Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer m. Technikdirekt.de (køb af Si
Fra : Kong Kent

Dato : 20-05-06 16:26

Hej dk.fritid.foto

Købte et 20D for et års tid siden, og er nu ved at være vokset ud af kun
at have den medfølgende 18-55mm linse. Den kan ganske simpelt ikke zoome
nok synes jeg :)

Men da jeg er begynder, vil jeg stadig ikke kaste mange tusinde kroner
efter dyre linser - men i stedet starte i det små.

Har kig på en "Sigma 4,0-5,6/70-300 DG C/AF Macro" der koster 139 Euro,
hvilket jo er lidt over 1000,- . Har set den i en lokal fotohandler til
2699,-, så derfor er jeg naturligvis meget interesseret i at høre om
Technikdirekt.de er pålidelige (hvilket jeg dog tror de er) - og ikke
mindst; hvor lang leveringstid de normalt har, når der står at nævnte
linse er på lager.

Direkte link til linse:
http://www.technikdirekt.de/main/en/foto/fotodigital/objektive/obj-canon/793567/-/Article.html?fillspace=1

Tillægsspørgsmål:

Samme Sigma linse med "APO" i titlen koster 195 Euro. Hvad er APO og
hvorfor koster den så mere? Er det noget jeg ville kunne blive glad for
at have, eller skal jeg bare nøjes med at købe den til de 139 ?

På forhånd tak for alle svar :)

mvh

Kent.

Fra : Christian Place

Dato : 20-05-06 16:34

> [...]
> hvorfor koster den så mere? Er det noget jeg ville kunne blive glad for
> at have, eller skal jeg bare nøjes med at købe den til de 139 ?

Jeg er selv ejer af det omtalte objektiv i den version uden APO. APO
mindsker farve forvrængning:

fra sigma-photo.com
APO (APO Lens)
In order to attain the highest quality images, the APO lens has been
made using special low-dispersion (SLD) glass and is designed to
minimize color aberration.

Jeg købte versionen uden APO fordi jeg havde læst en række
anmeldelser hvor objektivet uden APO blev bedømt til at tegne
skarpere. Jeg diskuterede det så med min foto handler, som
efterfølgende kontaktede Sigma i Danmark som bekræftede at der nok
var noget om snakken.
Om det stadig er sådan idag, det er et par år siden jeg købte den,
skal jeg ikke kunne sige. Men APO er dyrere fordi det er noget andet
glas der er brugt.

Venlig Hilsen
Christian Place

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-05-06 16:44

> [...]
> Men da jeg er begynder, vil jeg stadig ikke kaste mange tusinde kroner
> efter dyre linser - men i stedet starte i det små.

Du var villig til at smide mange tusinde efter 20D-huset, så vil det vel
være naturligt også at ofre "lidt" på optikken?

> Har kig på en "Sigma 4,0-5,6/70-300 DG C/AF Macro" der koster 139 Euro,
> hvilket jo er lidt over 1000,- . Har set den i en lokal fotohandler til
> 2699,-, så derfor er jeg naturligvis meget interesseret i at høre om

Jeg tror den er OK til prisen. En bekendt har en Sigma 18-200 og den gør
det - til prisen - ganske udemærket. Lysstærk; nej, hurtigt autofokus;
heller ikke.

Kamerashop.dk har den til lidt under 1300,- - hhv. lidt under 1900 for
APO-udgaven.

> Technikdirekt.de er pålidelige (hvilket jeg dog tror de er) - og ikke
> mindst; hvor lang leveringstid de normalt har, når der står at nævnte
> linse er på lager.

De har sat deres lev. til Danmark op til et frygteligt niveau.

Forklaring på Sigmas forkortelser: http://www.sigmaphoto.com/popup.asp

>Er det noget jeg ville kunne blive glad for
> at have, eller skal jeg bare nøjes med at købe den til de 139 ?

Hvis jeg var dig, ville jeg spare mere op og så købe en Canon 70-200/F4
L. Ja, den er noget dyrere (pris ca. kr. 5000), men er til gengæld i en
kvalitet, der står mål med dit fine kamera. Måske kan du finde den brugt
til 20-30% lavere pris.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Kong Kent

Dato : 20-05-06 20:33

Kim Jensen wrote:

> Du var villig til at smide mange tusinde efter 20D-huset, så vil det vel
> være naturligt også at ofre "lidt" på optikken?

Det er jeg skam også. Men jeg har ikke økonomien til at gå linjen ud
lige nu, for ellers havde jeg skam købt sådan én som du selv nævnte i
indlægget, eller bedre. Lige nu vil jeg bare gerne købe en nogenlunde
optik, til billige penge, og få trådt mine barnesko med en zoom-linse,
og deraf lære hvad det er jeg i fremtiden skal lægge vægt på.

Det er som sagt ikke min sidste linse jeg vil ud og købe, men rent
faktisk bare "den første". Jeg har ikke råd til at købe "den sidste"
lige nu, da pengene ikke er til det. Det må blive en dag hvor skattefar
synes jeg har været en god dreng, eller jeg bliver mere købestærk :)

mvh

Kent.

Fra : Kong Kent

Dato : 20-05-06 20:34

Kim Jensen wrote:

> De har sat deres lev. til Danmark op til et frygteligt niveau.

Ups, sorry. Glemte at svare på dette. Hvad mener du med "et frygteligt
niveau"? Er de langsomme, eller hurtige? Opprioriterer de DK eller
bliver vi smidt bagerst i køen?

mvh

Kent.

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-05-06 22:16

De er blevet meget dyre på fragten. Prøv istedet www.acfoto.com eller
www.fotokoch.de - det er stort set samme prisniveau på sagerne.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-05-06 18:26

Kong Kent wrote:

> Har kig på en "Sigma 4,0-5,6/70-300 DG C/AF Macro" der koster 139 Euro,

Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kong Kent

Dato : 20-05-06 20:28

> Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i

Du er vel nok dygtig, Niels. Læs indlægget ordentligt igennem. Jeg
spørger til meget mere end blot pris, men også forskelle mellem to
objektiver, der for en nybegynder ligner hinanden, og det er vel det
nyhedsgrupperne er lavet til, ikke?

Således folk der VED noget kan lære én som mig der IKKE ved
tilstrækkeligt om emnet.

Fatter ikke du gider køre din fjollede stil. Det ser jo netop ud til, at
du rent faktisk kunne besidde en del viden om emnet fotografering, og
alligevel vælger du i stedet bare at hænge dig i petitesser og hagle ned
på os der endnu ikke besidder den store indsigt - men som frivilligt
udstiller vores uvidenhed, i det spinkle håb om, at der er nogen der
forbarmer sig over os og lærer os noget.

Du er øjensynligt ikke én af dem der gider gøre det. Du er i stedet en
irritation for hele NG-systemet, da du intet formål tjener herinde,
udover at spilde god båndbredde.

Spar mig for dine indlæg i mine tråde fremover. Denne gruppe er ikke
din. Gå et andet sted og leg netbetjent.

mvh

Kent.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-05-06 20:35

Kong Kent wrote:

> Spar mig for dine indlæg i mine tråde fremover. Denne gruppe er ikke
> din. Gå et andet sted og leg netbetjent.

Tja... dit indlæg er fra A til Z et indkøbsspørgsmål, hvor du beder om
hjælp til at vægte pris og kvalitet på forskellige produkter, og det er
netop on-topic i news:dk.fritid.foto.indkoeb - så skrub derover og spil
"Kong Gullerod"...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-05-06 20:43

Kong Kent skrev:

> Spar mig for dine indlæg i mine tråde fremover. Denne gruppe er ikke
> din. Gå et andet sted og leg netbetjent.

Din tråd er klart et indkøbsspørgsmål hvorfor henvisningen til d.f.f.i
er korrekt og dit fornærmede svar hører heller ikke hjemme i d.f.f
hvorfor der FUT´es

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design April. 2006

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-05-06 20:37

"Kong Kent"

> [...]
> udover at spilde god båndbredde.
>
> Spar mig for dine indlæg i mine tråde fremover. Denne gruppe er ikke
> din. Gå et andet sted og leg netbetjent.

Har du det bedre nu Kent - du er stadig OT, så du kan roligt
smide mig i kill filteret sammen med Niels.. -max-

Fra : Kong Kent

Dato : 20-05-06 21:19

> Har du det bedre nu Kent - du er stadig OT, så du kan roligt
> smide mig i kill filteret sammen med Niels.. -max-

Smider skam ingen i kill-filteret. :)

Men kan godt se, at det ikke bliver her i gruppen jeg får hjælp. Skynder
mig over i den anden gruppe, således jeg ikke forbryder mig mod
alverdens love her i cyberspace. Skulle nødig være til en uhyggelige
gene herinde...

Næste gang jeg får brug for at finde et sted hvor hjælp er umulig at
finde, så ved jeg hvor jeg skal lede!

mvh

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 08:44

On Sat, 20 May 2006 22:19:19 +0200, Kong Kent <notvalid@doh.com>
wrote:

>Næste gang jeg får brug for at finde et sted hvor hjælp er umulig at
>finde, så ved jeg hvor jeg skal lede!

Du kan lede her: www.kinagrill.dk, sammen med dem der synes det er ok
at køre cykel på motorvejen, og dem der ikke fatter at
skolefritidsordninger ikke er et fedt sted at udskænke øl.

/Alex

Fra : KsK

Dato : 21-05-06 19:09

: > Kent.
:
: Har du det bedre nu Kent - du er stadig OT, så du kan roligt
: smide mig i kill filteret sammen med Niels.. -max-
:

nu er det bare sådan så det altid er NRE der lege netbetjern .....
mærkeligt nå selv sammen person post OT er der ingen der regere ????

KsK

Fra : KsK

Dato : 21-05-06 19:21

:
: "Kong Kent"
: > >> Har kig på en "Sigma 4,0-5,6/70-300 DG C/AF Macro" der koster 139
Euro,
: > >
: > > Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i
: > > news:dk.fritid.foto.indkoeb
: >
[...]

hvorfor er der så ingen der skriv OT til ole larsen nå han reklamer for en
udstilling på Brandt klæd fabrik ????

KsK

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-05-06 08:54

In news:446f6dba$0$15793$14726298@news.sunsite.dk,
Kong Kent <notvalid@doh.com> wrote:

> Du er vel nok dygtig, Niels. Læs indlægget ordentligt igennem.

Jeg har læst det igennem, og jeg finder det også 100% off-topic. Jeg går
normalt ikke op i, om folk er off-topic eller ej, men når du vælger at
"forsvare" din placering af indlægget på denne måde, bliver jeg nødt til at
give NRE ret.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-05-06 10:46

Kong Kent skrev i 446f6dba$0$15793$14726298@news.sunsite.dk dette:

Hvor meget krudt har din kamp mod vindmøllerne kostet ifht. stille og roligt
at have sagt 'tak for vejledningen' og så dampet over i den rette gruppe?

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kong Kent

Dato : 21-05-06 12:10

Jan Bøgh wrote:

> Hvor meget krudt har din kamp mod vindmøllerne kostet ifht. stille og roligt
> at have sagt 'tak for vejledningen' og så dampet over i den rette gruppe?

Det tog omtrent to minutter at skrive indlægget. Derefter smuttede jeg
så også over i den rette gruppe.

mvh

Kent.

PS: Dette indlæg tog 15 sekunder at skrive, og det tog 5 sek. at læse
dit. Bare rolig - jeg spilder ikke min tid på jer!

Fra : KsK

Dato : 21-05-06 19:16

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse
: Jan Bøgh wrote:
:
[...]

post du bare løs Kent og glem de får brok hoved her de er alle samme OT
engang om måneden ,, men de ha en speciale ret til at post OT fordi de ha
været inden for faget i mangen år ,, hvilken det gi den en anden status end
os andre post du bare løs

KsK

Fra : Kong Kent

Dato : 21-05-06 19:37

> [...]
> været inden for faget i mangen år ,, hvilken det gi den en anden status end

Det gør jeg da også. Der skal mere til at hidse mig op, hehe... glæder
mig da til den dag hvor "brokhovederne" rent faktisk giver mig et
brugbart svar. Det bliver da dejligt. For jeg er nybegynder og kan bruge
AL den hjælp jeg kan få... :)

mvh

Kent.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-05-06 19:55

In news:4470b34c$0$15784$14726298@news.sunsite.dk,
Kong Kent <notvalid@doh.com> wrote:

> Det gør jeg da også. Der skal mere til at hidse mig op, hehe... glæder
> mig da til den dag hvor "brokhovederne" rent faktisk giver mig et
> brugbart svar.

Jeg er et af brokhovederne, og jeg gav dig - med dine egne ord - et
"djævelsk godt svar", da du postede dit indlæg i den korrekte gruppe, hvor
jeg valgte at bruge tid på at hjælpe dig efter bedste evne.

> Det bliver da dejligt. For jeg er nybegynder og kan
> bruge AL den hjælp jeg kan få... :)

Så skulle du måske stikke næsen lidt ind og ikke bruge yderligere energi i
denne tråd, hvor du kun kan gøre det endnu sværere for dig selv at få hjælp
i fremtiden. Bevares, du kan givet få mange skulderklap fra ksk.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : KsK

Dato : 21-05-06 21:22

:
[...]
: --
: -Jens B.
:
: D.e.f.f.e.s.
:

det jeg læse her jens , er at du skrive du altid ha opført dig korrekt her
på usenet ..,, er det rigtigt forstået ????

KsK

Fra : Kong Kent

Dato : 21-05-06 22:11

> [...]

> det jeg læse her jens , er at du skrive du altid ha opført dig korrekt her
> på usenet ..,, er det rigtigt forstået ????

Don't go there, KsK. :)

Som flittig bruger af NG siden 1997 kan jeg fortælle at næsten INGEN kan
sige de ingen skeletter har i skabet. De fleste lader sig overophede i
ny og næ, og da det er internettet, kan disse skeletter altid findes
frem. At kræve en 'ren straffeattest' herinde er lige så utopisk som når
amerikanerne forventer, at deres fremtidige præsident aldrig har rørt
alkohol, hash i deres ungdom eller haft kærester før ægteskabet. :)

Så forhåbentlig har Jens også overfuset én på et tidspunkt herinde.
Ellers ville han nærmest opnå mytisk kultstatus... *hehe*

Fred være med, at jeg fik nogle hårde op med på farten - og at jeg selv
kastede en god sjat tilbage. Fuck det. Livet er for kort til at bære nag.

mvh

Kent.

Fra : Hans

Dato : 20-05-06 21:13

> [...]
> hvorfor koster den så mere? Er det noget jeg ville kunne blive glad for
> at have, eller skal jeg bare nøjes med at købe den til de 139 ?

Sdistnævnte objektiv koster ca. 1960 kr. i Danmark.