Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tolden
Fra : Kim S

Dato : 04-05-06 11:36

Vi skal på ferie "Over There" til sommmer, og har selvfølgelig
tænkt os at ta' vores foto og videoudstyr med. Et digitalt
lommekamera og et DSLR, Canon 350D, samt en camcorder.
Hvad gøre vi ikke at risikere at skulle have bøvl i tolden når vi
kommer hjem ?
Da optikker er en del billigere i USA vil jeg "nok" udvide samlingen
når vi er der ovre

Mvh, Kim

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-05-06 12:01

Kim S wrote:

> Hvad gøre vi ikke at risikere at skulle have bøvl i tolden når vi
> kommer hjem ?
> Da optikker er en del billigere i USA vil jeg "nok" udvide samlingen
> når vi er der ovre

Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : B.S.

Dato : 04-05-06 12:10

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i

og hvor i hans indlæg læser du et spørgsmål om indkøb?

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-05-06 13:26

B.S. wrote:

> og hvor i hans indlæg læser du et spørgsmål om indkøb?

I fundtsen for news:dk.fritid.foto.indkoeb - står der flg.:

Derudover udveksling af erfaringer med handel i ind- og udland,
diverse udenlandske forretninger, toldregler, forsendelse, garanti
m.m.

Der er vist ikke nogen tvivl om, at Kim S spørgsmål handler om
toldregler, og det er udtrykkeligt nævnt som topic i

Læs hele fundatsen på fgl. link:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : N/A

Dato : 04-05-06 13:36

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-05-06 13:36

Kim S wrote:

> Da det sidste du har quoted blot er en sidste "sidebemærkning", kan jeg
> sgutte se jeg er off-topic.

Hmm... det jeg klippede er bare en oplysende forudsætning, din såkaldte
sidebemærkning er hele grundsubstandsen i dit indlæg/spørgsmål, og det er
100% et indkøbsspørgsmål...

FUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 04-05-06 12:43

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Jeg tror du er for hurtig, som jeg læste spm gik på ikke af få bøvl
med udstyr man genindførte. Så vil det i hvert fald være off-topic i
dffi.

/Martin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-05-06 13:27

Fra : KsK

Dato : 04-05-06 21:01

:
: --
: Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
: http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
: http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
: http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

du er ynkelig mand

KSK

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 04-05-06 12:45

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad gøre vi ikke at risikere at skulle have bøvl i tolden når vi
> kommer hjem ?

Du skal have kvitteringer med på dit udstyr, men du kan vist også få en
underskrevet erklæring i lufthavenen om at du har haft det med hjemmefra.
Jeg har dog aldrig prøvet det selv, jeg tager det bare med. Jeg tror ikke
tolderene interesserer sig for den slags, de går vist mere efter smøger og
sprut.

mvh
Jonas

Fra : Frandsen

Dato : 11-05-06 10:40

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har dog aldrig prøvet det selv, jeg tager det bare med. Jeg tror ikke
> tolderene interesserer sig for den slags, de går vist mere efter smøger og
> sprut.

Uh, der tager du meget fejl! Når man bliver stoppet af en tolder, som gerne
vil undersøge hvad du har af smøger og sprut, så kan du være overbevist om,
at hvis han også finder et dyrt kamera/video/what ever, så vil han gerne
vide, hvor det er købt henne.

Min kollega blev i øvrigt stoppet udelukkende pga. af sin videotaske
hængende over skulderen. Den ville tolderen gerne vide noget mere om. Han
ville ikke engang se indholdet af kufferterne. Min kollega havde
selvfølgelig ikke kvitteringen på sig, så den måtte han efterfølgende sende
ind - så værre er det altså heller ikke, men noget besvær kan spares ved
tolden

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 04-05-06 13:17

Kim S wrote:
> [...]
> lommekamera og et DSLR, Canon 350D, samt en camcorder.
> Hvad gøre vi ikke at risikere at skulle have bøvl i tolden når vi

Lige netop Canon 350D hedder vist noget andet Ovre Der, Digital Rebel
svjh. Jeg tror ikke det er det store problem.

> Da optikker er en del billigere i USA vil jeg "nok" udvide samlingen
> når vi er der ovre

Nu er vi lidt OT, men når du ser på priserne, så husk at lægge den
lokale Sales Tax til - den er aldrig inkluderet i hvad der skiltes med.

mvh

Martin

Fra : Kim S

Dato : 04-05-06 13:37

<santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Nu er vi lidt OT, men når du ser på priserne, så husk at lægge den
>lokale Sales Tax til - den er aldrig inkluderet i hvad der skiltes med.

Enig....Fortsætter i markedsgruppen. Men havde tænkt mig noget
Ebay-ting, der kommer ikke sales-tax på.

Mvh, Kim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-05-06 13:54

Kim S wrote:
> Enig....Fortsætter i markedsgruppen.

Hvis du mener dk.marked.privat.foto - så er den IKKE til snak om handel
andre steder - men kun hvis du vil køb/sælge i gruppen.

Hvis du mener dk.fritid.foto.indkoeb, som Niels foreslog - så er det det
helt rigtige sted

> Men havde tænkt mig noget
> Ebay-ting, der kommer ikke sales-tax på.
Mvh, Kim

Nej - ikke hvis det er en forhandler i Europa - men hvis det er en
forhandler udenfor EU, så kommer der dansk moms på - og på nogle varegrupper
f.x. objektiver også told.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-05-06 13:38

santana.sorensen@get2net.dk wrote:
> Lige netop Canon 350D hedder vist noget andet Ovre Der, Digital Rebel
> svjh. Jeg tror ikke det er det store problem.

Næsten rigtigt

Digital Rebel er EOS 300D

350D hedder Digital Rebel XT

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Esben

Dato : 04-05-06 17:18

> Næsten rigtigt
>
> Digital Rebel er EOS 300D
>
> 350D hedder Digital Rebel XT

Jep - og Rebel = Eos 1000

--
Esben

Fra : AS

Dato : 05-05-06 14:48

<santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message

> Nu er vi lidt OT, men når du ser på priserne, så husk at lægge den
lokale Sales Tax til - den er aldrig inkluderet i hvad der skiltes med.

Men der er aldrig 25%, som her i kongeriget.

Fra : "> Allan

Dato : 07-05-06 19:17

> Lige netop Canon 350D hedder vist noget andet Ovre Der, Digital Rebel
> svjh. Jeg tror ikke det er det store problem.

350D hedder Rebel XT
300D hedder Rebel

> Nu er vi lidt OT, men når du ser på priserne, så husk at lægge den
> lokale Sales Tax til - den er aldrig inkluderet i hvad der skiltes med.

Nej det var sgu' halvsvaert at vaenne sig til. Er priserne saa meget
billigere!? Jeg har lige koebt en Canon 28-135 IS USM for $580 Canadiske..
(dog koebt i en butik i New York) - Hvilket jo saa svaerer til omkring 3100
kr..

Mvh
Allan

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 04-05-06 14:56

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
>
> Der er vist ikke nogen tvivl om, at Kim S spørgsmål handler om
> toldregler, og det er udtrykkeligt nævnt som topic i

Se, jeg læser ovenstående som toldregler _i forbindelse med handel_
(vel også oplagt i en indkoebs-gruppe). Mener du dermed, at hvis det
havde været formuleret "hvilken dokumentation bør jeg medbringe når
jeg rejser til udlandet med mit kamera?", så var det ok? Eller burde
det være dk.videnskab.jura, eller måske dk.fritid.rejse? Jeg
beklager, men jeg kan altså ikke se at den er så oplagt.

> Læs hele fundatsen på fgl. link:
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto.indkoeb

Det har jeg såmænd gjort.

Og jeg er også klar over at tråden nu hører til i
dk.admin.netikette, så ville vi også være sikre på at der ikke var
for mange af gruppens læsere der så den.

EOD & mvh

Martin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-05-06 15:32

santana.sorensen@get2net.dk wrote:

> Mener du dermed, at hvis det
> havde været formuleret "hvilken dokumentation bør jeg medbringe når
> jeg rejser til udlandet med mit kamera?", så var det ok?

Nej der står direkte, at snak om toldregler er on-topic i undergruppen
news:dk.fritid.foto.indkoeb - og det gør, at det er off-topic her i
hovedgruppen news:dk.fritid.foto.

Men når det kommer til stykket, så hører et spørgsmål om hvordan man bør
og skal forholde sig, når man medbringer værdigenstande (f.eks. dyrt
fotoudstyr) på ferierejser, slet ikke hjemme her i fotogrupperne.

> Eller burde det være dk.videnskab.jura, eller måske dk.fritid.rejse?
> Jeg beklager, men jeg kan altså ikke se at den er så oplagt.

Ja det ville nok være mere relevant at spørge i disse grupper, for det er
jo ligegyldigt om det er dyrt fotoudstyr, en bærbar PC'er eller et stort
videokamera man medtager på ferierejsen, det vil være de samme regler og
problematiker man skal tage stilling til.

Så sådan et spørgsmål er faktisk mere rejsespecifikt end fotorelateret...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen