Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 60 og ISO
Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-05-06 17:25

jeg har fået mig et ixus 60 som jeg er ret glad for - jeg bruger auto
indstillinger som regel og skifter lidt mellem højeste opløsning og
widescreen opløsningen (jeg har wideskærm). Udover det roder jeg ikke så
meget med ISO og blændvidde.

Gider nogen i korte træk fortælle mig eller linke til en side hvor der
forklares hvornår man bør indstille kameraet manuelt... jeg går udfra der i
svag belysning etc. er noget at hente ved at indstille manuelt når nu
muligheden er der... problemet er jeg ikke rigtig ved hvilke ISO værdier der
er til hvad og hvornår man bør ændre blændvidden.. jeg har ganske kort rodet
lidt med det i tusmørke, men famlede lidt i blinde, er der noget
grundlæggende viden jeg ville kunne arbejde ud fra?

Tak
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : E.M.

Dato : 18-05-06 17:48

> [...]
> rodet lidt med det i tusmørke, men famlede lidt i blinde, er der noget
> grundlæggende viden jeg ville kunne arbejde ud fra?

Det bedste du kan gøre er at gå på biblioteket og låne et par bøger om foto,
det ville føre alt for vidt hvis du skulle have alt det grundlæggende
forklaret her, så afsted på biblioteket.

Mvh. E.M.

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 18-05-06 18:31

"sniper_Nolight" skrev
> [...]
> lidt med det i tusmørke, men famlede lidt i blinde, er der noget
> grundlæggende viden jeg ville kunne arbejde ud fra?

Hvis biblioteket allerede har lukket,
og du først kan låne et par gode fotobøger i morgen,
kan du måske i dag prøve
http://www.morguefile.com/archive/classroom.php

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-05-06 13:56

tak skal i ha - jeg må ha gang i bøgerne og engelskkundskaberne

tænkte nok der ikke var et decideret lynkursus