Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon 350d batterigreb udskiftet!!!
Fra : CanonKnud

Dato : 10-05-06 14:53

Hej gruppe. Jeg synes ikke dette skal i indkøb-gruppen, så her er
hvad jeg har oplevet:
Siden mit originale batterigreb blev monteret, har jeg oplevet strømsvigt
på kameraet ca. hver 3. gang det har været i brug, altid på irriterende
tidspunkter selvfølgelig. En åbning og kraftig lukning af skuffen har som
regel bragt orden i sagerne for nogle timer igen.
Hverken Canon eller PC-Netto hvor det er købt, ville hjælpe med at finde
batteriskuffen alene, så jeg bestilte et uoriginalt grab (OPTEKA) i USA, og
som forventet var skuffen lige til at putte i det originale greb. Og så til
det overraskende. Nu sidder begge batterier helt fast i holderen, ikke noget
rasleri som der var tidligere. Og jeg har brugt det intenst i 3 dage uden svigt.
Bare lidt oplysning
Hilsen Knud

Fra : MOA

Dato : 10-05-06 17:52

Mit originale greb fungerer upåklageligt og har aldrig hørt det rasle??

Morten

Fra : CanonKnud

Dato : 10-05-06 18:08

"MOA" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse news:44621a25$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
| Mit originale greb fungerer upåklageligt og har aldrig hørt det rasle??
|
| Morten

Jeg overdrev måske også lidt ved at skrive rasle, men jeg har
en helt anden fornemmelse af at batterierne sidder helt stabilt
og fast, på det nye greb.
mvh Knud

Fra : Asle Bjerva

Dato : 10-05-06 21:12

"CanonKnud" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i melding

> [...]
>
> Jeg overdrev måske også lidt ved at skrive rasle, men jeg har
> en helt anden fornemmelse af at batterierne sidder helt stabilt

Overhode ikke noe problem her, men jeg har merket meg at et "ikke original"
Canon batteri er litt mindre enn Canons.
Bruker du original Canon ?
--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : CanonKnud

Dato : 11-05-06 06:47

| Overhode ikke noe problem her, men jeg har merket meg at et "ikke original"
| Canon batteri er litt mindre enn Canons.
> [...]

Jeg har en blanding af originale og uoriginale batterier til mit 350d,
de uoriginale på 900mAh. Og jeg har taget 10786 billeder til dato,
og der har ikke været mærkbar forskel i ydelse, når jeg sommetider
har brugt 1 originalt sammen med 1 uoriginalt.
Nu vi snakker org. og uorg., så har jeg også et 300d, og der skal
jeg holde Canon-batteriet fast i opladeren med en elastik, for at få
den til at oplade, hvorimod mine 3 uorg. lader som da laderen var ny!!!
Dette kamera har taget 21770 billeder med 2 nye lukkere.
mvh Knud

Fra : Asle Bjerva

Dato : 11-05-06 08:38

> [...]
> den til at oplade, hvorimod mine 3 uorg. lader som da laderen var ny!!!
> Dette kamera har taget 21770 billeder med 2 nye lukkere.

Nå tenkte ikke jeg primært på ytelsen, men det faktum at det ene "uroginale"
batteriet jeg har (bruker det i et S70), er noe mindre fysisk, og at det
kanskje kan være årsaken til at låsemekanismen i batterigrepet ikke holder
det helt fast.
Det er meget små hakk og plastkanter som brukes på batteriene. Når det
gjelder org/ikke org på batterifronten, er vel "uroginalt" som oftest bedre
enn originalene kapasitetsmessig, men kanskje ikke rent fysisk i
plaststøpen.

Fra : CanonKnud

Dato : 11-05-06 08:47

> [...]
| gjelder org/ikke org på batterifronten, er vel "uroginalt" som oftest bedre
| enn originalene kapasitetsmessig, men kanskje ikke rent fysisk i

Fysisk ser mine batterier ud til at være helt ens, men der må være en
minimal forskel, siden de uoriginale sidder bedre fast. Men selvfølgelig
er de originale de ældste, og er måske blevet slidt en smule på de
tappe der styrer dem i lader og fotoapparat.
mvh Knud

Fra : Brian Lund

Dato : 10-05-06 21:40

> Mit originale greb fungerer upåklageligt og har aldrig hørt det rasle??

Ditto, men nu har jeg så heller ikke brugt det vildt meget endnu, men vel
1-200 skud!

Brian