Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skribent søges til www.photofriends.dk
Fra : Peter Dam

Dato : 30-05-06 15:05

Hej fotoentusiaster,

Vi søger flere skribenter til små artikler og anmeldelser omkring det nyeste
indenfor digital fotografering. Det vigtigste for os er at vi modtager
artikler fra fotoentusiaster, der gerne vil dele ud af deres viden og
erfaringer. Om det indeholder et par stave- eller komma-fejl er ikke det
vigtigste. Vi kan få en til at læse korrektur inden artiklerne bliver
frigivet. Alt i alt ønsker vi noget for både begyndere og de garvede.

Vi har brug for "artikler" indenfor:
- Miniguides til fotografering på forskellige årstider, forskellige motiver
og med forskelligt special udstyr (eks. filtre, multieksponering, mv.).
- Anmeldelser af nyt udstyr.
- Temaer, som eksempelvis foto-reportager fra rejser eller begivenheder.
- "Fotoskole": en begynders bedste ven. Hvor starter jeg og hvordan kommer
jeg videre.

Der er i starten tale om frivilligt indsats, men med tiden er vi åbne
overfor en form for aflønning af skribenterne.

I kan se portalen på http://www.photofriends.dk

Yderligere oplysninger og spørgsmål besvares ved at kontakte
mail@photofriends.dk

Venlig hilsen

Peter Dam

Fra :    ab©

Dato : 30-05-06 18:15

"Peter Dam" <peter@bredahldam.dk> skrev i en meddelelse

> .... Om det indeholder et par stave- eller komma-fejl er ikke det
> vigtigste. Vi kan få en til at læse korrektur inden artiklerne bliver
> frigivet. ...

Så mener jeg, at I skulle vente med at "frigive" siden til korrektur-læseren
er kommet hjem

Det virker (for mig) meget støjende, at siden er smaskfuld af stavefejl, og
får én til at tænke: "hvordan er indholdet så" ?

ab©

Fra : Jørgen

Dato : 30-05-06 17:23

det er god, man kan ikke log sig ind

Fra : Jørgen

Dato : 30-05-06 17:33

Nu har jeg prøve 2 gange oprette en konto
men det virker ikke, så prøver man at kontakte jer men
der skal man log ind
smart ikke

Jørgen (oz3jbp)

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-05-06 19:29

Jørgen wrote:
> det er god, man kan ikke log sig ind

-så lade det falde til jorden med et hult drøn, med det samme. Duer det
ikke når man laver larmende reklame, er idegrundlaget og resten af
systemet sikkert lige så ringe. Skriv en ansægning, og stav direktørens
navn forkert, og du kommer ALDRIG tilbage.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-05-06 20:03

Bo Bjerre wrote:
> Skriv en ansægning, og stav direktørens
> navn forkert, og du kommer ALDRIG tilbage.

-og kan man ikke engang stave til "ansøgning" holder den ikke i længden

Bo //

Fra : KsK

Dato : 30-05-06 21:20

:
: -og kan man ikke engang stave til "ansøgning" holder den ikke i længden

:
: Bo //

det gæld da ikk for et håndværker fag gør det ???
KsK

Fra : J

Dato : 31-05-06 21:35

KsK skrev:
> det gæld da ikk for et håndværker fag gør det ???

For der behøves man ikke gøre tingene ordentligt?

/Jan

Fra : KsK

Dato : 31-05-06 22:37

"J" <net@net.net> skrev i en meddelelse
: KsK skrev:
: > det gæld da ikk for et håndværker fag gør det ???
:
: For der behøves man ikke gøre tingene ordentligt?
:
: /Jan

hmm hvad mener du fordi man ikke kan stave kan man så ikke læg et gulv eller
lave et tage ordentligt .. er det du mener eller stavning = men en grundig
håndværke ???
KsK

Fra : J

Dato : 04-06-06 15:02

KsK skrev:
> hmm hvad mener du fordi man ikke kan stave kan man så ikke læg et
gulv eller
> lave et tage ordentligt .. er det du mener eller stavning = men en grundig
> håndværke ???

Hvis jeg mente det, så mener jeg jo at du må være den værste af dem alle.
Nej, det mener jeg ikke nødvendigvis, men det hjælper så sandelig på
tingene!!

/Jan

Fra : KsK

Dato : 05-06-06 19:42

: KsK skrev:
[...]

det er noget vrøvl det du skriv Jan ,, en ordblind ha problemer med at
stave ikke nødvendigvis i at læse .. men i bund og grund får man det bedst
arbejder uanset hvilker type job vi snakke at person er int. i sit job
/glad for det og ikke mindst at moral er i top .... . jeg køre nu tit
rundt efter andre "ikke ordblind" håndværke og lave deres KLAM om så det ha
inter med ens skole kunskabe at gøre mere om man ha moral til ikke at
levere et stykke fornuftigt håndværk

KsK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-06-06 14:45

J skrev i 447dfdda$0$920$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:

> For der behøves man ikke gøre tingene ordentligt?

Har lige haft besøg af en anlægsgartner. Ville helt klart ønske at han havde
været knap så god til at læse og skrive samt en hel del bedre til at lægge
fliser

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : J

Dato : 04-06-06 15:01

Jan Bøgh skrev:
> Har lige haft besøg af en anlægsgartner. Ville helt klart ønske at
han havde
> været knap så god til at læse og skrive samt en hel del bedre til at lægge
> fliser

Hvis han havde været bedre til at læse kunne han måske havde læst noget
mere på lektioen og dermed gjort tingene ordentligt.
Der er desværre alt for mange håndværkere (og mange andre) der tror at
de ikke behøves boglig viden til et fysisk job :(

/Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-06-06 18:51

J skrev i 4482e79a$0$930$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:

> [...]
> Der er desværre alt for mange håndværkere (og mange andre) der tror at
> de ikke behøves boglig viden til et fysisk job :(

Men på den anden side må man vel også indrømme at ikke alt kan gøres til en
intellektuel øvelse. Og fliselægning kan efter min bedste overbevisning fint
klares også af analfabeter.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : J

Dato : 05-06-06 21:31

Jan Bøgh skrev:
> Men på den anden side må man vel også indrømme at ikke alt kan gøres
til en
> intellektuel øvelse. Og fliselægning kan efter min bedste overbevisning fint
> klares også af analfabeter.

Det har du skam ret i.
Men lad os nu antage at samme mand er selvstændig og der kommer klager
og lign. der kører igennem systemet. Så er det dæleme ikke sjovt med en
ordblind.
Men lad nu det falde; jeg vil konkludere at selvfølgelig kan ordblinde
lave det fysiske arbejde, og endda ganske fint. Men det er bare ikke
altid nok i 2006.
Min far var dybt ordblind og arbejdede til den dag ryggen ikke ville
mere. Og han gjorde det godt!
Men han skulle heller aldrig underskrive så meget som et stykke papir.

/Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-06-06 08:27

J skrev i 4484948e$0$867$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:
> [...]
> Men lad os nu antage at samme mand er selvstændig og der kommer klager
> og lign. der kører igennem systemet. Så er det dæleme ikke sjovt med

Lad os da bare vandre lystigt videre udi de OT'ske overdrev:

Hellere en analfabet, der kan lægge fliserne ordentlig end en litterat, der
ikke kan, men er skrap til klagebehandling!

> Men han skulle heller aldrig underskrive så meget som et stykke papir.

Jamen fliserne skal vel for pokker lægges - ikke underkrives?

A: "Kunne jeg få jer til at underskrive alle mine fliser?"
B: "Ja, vi sender en skriftklog på onsdag"

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : JGNI

Dato : 06-06-06 10:19

Jan Bøgh skrev:
> Hellere en analfabet, der kan lægge fliserne ordentlig end en litterat, der
> ikke kan, men er skrap til klagebehandling!

Har aldrig påstået det modsatte.
Men du blander tingene godt sammen til din egen fordel.
En typisk adfærd på News.

/Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-06-06 14:10

JGNI skrev i 1149585525.907974.325930@j55g2000cwa.googlegroups.com
dette:

> Har aldrig påstået det modsatte.
> Men du blander tingene godt sammen til din egen fordel.

Ja, hvad i alverden havde du ellers forestillet dig

> En typisk adfærd på News.

Yeps!

Smil til verden og den spytter igen!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : KsK

Dato : 07-06-06 20:30

"JGNI" <jan.nielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Jan Bøgh skrev:
> [...]
> ikke kan, men er skrap til klagebehandling!

Har aldrig påstået det modsatte.
Men du blander tingene godt sammen til din egen fordel.

det er bare noget sluddere du skrive Jan

KsK

Fra : JGNI

Dato : 06-06-06 14:54

Jan Bøgh skrev:

> Ja, hvad i alverden havde du ellers forestillet dig

Hvis målet med dine indlæg er at opnå noget og du så opnår det på
baggrund af manipulation, så kan du jo spørge dig selv om hvad du har
opnået?

/Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-06-06 16:04

JGNI skrev i 1149602062.575378.259350@f6g2000cwb.googlegroups.com dette:

> Hvis målet med dine indlæg er at opnå noget og du så opnår det på
> baggrund af manipulation, så kan du jo spørge dig selv om hvad du har
> opnået?

Tjae - jeg har tilsyneladende fået hidset dig op!

Kan du stave til humor?

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : JGNI

Dato : 06-06-06 18:39

Jan Bøgh skrev:
> Tjae - jeg har tilsyneladende fået hidset dig op!

Ikke det der ligner.

/Jan

Fra : JGNI

Dato : 08-06-06 19:08

KsK wrote:
> det er bare noget sluddere du skrive Jan

Sig noget fornuftigt eller ti stille.

/Jan