Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
305 d canon
Fra : peder dynesen

Dato : 06-05-06 17:45

nu har jeg fået er canon
og et 300mm * " 1,6 " 480mm
hvad er så bæst jeg tager rav
at under exponerere i 400 iso hvis der er for lidt lys
og så skruge op for lyset i ravprogrammet.
eller gå op i 800elller 1600 iso
der må godt grines hvis der er et dumtspørgsmål

men jeg er fra en tid hvor man pressede sine sh film
og lavede i mørkekammer
vh peder

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 06-05-06 18:34

305 d canon?? hvilken model er det ? en speciel asiatisk, amerikansk eller
hva?

Per

Fra : peder dynesen

Dato : 06-05-06 18:51

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 06-05-06 18:56

On Sat, 6 May 2006 19:34:24 +0200, "Den rigtige fotograf"
<denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

>305 d canon?? hvilken model er det ? en speciel asiatisk, amerikansk eller
>hva?

------hej Per - bare for at hjælpe dig - prøv at flytte 5 tallet hen
foran 0 - det er godt nok bare et gæt fra min side - så bliver det til
et 350D - vupti , jeg tror jeg har løst gåden for dig. Vi er så
hjælpsomme her i dette forum også over for folk der tydeligt har
problemer med andres små uskyldige tastefejl - så vær dog lidt
overbærende med den slags
Måske du en dag får tastet noget, der kræver en større undersøgelse,
så skal vi nok hjælpe igen
Mogens

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-05-06 21:45

Den rigtige fotograf wrote:

> 305 d canon?? hvilken model er det ? en speciel asiatisk, amerikansk
> eller hva?

Hvorfor spørger du? Du har jo alligevel intet at bibringe andet end et nyt
nick. Hvorfor er du ikke længere "Den ægte fotograf", nar?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 06-05-06 22:10

"Den rigtige fotograf" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> 305 d canon?? hvilken model er det ? en speciel asiatisk, amerikansk eller
> hva?

Næ - du skal bare bruge den del af din krop, som en "rigtig fotograf" gør -
så vil du forstå hvad han mener.

/Johnny

Fra : E.M.

Dato : 06-05-06 18:51

> [...]
> og så skruge op for lyset i ravprogrammet.
> eller gå op i 800elller 1600 iso
> der må godt grines hvis der er et dumtspørgsmål

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Jeg går ud fra at du mener Canon 350D.
Du kan sagtens bruge iso 800, til nød også 1600, i raw-programmet kan du kun
hente 2 blændetrin, det er ikke altid nok, så skru du roligt op for iso, men
husk at stille den tilbage igen.

Mvh. E.M.

Fra :

Dato : 06-05-06 19:50

"peder dynesen" <pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller gå op i 800elller 1600 iso
> der må godt grines hvis der er et dumtspørgsmål
>
> men jeg er fra en tid hvor man pressede sine sh film

På 1D (den gamle) er det noget møj at underbelyse for derefter at hente det
ved konverteringen i ravprogrammet, det skaber for meget støj.
Skru op for ISO
Hilsen henrik

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-05-06 21:47

peder dynesen wrote:

> hvad er så bæst jeg tager rav
> at under exponerere i 400 iso hvis der er for lidt lys
> og så skruge op for lyset i ravprogrammet.
> eller gå op i 800elller 1600 iso

Underbelysning er noget møg. Undgå det og skru i stedet op for ISO.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.