Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskellen?
Fra : PGaard

Dato : 03-05-06 19:09

Hej derinde

Kan nogen forklare mig forskellen på disse to objektiver?

Sigma AF 18/200 f/3.5-6.3 DC ASP IF CA

Sigma 3,5-6,3/18-200 DC

Prisen er næsten den samme, men ud over at linsen på den ene bevæger sig ud
(i længden) hvor den anden forbliver samme længde når man zoomer, kan jeg
ikke se nogen forskel..

Så please oplys mig!...

Med venlig hilsen
Palle

Fra : WhiteDog

Dato : 03-05-06 19:27

PGaard wrote:
> [...]
> (i længden) hvor den anden forbliver samme længde når man zoomer, kan jeg

Der er ingen. Det er det samme objektiv, bare skrevet på 2 forskellige
måder. Objektivet bliver også længere når du zoomer, da IF bare
fortæller at fronten ikke drejer rundt når du stiller skarpt - som også
fortæller at du kan bruge pol-filter.

/Rudi

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-05-06 19:46

"WhiteDog" <whitedog@voodoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at fronten ikke drejer rundt når du stiller skarpt - som også fortæller at

Du kan da bruge pol-filter selvom fronten roterer, det er bare lidt mere
bøvlet, da du skal justere på det hele tiden.

MVH
Thomas

Fra : WhiteDog

Dato : 03-05-06 20:04

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
>
> Du kan da bruge pol-filter selvom fronten roterer, det er bare lidt mere
> bøvlet, da du skal justere på det hele tiden.

hehe ja, det har du ret i, men jeg burde nok have skrevet "problemfrit
brug af pol-filter" ;)

Fra : PGaard

Dato : 04-05-06 05:52

Ok.. Så er jeg med.. :0)