Foto
IBM760 5420
Teil 3020
remote til canon G3 virker ikke
Fra : Peter T.

Dato : 27-04-06 22:05

Remoten til mit G3 virker ikke. Knapbatteriet er netop udskiftet, jeg kan
se i kameraets display, at remotens diode lyser, når jeg trykker påden, men
intet sker.

Nogle ideer?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 27-04-06 22:16

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Remoten til mit G3 virker ikke. Knapbatteriet er netop udskiftet, jeg
> kan se i kameraets display, at remotens diode lyser, når jeg trykker
> påden, men intet sker.

Mangler at nok fortælle, at jeg skiftede knapbatteriet, fordi det ej heller
virkede med det gamle.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 28-04-06 17:51

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Mangler at nok fortælle, at jeg skiftede knapbatteriet, fordi det ej
> heller virkede med det gamle.

Købte et batteri mere og så virker remoten endelig. Lidt mystisk.

--
Mvh. Peter T.

Fra : F.Larsen

Dato : 28-04-06 21:43

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> Købte et batteri mere og så virker remoten endelig. Lidt mystisk.

Køb en batteri tester eller en voltmeter (fås fra 30,-) - så kan du let
kontrolere at batteriet er ok...

--
Flemming

Fra : Peter T.

Dato : 28-04-06 22:56

F.Larsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Køb en batteri tester eller en voltmeter (fås fra 30,-) - så kan du let
> kontrolere at batteriet er ok...

Har faktisk et, men det ligger i en af flyttekasserne og kan ikke finde
det. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 27-04-06 22:49

Peter T. wrote:
> [...]
> se i kameraets display, at remotens diode lyser, når jeg trykker påden, men

På mit Canon EOS 10 skal man slå over på selvudløser før remote virker.

Kan det også være tilfældet på G3?

/Mogens

Fra : Peter T.

Dato : 27-04-06 23:15

Mogens Beltoft udviste en rettidig omhu og skrev:

> På mit Canon EOS 10 skal man slå over på selvudløser før remote
> virker.
>
> Kan det også være tilfældet på G3?

Ja. Men det virker ikke længere her.

--