Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sekunder inden første foto
Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 30-04-06 16:10

Hej!

Er der nogen som kender tiderne på følgende:

Canon IXUS 800 IS:
1) Antal sekunder der går fra man tænder til man kan tage første foto
2) Som 1 men med blitz

Canon S3 IS:

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : TL

Dato : 30-04-06 21:14

> [...]
> 2) Som 1 men med blitz
>
> Canon S3 IS:
> 1) Antal sekunder der går fra man tænder til man kan tage første foto

Ja, svær at finde. Prøv f.x. at starte tråden på et Canon forum på dpreview:

http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1010

Held og lykke...

TL
--
www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 01-05-06 21:23

Hej TL,

> Ja, svær at finde. Prøv f.x. at starte tråden på et Canon forum på dpreview:

Det har jeg prøvet! Jeg vender tilbage med hvad de skriver.

Fra : KT

Dato : 30-04-06 22:57

"Lars Brink [2650]" <usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> wrote in message
> Hej!
>
> Canon S3 IS:
> 1) Antal sekunder der går fra man tænder til man kan tage første foto
> 2) Som 1 men med blitz

Det eneste jeg kan hjælpe med er fra:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_s3-review/index.shtml

"Like its predecessor, the S3 starts up quickly, taking just 1.4 seconds it
extend its lens and "warm up" before you can start taking pictures.
Autofocus speeds were very good on the S3. Typically it took between 0.2 and
0.4 seconds for the camera to lock focus, with slightly longer waits at the
telephoto end. In low light situations the camera uses its AF-assist lamp as
a focusing aid and it works well, though focus times can exceed one second.

Shutter lag was not a problem, even at slower shutter speeds where it can
sometimes occur.

Shot-to-shot speed was also excellent on the S3, with a delay of about a
second before you can take another picture (assuming you've turned the
post-shot review feature off)."

Mvh Kim

Fra : Just Me

Dato : 01-05-06 15:29

IXUS 800 er meget meget hurtig.. Har leget lidt med den da Canon sælgeren
var på besøg !

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-05-06 21:47

Just Me wrote:

> IXUS 800 er meget meget hurtig.. Har leget lidt med den da Canon sælgeren
> var på besøg !

Her i nyhedsgrupperne er der en god gammel tradition for, at folk som er
beskæftiget i en branche, der relaterer til en given gruppes emneområde,
at de i deres signatur har en disclaimer, der oplyser om dette
tilhørsforhold.

Det er alm. høflighed, at man i en disclaimer oplyser om tilhørsforhold,
og det gør, at gruppen brugere har mulighed for at vurdere, om et givent
udsagn evt. kan være farvet eller påvirket af erhvervsmæssige interesser.

Men det er desværre meget tydeligt, at der her i fotogrupperne er flere
brugere, som er beskæftigede i fotobranchen, og som undlader at oplyse om
et dette tilhørsforhold...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 01-05-06 21:24

Hej KT,

> Det eneste jeg kan hjælpe med er fra:
> http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_s3-review/index.shtml

Mange tak! Lækkert og grundigt review. Nu er jeg helt sikker på det ene
af mine nye kameraer

Fra : Lundtofte

Dato : 01-05-06 16:35

"Lars Brink [2650]" <usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en
meddelelse news:4454d2ae$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> --
> Lars Brink
> Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

På mit Canon IXUS 800IS kan jeg tage et billed efter jeg har tændt på
under 1 sekundt. Jeg kan ikke mærke forskel om de er med eller uden blitz,
det går lige hurtigt. Virker som et rigtig gode kamera.
/Jens