Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70
Fra : Hans Jørgen Vollmer

Dato : 14-05-06 14:02

Hej

Mit ellers udmærkede kamrea er pludseligt holdt op med at fungere.
Når jeg sætter et hukommelseskort i, blinker den grønne lampe ved kortet
uafbrudt.
Til gengæld er der ikke nogle informationer i displayet.

Er der nogle, der kan give en ide om hvad det er, eller kommer jeg ikke uden
om en reparation?
(Der står intet i manualen om tilfældet.)

Hans Jørgen Vollmer

Fra : HKJ

Dato : 14-05-06 14:30

Hans Jørgen Vollmer wrote:
> [...]
> om en reparation?
> (Der står intet i manualen om tilfældet.)

Det er en gratis reparation, på engelsk kaldes den BGLOD (Blinking green
led of death).

Fra Nikons website:
It has come to our attention that electronic components related to
exposure control in some D70 cameras may, on rare occasions, fail.
Should you experience this problem with your D70 camera, Nikon will
replace the associated components free of charge even if the camera?s
warranty has already expired. We sincerely apologize for any
inconvenience you may have suffered because of this problem.
To check if your camera has failed due this reason, please read the
symptom description, below.

How can I identify if my camera is faulty?
With a memory card inserted: The green memory card access lamp blinks
continuously and camera does not respond to any controls.
With no memory card inserted: The camera will not turn on despite the
battery indicator showing a fully charged battery.

Fra : Kenneth K.

Dato : 14-05-06 14:36

On Sun, 14 May 2006 15:02:22 +0200, Hans Jørgen Vollmer <vollmer@adr.dk>
wrote:

> [...]
> uden
> om en reparation?
> (Der står intet i manualen om tilfældet.)

Det lyder meget som GLOD (Green Light of Death). Det er et kendt problem
som nogle D70'ere kan få efter noget tid. Eneste kur mod problemet er en
tur på værksted, men det laves vist uden beregning.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-05-06 17:54

Kenneth K. skrev i op.s9jmp4mv647std@kk dette:

> Det lyder meget som GLOD (Green Light of Death). Det er et kendt
> problem som nogle D70'ere kan få efter noget tid. Eneste kur mod
> problemet er en tur på værksted, men det laves vist uden beregning.

Yeps - men det tager en evighed! Det er helt normalt mellem 6 og 10 uger.
Kameraet skal sendes til Estland, hvor al rep. af Nikons konsumentprodukter
repareres. Til trøst for nogen (moi - når jeg har fået overtalt min lokale
forhandler til at sælge mig et d200hus til det, jeg synes er en passende
pris), har Nikon valgt att betragte d200 som en Pro-kamera, hvilket vil sige
at det repareres hos DFA i Københavnstrup.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm |

Fra : Lars Bodin

Dato : 17-05-06 15:57

> [...]
> synes er en passende pris), har Nikon valgt att betragte d200 som en
> Pro-kamera, hvilket vil sige at det repareres hos DFA i Københavnstrup.

Mit D70 var udsat for samme fejl kort før påske. Jeg ringede til Nikon som
fortalte at det skulle indleveres hos den forhandler, hvor det var købt
(dansk forhandler) så blev det lavet under garantien. Det var DFA som lavede
reparationen - ikke Nikon Estland - og det tog kun 2 uger.

Bemærk: Send kun selve kamerahuset til reparation - husk dæksel (objektiv,
batteri, CF-kort og rem mm. har værkstedet ikke brug for) og sørg for at
vedlægge seddel med beskrivelse af symptomer samt serienummer og dit navn og
adresse.

Var meget tilfreds med god og hurtig service!

mvh.
Lars Bodin