Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Zoom objektiv
Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 09:46

Hej Gruppe.

Jeg skal have et nyt zoom objektiv til mit kamera Canon 350D. Jeg har kikket
mig omkring og valget er enten 70-200 f4L eller 70-300 USM IS. De koster
stort set det samme men jeg er i tvivl om jeg skal vælge det med IS eller
tage L objektivet. Jeg kommer nok primært til at fotografere udendørs, men
det sker også at jeg er nogle steder hvor det er lidt mindre lys end
almindeligt dagslys. Jeg har et 17-85 IS idag som jeg er meget glad for, så
jeg er lidt i tvivl om jeg også vil få brug for IS på zoomen. Hvad ville i
vælge? og har i evt andre forslag.

VH Lasse.

Fra : fam. Ager

Dato : 14-05-06 09:52

"Lasse N. Larsen" <affaldspostÆwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
> Jeg skal have et nyt zoom objektiv til mit kamera Canon 350D. Jeg har
> kikket mig omkring og valget er enten 70-200 f4L eller 70-300 USM IS.

jeg have taget L objektivet, på grund af den store klasse foreskel der er på
de to...
monopod er ligeså godt som IS, blot mere besværligt at have med:0)
mvh torben

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-05-06 10:07

"Lasse N. Larsen" <affaldspostÆwebspeed.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg har et 17-85 IS idag som jeg er meget glad for, så jeg er lidt i tvivl
> om jeg også vil få brug for IS på zoomen.

Du får endnu mere glæde af IS på længere brændvidder.

> Hvad ville i vælge? og har i evt andre forslag.

"Rygterne" siger at 70-300 IS er god. Jeg har brugt forgængeren 75-300 IS og
den var acceptabel men ikke god. Jeg ville ikke være et sekund i tvivl om at
70-200/4.0 L er klart bedre end den gamle 75-300 IS (jeg skiftede til
70-200/2.8 IS L).

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-300mm-f-4-5.6-IS-USM-Lens-Review.aspx
har et klart svar på dit spørgsmål.

Ellers kan
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-200mm-f-4.0-L-USM-Lens-Review.aspx
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_70300_456is/index.htm
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_70200_4/index.htm
http://www.canon.dk/Images/81_353716.pdf
måske bidrage til at gøre dig forvirret på et højere niveau

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Michael Holm

Dato : 14-05-06 10:43

IS er stærkt overvuderet, fordi det jo ikke kompensere for motivets
bevægelse, men kun din bevægelse. Derfor (og fordi det er knald godt)
skal du købe dig et f/4 L istedet.

--M

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-06 20:03

Lasse N. Larsen wrote:

> Hvad ville i vælge?

Det er en no-brainer: Vælg 70-200mm f/4L

> og har i evt andre
> forslag.

Noget fast brændvidde, måske?

--