Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 800 IS og 6 Mega-Pixel
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 19:25

Hvordan kan det være at det nye Ixus 800 IS lanceres med færre mega-pixel
end forgængerne?

Det virker som den forkerte vej at gå, i en tid hvor der kæmpes en sand
mega-pixel kamp.

/Martin

Fra : HKJ

Dato : 16-05-06 19:43

Martin Nielsen [5220] wrote:
> Hvordan kan det være at det nye Ixus 800 IS lanceres med færre mega-pixel
> end forgængerne?
>
> Det virker som den forkerte vej at gå, i en tid hvor der kæmpes en sand
> mega-pixel kamp.

Den kamp er mere eller mindre stoppet, da der ikke er særlig mange der
har brug for de høje opløsninger.
Hvis du havde set annonceringerne til PMA først på året, så ville du nok
have bemærket det.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 16-05-06 19:57

"Martin Nielsen [5220]" <nospamSNABELAgalnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end forgængerne?
>
> Det virker som den forkerte vej at gå, i en tid hvor der kæmpes en sand

Jeg vil langt hellere ha' et kamera med lidt flere finesser, så som
billedestabilisator og højere ISO, fremfor lidt flere pixel's

Med mindre du har behov for at blæse det op i en A0 format, så
er 6Mpix vist rigeligt til de fleste formål

Den har jo forøvrigt også 4x optisk zoom i modsætning til forgængerens
3x - også en vigtig detalje !

Mit kommer i morgen !

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 22:03

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med mindre du har behov for at blæse det op i en A0 format, så
> er 6Mpix vist rigeligt til de fleste formål
Ja og -
Så er der også den afhængighed at jo flere mpixel jo mere lys skal der komme
gennem optik, og nu tvivler jeg på om de "billige" små kameraer har optik i
orden til så meget mpixel. Så efter min mening er det bedre at komme ned på
4 Mpixel og have rimelig kvalitet, end på 8 og have ringe kvalitet.

MVH
Tomasz

Fra : Lyrik

Dato : 17-05-06 02:20

"Tomasz" <tomasz_jjssll_dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> optik i orden til så meget mpixel. Så efter min mening er det bedre at
> komme ned på 4 Mpixel og have rimelig kvalitet, end på 8 og have ringe
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jo optik betyder noget, men der er noget med at 6 megapixelchippen er en
presset 5 megapixelchip.
5 megapixelchippene var ikke så godt konstrueret som den efterfølgende 7
megapixel chip.
Så vidt jeg husker er det oplyst på steves digicams sider.
Dermed ikke sagt at det ikke er godt nok. Ixus 800 er et lækkert kamera.

Men tillykke med den.

Hilsen
Jens

Fra : Kent

Dato : 18-05-06 01:40

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil langt hellere ha' et kamera med lidt flere finesser, så som
> billedestabilisator og højere ISO, fremfor lidt flere pixel's

.... bedre optik osv. Jeg er helt enig!

> [...]
> er 6Mpix vist rigeligt til de fleste formål
>
> Den har jo forøvrigt også 4x optisk zoom i modsætning til forgængerens

Men der er dog en stor fordel ved flere pixels, som ikke
er blevet nævnt endnu. Når jeg bruger mit Casio Ex. Z750 på
7.2 Mp, så nyder jeg virkeligt, at der jo er meget at beskære
af pga. den høje opløsning. Det kan jo fungere istedet for en
højere optisk zoom - selvom optisk zoom selvfølgelig altid
vil være at foretrække. Men med flere pixels er der større
"råde-rum" for redigering og beskæring.

Men selvfølgelig kunne jeg aldrig drømme om at købe et
kamera kun pga. høj opløsning, og for mig ville høj
opløsning heller ikke være fjerde- eller femte prioritet.

Bare en betragtning.

Kent.