Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
See through filter
Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 21:44

Hey

Nogen som ved hvor godt det virker ?
http://www.kaya-optics.com/products/overview.shtml

Eller kan fortælle lidt om filteret

--
Tom

Fra : Pepe

Dato : 11-05-06 23:33

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i meddelandet
> Hey

> [...]

Lika magiskt som röntgen - Man tar en bild på armarna och får se benen : )

Pepe

Fra : Brian Lund

Dato : 12-05-06 11:20

> Hey
>
> Nogen som ved hvor godt det virker ?
> http://www.kaya-optics.com/products/overview.shtml
>
> Eller kan fortælle lidt om filteret

Det er bare et IR-pass-through filter, altså et filter der kun lukker
infrarød igennem!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 15:14

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er bare et IR-pass-through filter, altså et filter der kun lukker
> infrarød igennem!

Ja, den er jeg med på min i flg hjemmesiden samt hvad man kan læse andre
steder omkring et hovsa fra Sony i 99' med deres video, så skulle det virke

--
Tom

Fra : Ib

Dato : 12-05-06 16:18

> [...]
>
> Ja, den er jeg med på min i flg hjemmesiden samt hvad man kan læse andre
> steder omkring et hovsa fra Sony i 99' med deres video, så skulle det

Hvis de infrarøde stråler skyldes at den menneskelige krops temperatur er
højere end omgivelsernes/tøjets, er det forbavsende, at teknikken virker på
VOKSmannequinerne på kaya-optics hjemmeside.
Er der en forklaring?
Ib

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 12-05-06 20:21

On Fri, 12 May 2006 17:17:52 +0200, Ib <ibwesselOUT@hotmail.com> wrote:

> [...]
> på
> VOKSmannequinerne på kaya-optics hjemmeside.

Infrarød fotografering handler typisk om at fotografere den del af det
infrarøde spektrum som ligger tættest på hvad vi mennesker kan se. Det er
også den mindst varmefølsomme del af spektret.

Det var i hvert fald hvad jeg kunne stykke sammen på Wikipedia - jeg ved
ingenting om den slags.

http://en.wikipedia.org/wiki/Infrared
og
http://en.wikipedia.org/wiki/Infrared_photography

- Andreas

Fra : Brian Lund

Dato : 12-05-06 21:00

> [...]
> højere end omgivelsernes/tøjets, er det forbavsende, at teknikken virker

> VOKSmannequinerne på kaya-optics hjemmeside.

Ja, som der også er vist på den hjemmeside drejer det sig om stråler der
_reflekteres_ på f.eks. en dukke, ikke stråler der emmiteres!
Forklaringen (på hjemmesiden) går på at den langbølgede IR stråling lettere
gennemtrænger tekstiler end synligt lys, derfor vil et fotografi/video
optagelse ikke "se" tøjet, da strålingen ikke reflekteres på tøjet!

Der har engang været en udsendelse om Sonys "voyeur" kamera, hvor de endda
testede det, og det virker! - Men kun på let tøj, f.eks. en tynd t-shirt og
lignende...
Jeg tvivler på det vil være særligt anvendeligt på et DSLR da de vist alle
(bortset fra Canon 20Da og måske andre) har indbygget et filter på chippen
der frasorterer bla. IR lys!
Og hvis det virker, vil det sikkert kræve en urimelig lang lukkertid ;)

Brian