Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nyt batteri til Canon G3
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-05-06 09:49

Hvilke ulemper er der ved at købe et ikke-originalt kamerabatteri til fx
G3?

Hvilket af de mange websteder som annoncerer med salg af originale og
ikke-originale batterier har gruppen her størst tillid til?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-05-06 10:06

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket af de mange websteder som annoncerer med salg af originale og
> ikke-originale batterier har gruppen her størst tillid til?

Hej

Jeg mener det er spild af penge at købe et originalt batteri, køb det
billigste du kan finde, ofte kommer de fra de samme fabrikker!

Der er jo også garanti på, hvis det ikke virker, men i gennem mange år har
jeg brugt en del uoriginale batterier uden problemer, jeg har også haft
nogle der holdt strøm længere end de _meget_ dyrere originale.

OBS:

Indkøbsspørgsmål stilles i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-05-06 10:34

Leif Langgaard skrev bl.a.:

> [...]
> har jeg brugt en del uoriginale batterier uden problemer, jeg har også
> haft nogle der holdt strøm længere end de _meget_ dyrere originale.

Tak for råd og dåd.

Fra : Kim S

Dato : 02-05-06 12:19

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke ulemper er der ved at købe et ikke-originalt kamerabatteri til fx
> G3?

Den største risiko er, at spare en masse penge
Et godt sted at kigge er www.ebay.co.uk og www.ebay.de

Mvh, Kim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-06 12:44

Jørgen Grandt wrote:
> Hvilke ulemper er der ved at købe et ikke-originalt kamerabatteri til
> fx G3?

Jeg bruger uoriginale i mine digitalkameraer uden problemer - foreløbig har
jeg brugt det i Canon 300D og G3 og Panasonic FZ10 - og det har fungeret
fortrinligt

www.batterier.dk og www.billigebatterier.dk og flere andre sælger til ca
halvdelen af originalprisen.

På Qxl og Ebay kan man af og til finde dem meget billigere, hvis nogle har
hentet en større portion i Langtbortistan - der er så ikke altid samme
garanti, som i vores hjemlige netshops - men prisen er tit meget lavere og
de er som regel OK.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 05-05-06 20:16

On Tue, 2 May 2006 10:49:01 +0200 Jørgen Grandt wrote:
> Hvilke ulemper er der ved at købe et ikke-originalt kamerabatteri til fx
> G3?

Jeg har været ud for at et uoriginalt batteri fra et af de nævnte
websteder ikke passer i G3. Det lignede nøjagtig et originalt i formen,
men palen, der skal holde batteriet på plads kom ikke på plads. Jeg sendte
det retur og fik pengene tilbage og købte et andet uoriginalt batteri,
som virker udemærket.

--
41 6E 64 65 72 73