Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
film og køler...
Fra : JHF

Dato : 23-05-06 19:38

Hej
Mine film i køleskabet har det godt, men hvad nu hvor termostaten er gået
grasat, og "køle"skabet kører ned til -5 grader... tager filmen skade?
(der er både s/h og farve!
JHF

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-05-06 19:48

JHF skrev:
> [...]
> Mine film i køleskabet har det godt, men hvad nu hvor termostaten er gået
> grasat, og "køle"skabet kører ned til -5 grader... tager filmen skade?

Har tidligere opbevaret i fryser uden problemer

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design April. 2006

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-05-06 19:49

JHF skrev:
> [...]
> Mine film i køleskabet har det godt, men hvad nu hvor termostaten er gået
> grasat, og "køle"skabet kører ned til -5 grader... tager filmen skade?

Men de skal have tid til at nå stuetemp. før de åbnes, så der ikke slå
dug ned

Fra : Jacob

Dato : 23-05-06 20:31

> Men de skal have tid til at nå stuetemp. før de åbnes, så der ikke slå dug
> [...]

æv det har jeg prøvet. lange streger hen af negativet efter dug. øv bøv.
men ellers ikke noget problem.

Fra : JHF

Dato : 23-05-06 21:12

> Men de skal have tid til at nå stuetemp. før de åbnes, så der ikke slå
> dug ned

Takker -
JHF

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 19:52

"JHF" <holtes@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
> Hej
> Mine film i køleskabet har det godt, men hvad nu hvor termostaten er gået
> grasat, og "køle"skabet kører ned til -5 grader... tager filmen skade?

Nej fabrikanterne anbefaler enda opbevaring i fryser

http://www.kodak.com/global/en/service/tib/tib5202.shtml#SEC842

Poul

Fra : KsK

Dato : 23-05-06 20:49

"Poul B-H" <svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
:
[...]

JA og optøning kan sker i mikrobølge ovn .. hvis de skal bruges til makro
foto
KsK

Fra : JHF

Dato : 23-05-06 21:45

"KsK" <ksk@all.dk> skrev i en meddelelse

> JA og optøning kan sker i mikrobølge ovn .. hvis de skal bruges til makro
> foto
> KsK

Tø-hø
JHF

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 09:10

Film kan sagtens fryses og kan derved holde meget længe (nogen siger
uendeligt, men det har jeg aldrig prøvet
De kan også nedfryses og optøes mange gange uden probelemer. Jeg
opbevarer altid selv mine film i fryseren.

-Steen Hansen, Aalborg

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-05-06 10:46

Steen Lund Hansen skrev:

> [...]
> uendeligt, men det har jeg aldrig prøvet De kan også nedfryses og
> optøes mange gange uden probelemer. Jeg opbevarer altid selv mine

Underforstået at man ikke åbner inderpakningen.

Peter Schrøder