Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
20D og 550EX
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 26-05-06 18:59

Hejsa!
Min gamle 300D og 550EX (flash) spillede ret godt sammen og jeg fik taget en
del ok makrobilleder. Nu har jeg købt en 20D og jeg har lidt svært ved at få
550EX`eren til at spille med. Den fungerer fint i auto mode men så snart jeg
vælger P eller en af de andre indstillinger i creative mode flasher den
ikke.
Jeg har læst lidt i manualen om High-speed sync - men hvordan dælen fungere
det?

Nogen her der kan hjælpe?

Mvh. Bo

_______________________
http://bo.joergensen3.person.emu.dk/makro_insekter/index.htm
http://bo.yaboo.dk/kessler/index.htm

Fra : Langkjær

Dato : 27-05-06 08:00

> Nogen her der kan hjælpe?

Ved jeg ikke. Men min 550EX kører fint med min 30D på P.

/Langkjær

Fra : Søren Olesen

Dato : 27-05-06 08:11

> [...]
> flasher den ikke.
> Jeg har læst lidt i manualen om High-speed sync - men hvordan dælen

Hej Bo

High speed sync kan din 550ex følge med op over 250del som er 20d normale
sync tid
det kan du bruge til fill inn flash

prøv en gang at udløse din flash ved brug af * knappen på dit 20d for at se
om der er forbindelse

søren

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 27-05-06 16:15

> [...]
> sync tid
> det kan du bruge til fill inn flash
> prøv en gang at udløse din flash ved brug af * knappen på dit 20d for at
* knappen udløser intet.......

Jeg kan kun få den til at virke i AUTO mode (grøn) så forbindelse er der
vel!! MYSTISK. Er der andet jeg skal indstille?

Håber da ikke min 20D er defekt

Mvh. Bo

_______________________

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 27-05-06 18:40

> Jeg kan kun få den til at virke i AUTO mode (grøn) så forbindelse er der
> vel!! MYSTISK. Er der andet jeg skal indstille?

Måske ikke så mystisk alligevel - efter at have ladet batterierne op endnu
engang, fungerer alt som det skal - at den så duede i AUTO mode er dog
stadig et mysterium.

Men tak for hjælpen

_______________________

Fra : Søren Olesen

Dato : 27-05-06 22:29

"Bo Jørgensen"

> Måske ikke så mystisk alligevel - efter at have ladet batterierne op endnu
> engang, fungerer alt som det skal - at den så duede i AUTO mode er dog
> stadig et mysterium.
>
> Men tak for hjælpen

Hej Bo

TJAA,
måske har det noget med den mængde lys som den har skullede lever
i auto sætter 20d til og blænde ned hvis ikke den kan få mere lys
hvormod du på tid/blænde priotet beder flshen om noget der ikke var støm til
?????

men ok godt det virker

søren