Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Zoombrowser EX eller windows
Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-05-06 21:29

jeg har købt et ixus 60

der følger et ganske udmærket billedbehandlingsprogram med - Zoombrowser EX.

i det store hele redigerer jeg aldrig billeder... er jeg bedre tjent med
bare at pille SD kortet ud og proppe i cardreaderen på min bærbare, istedet
for at tilslutte usb kablet hver gang... jeg spørger fordi jeg synes det
'låg' der dækker usb indgangen på kameraet virker lidt skrøbelig...

hvad er jeres erfaring?
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Max

Dato : 06-05-06 21:44

Hej

> hvad er jeres erfaring?

Jeg vil gerne anbefale Zoombrowseren fordi den kan
sættes op til at gøre arbejdet med at hente billederne
ud af kameraet og putte dem i den rigtige folder helt
automatisk og så slipper man for at tage kortet ud.

Mvh Max

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-05-06 21:57

> Jeg vil gerne anbefale Zoombrowseren fordi den kan
> sættes op til at gøre arbejdet med at hente billederne
> ud af kameraet og putte dem i den rigtige folder helt
> automatisk og så slipper man for at tage kortet ud.

er usb kablet på sigt nemmere end at tage kortet ud? - igen er det det
skrøbelige gummilåg jeg tænker på

iøvrigt, når jeg omdøber alle billeder i en mappe på en gang gemmer den
billederne på ny med de nye navne - dvs jeg pludselig har kopier - den ene
halvdel med det oprindelige navn og den anden halvdel med de nye navne -
derefter kan jeg så manuelt slette dem med de gamle navne... er det normalt?

Fra : Brian Lund

Dato : 06-05-06 22:11

> er usb kablet på sigt nemmere end at tage kortet ud? - igen er det det
> skrøbelige gummilåg jeg tænker på

Hvis gummilåget er af samme kvalitet som på mit tidligere powershot A75 har
du vist ikke noget at frygte...

> [...]
> halvdel med det oprindelige navn og den anden halvdel med de nye navne -
> derefter kan jeg så manuelt slette dem med de gamle navne... er det

Jeg bruger altid kortlæseren fordi jeg hader idéen om at man skal bruge et
eller andet "smart" program til at hive billederne ud af sit kamera... Men
hvis det kun er pga. gummiet så brug den metode du synes bedst om, det
behøver du vel ikke søge råd for at finde ud af

Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-05-06 23:09

> [...]
> hvis det kun er pga. gummiet så brug den metode du synes bedst om, det
> behøver du vel ikke søge råd for at finde ud af

jeg har fjernet det - jeg lavede custom install og alligevel var der 4-5
entries i tilføj/fjern der havde med canon at gøre.

jeg bruger kortet - på sigt føler jeg det er nemmere end usb.

den slags software kan altid en masse (99%) jeg ikke skal bruge - win xp er
rigeligt godt.

alt er deleted i registrering osse og det var ikke så lidt! -

Fra : Max

Dato : 06-05-06 22:26

Hej

> er usb kablet på sigt nemmere end at tage kortet ud? - igen er det det
> skrøbelige gummilåg jeg tænker på

Nu har jeg da haft mange IXUS kameraer i hænderne, alle med det
gummilåg og aldrig oplevet problemer med det.

> navne... er det normalt?

Ikke i min udgave.

Mvh Max