RH7.1 SRPM til RPM under 6.2..?
Fra : "René Nielsen"

Dato : 17-06-01 13:19

Hej NG..
Nu sad jeg her og tænkte på følgende... er det sådan at jeg kan tage en
SRPM fra RedHat 7.1 dist. og rebuild den under RedHat 6.2 (jeg tænker
her på XFree86 v.4.0.3-5.. for hvis det ikke er muligt, vil det være en
dum ting, at hente de ca. 50 Mb...
Så er der nogen, som har prøvet det...?

René

--
Web : [http://www.renenielsen.com/]

Fra : Troels Arvin

Dato : 17-06-01 15:37

On Sun, 17 Jun 2001 14:18:39 +0200, "René Nielsen" <mig@renenielsen.com>
wrote:

> Nu sad jeg her og tænkte på følgende... er det sådan at jeg kan tage en
> SRPM fra RedHat 7.1 dist. og rebuild den under RedHat 6.2

Langt de fleste source RPM'er lader sig rekompilere på tværs af Red Hat
(og andre RPM-baserede) distributioner. Du bør dog sikre dig, at din RH
6.2 kører med seneste udgave af rpm-*, db3-* og popt-* pakkerne.

Med store, komplekse pakker såsom XFree kan det dog være vanskeligt,
fordi den sandsynligvis er afhængig af, at du fx. har freetype2 og kernel 2.4
installeret.