Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flot galleri
Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 11-05-06 09:23

Hejsa!

Jeg har fundet nogle flotte gallerier men vil gerne teste nogle flere
inden jeg laver mig et fotosite.

Er der nogen som kender et godt, gratis galleri (SWF, Java, HTML,
PHP/MySQL etc).

Jeg kender gallery, gallery2 og coppermine som er for avancerede og ikke
så flotte i fremvisningen.

Her er dem jeg har fundet:
http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/
http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/#overview
http://www.slooz.com/trinkets.php?proj=expose

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : Årslev

Dato : 11-05-06 09:24

"Lars Brink [2650]" <usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en
meddelelse news:4462f3c7$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hejsa!
>
> Er der nogen som kender et godt, gratis galleri (SWF, Java, HTML,
> PHP/MySQL etc).

Jeg kan personligt anbefale Fotopic.net. Det er en superløsning der tilbyder
masser af funktioner og endda gør det muligt at gøre sin egen side
personlig. Du kan kigge på mit album på http://rasmus.fotopic.net og se om
det er noget du kan bruge. (farvevalg og sådan kan ændres efter behov)

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 11-05-06 09:43

Hej Årslev,

> [...]
> personlig. Du kan kigge på mit album på http://rasmus.fotopic.net og se om
> det er noget du kan bruge. (farvevalg og sådan kan ændres efter behov)

Jeg vil gerne have noget jeg kan hoste på min egen side da jeg har
masser af plads på min server. Desuden kan jeg få mit eget navn som
adresse på hjemmesiden.

Ellers tak for budet.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-05-06 09:43

Lars Brink [2650] wrote:

> Jeg har fundet nogle flotte gallerier men vil gerne teste nogle flere
> inden jeg laver mig et fotosite.

Hmm... problemet ved disse standard gallerier er, at dit site kommer til
at ligne tusindvis af andre sites.

Jeg har f.eks. set utrolig mange fotogallerier lavet med coppermine, og
til trods for, at flere af dem indeholdt smadder gode billeder, så er det
ikke lykkedes for mig, at udskille og huske de enkelte gode fotografer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 12-05-06 07:07

Hej Niels,

> Hmm... problemet ved disse standard gallerier er, at dit site kommer til
> at ligne tusindvis af andre sites.

Ja, derfor skal man jo lave noget uden om selve galleriet som gør det unikt.

> [...]
> til trods for, at flere af dem indeholdt smadder gode billeder, så er
> det ikke lykkedes for mig, at udskille og huske de enkelte gode

Her har man jo nymodens ting som bogmærker til den slags. Nu er jeg selv
amatør og billederne skulle gerne tale for sig selv, selv om galeriet
gerne må være godt og brugervenligt også.

Fra : emj

Dato : 12-05-06 07:22

Lars Brink [2650] skrev:

>så er
>
>Her har man jo nymodens ting som bogmærker til den slags.

Mon ikke vi er nogle stykker her, som ser tusindvis af billeder om
året, så det ville nok være lidt tåbeligt at bogmarke alle de gode.
Hvis de virkelig er unikke, så skal de såmænd nok blive siddende i
erindringen.
En god fotowebside er en side, hvor man kan se billederne i såvel
klikbare tumber af rimelig størrelse og i stor størrelse på max
1000x750 pixels og hvor man ikke skal plages af irriterende
javascripts eller flashpjat.

Hilsen emj

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 13-05-06 11:34

emj wrote:

> [...]
> klikbare tumber af rimelig størrelse og i stor størrelse på max
> 1000x750 pixels og hvor man ikke skal plages af irriterende

Hvor kommer 1000x750 størrelsen fra?

Jeg synes ikke jeg har stødt på den størrelse før.

/Mogens

Fra : emj

Dato : 13-05-06 13:12

Mogens Beltoft skrev:

>Hvor kommer 1000x750 størrelsen fra?

Tja, det er jo en helt almindelig størrelse 4:3, som blot er lidt
mindre end 1024x768, som mange kører med som skærmopløsning.

>Jeg synes ikke jeg har stødt på den størrelse før.

Det er da muligt, men det gør den da ikke mindre anvendelig )
Fidusen er, at man kan se hele billedet på sin skærm uden at skulle
skrolle.

Hilsen emj

Fra : KsK

Dato : 13-05-06 19:51

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse
: Mogens Beltoft skrev:
:
: >Hvor kommer 1000x750 størrelsen fra?
:
: Tja, det er jo en helt almindelig størrelse 4:3, som blot er lidt
: mindre end 1024x768, som mange kører med som skærmopløsning.
: >
[...]

du tror måske vi alle køre 1024*750 ???

KsK

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-05-06 22:19

emj wrote:

> Tja, det er jo en helt almindelig størrelse 4:3, som blot er lidt
> mindre end 1024x768, som mange kører med som skærmopløsning.

Hmm... jeg kører 1280x1024 på min 21", og jeg vil gerne ha' plads til
andet end et browser-vindue, så jeg synes at 750 pixel på den
breddeste/højeste led er rigeligt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : emj

Dato : 13-05-06 22:31

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Hmm... jeg kører 1280x1024 på min 21", og jeg vil gerne ha' plads til
>andet end et browser-vindue, så jeg synes at 750 pixel på den
>breddeste/højeste led er rigeligt...

Jamen det er det da også, hvis der skal være ret meget andet end et
billede på siden.
Det jeg generelt er træt af er fotos på 640x480 eller i den anden
grøft fotos på 3264x2448

Hilsen emj

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-05-06 10:13

"Lars Brink [2650]" <usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> wrote in message
> Jeg har fundet nogle flotte gallerier men vil gerne teste nogle flere
> inden jeg laver mig et fotosite.
>
> Er der nogen som kender et godt, gratis galleri (SWF, Java, HTML,
> PHP/MySQL etc).

Dette er super let og simpelt, men kan ikke editeres i bagefter (via
programmet selv) http://www.hotscripts.com/Detailed/47306.html

Dette galleri kan virke lidt klodset, men det er super nemt og super gejlet
http://www.imagevuex.com/

> Jeg kender gallery, gallery2 og coppermine som er for avancerede og ikke
> så flotte i fremvisningen.
>
> Her er dem jeg har fundet:
> http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/

Er forfærdelig til at rescale billeder, så de bliver pixeleret

> http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/#overview

Dette ser meget spændende ud, men bruger(beskuer)venlighed er ikke i top
imho. Jeg vil dog se om det kan bruges til noget sjovt

> http://www.slooz.com/trinkets.php?proj=expose

Minder ufattelig meget om (S)OS X. Bvadr

Nu ved jeg ikke hvor mange billeder du har liggende som skal op på én gang,
men hvis du er lidt ferm til HTML eller kan bruge en WYSIWYG editor, kan du
let lave dine egne gallerier. Det er lidt mere om stændigt, men som NRE
påpeger forsvinder mange gode gallerier i mængden fordi "alle" bruger samme
gallerityper.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Jacob Ask

Dato : 11-05-06 10:27

Lars Brink [2650] wrote:
> [...]
>
> --
> Lars Brink
> Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Hej
Hvad med Jalbum - det er lige til at gå til, og du kan få det til at
se ud nøjagtigt som du vil (hvis du kan skrive lidt html/css)

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-05-06 12:41

Lars Brink [2650] skrev i
4462f3c7$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk dette:
> [...]
> PHP/MySQL etc).
>
> Jeg kender gallery, gallery2 og coppermine som er for avancerede og

Jeg har været gennem samme tur og mit valg faldt på jAlbum, hvor du selv kan
bestemme hvordan tingene skal se ud - og med lidt snilde kan du selv
tilpasse udseendet helt og aldeles til dit brug. Men i udgangspunktet er det
ekstremt let out-of-the-box.

Jeg har valgt et pbase-lignende skin med sort som dominerende farve - følg
link'et i min signatur.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm |

Fra : PGaard

Dato : 11-05-06 14:45

> Lars Brink [2650] skrev i
> 4462f3c7$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk dette:

Hvad med http://www.ornj.net/
Jeg bruger den selv på www.rcpics.dk og den er meget enkel at sætte op, har
nogen gode muligheder og du kan få den lige som du vil have den..

Bare en idé

:0) Palle

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-05-06 15:13

PGaard skrev i 44634022$0$27627$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

[Snip]

> [...]
> Jeg bruger den selv på www.rcpics.dk og den er meget enkel at sætte
> op, har nogen gode muligheder og du kan få den lige som du vil have

Ingen interesse.

vh

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,