Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 170-500 - løs?
Fra : Årslev

Dato : 10-05-06 13:56

Jeg har lige købt en brugt Sigma 170-500mm APO F5-6.3 til mit D70s.
Standen var rigtig fin, til trods for alderen på objektivet. Men nu er jeg
kommet i tvivl om en ting, nemlig det faktum at den af sig selv glider ud på
500mm når jeg vender objektivet nedad. Det er jo ganske praktisk at den er
så let at skubbe ud på 500mm når man tager billeder, men jeg er kommet i
tvivl i forhold til om det er meningen at den skal være så løs?

Hvis ikke, er det så noget man kan få lavet for mindre end en bondegård?

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 10-05-06 14:36

On Wed, 10 May 2006 14:55:50 +0200, Årslev wrote:

> [...]
> tvivl i forhold til om det er meningen at den skal være så løs?
>
> Hvis ikke, er det så noget man kan få lavet for mindre end en bondegård?

Vil ikke helt udtale mig om sigma 170 - 500, men på sigma 50-500(bigma) er
der en lås der sørger for at det ikke kan gøre det når objektivet er
zoomet helt ind på 50 mm. Men når den ikke er låst så falder det nemt ud
på 500 mm på samme måde som du oplever det med 170 - 500mm.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Per O.

Dato : 10-05-06 16:00

"Årslev" <maagevej62tv@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i tvivl i forhold til om det er meningen at den skal være så løs?
>
> Hvis ikke, er det så noget man kan få lavet for mindre end en bondegård?
Min Sigma 28-300mm gør det samme hvis jeg ikke låser med den lille låsetap.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : aon

Dato : 10-05-06 21:43

> [...]
>Nej ,men glas vejer og de fleste glider ud i tele position af sig selv
>medmindre der er en lås som på sigmas bigma canon 70-300mm o.s.v

mvh
aon