RAM Spørgsmål
Fra : Bener

Dato : 17-06-01 13:40

hej alle

håber der er nogen der kan hjælpe med dette.

jeg har købt en stang ram på 128MB og sat den i bundkortet som er et soltek
SL-56H5 socket syv kort

problemet er at den kun vil finde de 64 MB. har lånt to stænger på hver 64
som forsøg og der vil den godt finde de 128.
er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej om hvad jeg skal ændre for at få
den til at finde resten også, det forlyder at det er en instilling i Bios,
men jeg synes ikke det er umiddelbart hvor.

på forhånd tak.
bent

Fra : peter-nt

Dato : 17-06-01 21:45

Nogle bundkort har et max for hvor store klodser der kan sidde i hver slot,
der kan også være begrænsninger for hastigheden af rammen (Nanosec.) Hvad
siger din manual? - har du den ikke så find den her:
http://www.soltek.com.tw/downloads/manuals/56h5.pdf
peter-nt