, "Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg ved, at man kan bruge
>Response.Redirect ("default.asp")
>
>Lad os sige, at jeg har gemt linket under "bruger_login_link"

Hvis dit RecordSet hedder objRs:
strLink = objRs("bruger_login_link")
Response.Redirect(strLink)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lars

Dato : 05-06-06 18:53

Tak for hjælpen men!!!
Når jeg bruger dit forslag vises flg. i URL linien i browseren

http://www.domæne.dk/check/login.asp#http://www.jubii.dk#

Min login sider hedder "login.asp" - Ja, der sker faktisk ikke mere
????

Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-06-06 04:41

On 5 Jun 2006 10:52:36 -0700, "Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote:

> [...]

Jeg har lige flyttet dit svar nedenunder mit, så det er nemmere at
svare

> [...]
>
>http://www.domæne.dk/check/login.asp#http://www.jubii.dk#
>
>Min login sider hedder "login.asp" - Ja, der sker faktisk ikke mere

Hvis jeg kører en ASP-fil indeholdende:
<%
strLink = "http://www.jubii.dk"
Response.Redirect(strLink)
%>
peger min browser pænt på http://www.jubii.dk

Så den forkerte info må komme fra din database.

Prøv fx at udskrive med:
strLink = objRs("bruger_login_link")
Response.Write strLink
Response.End
' Response.Redirect(strLink)

- så vil du kunne se, hvad du får ud af databasen.

Check evt., at din datatype for det pågældende felt i databasen er
alm. tekst og ikke "Hyperlink" (hvis det er en Access-db).
Jeg mener at huske, at det kan give problemer, men jeg kan ikke huske
om det kan give lige netop dit problem, og jeg har ikke checket.

NB: Læs gerne min signatur.

Good luck,
Jørn

PS: Gider du tage et kig på: