Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hastighed på SD kort
Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 01-05-06 22:09

Hej!

Jeg har checket SanDisk's side ud mht. deres SD kort.

Til et Canon S3 IS kamera skriver de at den kan udnytte hurtige kort,
men hvordan omsætter jeg det til de forskellige typer som SanDisk (og
andre) har.

Der er type I, II, og III, men der står ikke umiddelbart noget om
hastigheden anden end den bliver hurtigere jo højre nummer når man
kigger på siden.

Hvad er ligesom standard nu og hvad kan betale sig (f.eks. vil jeg ikke
købe et III hvis et II er nok til alle faciliteter på et S3 IS kamera)

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : Peter Schrøder

Dato : 02-05-06 14:33

Lars Brink [2650] skrev:
> Der er type I, II, og III, men der står ikke umiddelbart noget om
> hastigheden anden end den bliver hurtigere jo højre nummer når man
> kigger på siden.

Det er problemet når man løber tør
for superlativer. Extreme og Ultra og alle de
andre er jo forlængst slidt op.
Jeg kender High Speed som er 150X eller 22MB/sek, og
High Speed som er 66X eller 10MB/sek.
Langsommere kort reklamerer tilsyneladende
ikke så gerne med hastigheden.

> Hvad er ligesom standard nu og hvad kan betale sig (f.eks. vil jeg
> ikke købe et III hvis et II er nok til alle faciliteter på et S3 IS
> kamera)

I den sidste ende er det kameraet processor som
dikterer skrivehastigheden (på SD og XD kort) og
prisforskellen på små 10% er ikke overvældende.
Kan det betale sig at være sparsommelig her?

Peter Schrøder

Fra : Dennis

Dato : 03-05-06 09:07

Peter Schrøder wrote:
*klip*
> I den sidste ende er det kameraet processor som
> dikterer skrivehastigheden (på SD og XD kort) og
> prisforskellen på små 10% er ikke overvældende.
> Kan det betale sig at være sparsommelig her?

Nej.
Men det kan da lade sig gøre, at finde et billigt hurtigt kort.
Jeg har lige bestilt et Trendscend kort fra Midt-Data.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157304

Det er billigt og får ret gode anmeldelser - det skal efter sigende
skulle kunne hamle op med de store kendte mærker. Og så er det 150x
speed...

/Dennis

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 03-05-06 18:43

Hej Dennis,

> [...]
>
> Det er billigt og får ret gode anmeldelser - det skal efter sigende
> skulle kunne hamle op med de store kendte mærker. Og så er det 150x

Det er godtnok billigt! Hvor har du set anmeldelser af dem henne?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-05-06 21:30

"Lars Brink [2650]" <usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en
meddelelse news:4458eb28$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Ja og min lillesøster løber 100 m. 8,9 sek. enda også selv om hn er 57.

Som du ser den slags er ret nemt at sende til torvs. *G*

MVH Hans

Fra : Dennis

Dato : 04-05-06 10:33

Lars Brink [2650] wrote:
> Det er godtnok billigt! Hvor har du set anmeldelser af dem henne?

Der er masser af reviews, hvis man søger på modelnavnet (TS2GSD150+reviews)

Bl.a.:
http://stores.tomshardware.com/rating_getprodrev.php/product_id=10599783/id_type=M//

Jeg har måske været lidt for hurtig ude, for efter at have købt det, og
skrevet forrig indlæg, har jeg fundet en svaghed. Der er nogen enkelte
på nettet, som skriver, at de har haft problem med at skrive/læse
kortet. Bl.a. i gamle kortlæsere - men med en nyere kortlæser af det
ikek noget problem.
Desværre ser det ud som om, at der er en høj fejlprocent.

Men der er stadig rigtig mange gode anmeldelser af Trendscend 2 GB
kortet (TS2GSD150).

Undskyld at jeg var lidt for hurtig ude :-/

/Dennis

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 04-05-06 20:59

Hej igen,

Nu har jeg bestilt et Kingston 2GB ultimate med 120x hastighed så ser vi
om ikke det spiller som det skal!

Tak for jeres svar og links.