Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
eos 350d vs PowerShot S3 IS
Fra : Ole Madsen

Dato : 22-04-06 16:51

Det er lige før de koster det samme, jeg har set 350d til omkring 5700
kr mener jeg, så hvad vælger jeg?

jeg skal bare bruge et kamera til at tage billeder jeg skal bruge til at
lave websider udfra, så det skal ikke bruges professionelt, og jeg er
også begynder, så jeg kan alligevel ikke udnytte et prof

kan i give mig et godt råd?

hvad med batteri? 350d har et større (ekstra håndgreb), men hvad med det
andet, bruger det ikke batterier? holder de lige så godt?

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/PowerShot_S3_IS/index.asp?ComponentID=344365&SourcePageID=231640#1

Tak

Ole

Fra : John Sahl

Dato : 22-04-06 17:04

Ole Madsen wrote:
> kan i give mig et godt råd?

Ud fra det du skriver her så er der ingen tvivl om at du vil få størst
udbytte af det "simple" kamera (PowerShot S3 IS).

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ole Madsen

Dato : 22-04-06 19:25

John Sahl skrev:

> Ud fra det du skriver her så er der ingen tvivl om at du vil få størst
> udbytte af det "simple" kamera (PowerShot S3 IS).

kan det bruges til alle slags opgaver? som landskab, bybilleder, closeup
portræt?

og hvad med flashen, er den god nok eller bør jeg investere i en ekstra
hvis det kan lade sig gøre?

Ole

Fra : B.S.

Dato : 23-04-06 03:26

Ole Madsen skrev:
> og hvad med flashen, er den god nok eller bør jeg investere i en ekstra
> hvis det kan lade sig gøre?

Ingen indbyggede flash er gode nok. Heller ikke den på 350D. Ved ikke om
der er flash sko på S3 så jeg skal ikke kunne sige om du kan købe extra.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Kajo

Dato : 23-04-06 09:53

"B.S." <news@FJERNgronaerten.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen indbyggede flash er gode nok. Heller ikke den på 350D. Ved ikke om
> der er flash sko på S3 så jeg skal ikke kunne sige om du kan købe extra.

Det lyder usandsynligt at der skulle være flashsko på et kompaktkamera.

--
mvh kajo

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-04-06 10:36

Kajo wrote:

> Det lyder usandsynligt at der skulle være flashsko på et
> kompaktkamera.

Det findes på en del af de lidt "bedre" kompakt kameraer fra
bl.a. Nikon og Canon og flere andre - f.x. Canons Gx modeller og
nogle af Sxx modellerne - men ikke på S1IS og S2IS - jeg ved ikke
med S3IS.

Jan (der bl.a har et Canon G3 MED flash sko)

Fra : Kajo

Dato : 23-04-06 22:28

> [...]
> modellerne - men ikke på S1IS og S2IS - jeg ved ikke med S3IS.
>
> Jan (der bl.a har et Canon G3 MED flash sko)

Ok, jeg glemte vist at tænke da jeg skrev, jeg havde et helt andet kamera i
tankerne (Ixus 65, fra en anden tråd).

Men S3IS har ikke flashsko:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_s3is.asp
(iøvrigt betragter jeg ikke S3IS som et kompaktkamera (lommekamera).
--
mvh kajo

Fra : Lars Månsson

Dato : 23-04-06 12:11

"Kajo" <Fiffi@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "B.S." <news@FJERNgronaerten.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder usandsynligt at der skulle være flashsko på et kompaktkamera.

Hvorfor mit Konika Minolta A2 har Flashsko og PC Sync flash terminal

Hilsen
-Lars-

Fra : B.S.

Dato : 23-04-06 14:50

Kajo skrev:
> Det lyder usandsynligt at der skulle være flashsko på et kompaktkamera.

Mit Sony V1 havde flash sko også.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 23-04-06 12:11

"Kajo" <Fiffi@worldonline.dk> skrev:

> Det lyder usandsynligt at der skulle være flashsko på et
> kompaktkamera.

Shh det må du ikke fortælle til mit Panasonic FZ20.
Men det er nu ikke så sjældent igen når man kommer op i lidt mere high-
end kameraer i niveauet lige før dSLR. Om man så vil kalde de kameraer
for kompaktkameraer er så et andet spørgsmål. Mit kamera er eksempelvis
på nogenlunde samme størrelse som eksempelvis EOS 350D.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tommy Obitsø

Dato : 22-04-06 21:50

Ole Madsen skrev:
> [...]
>
> hvad med batteri? 350d har et større (ekstra håndgreb), men hvad med det
> andet, bruger det ikke batterier? holder de lige så godt?

Udfra det du beskriver som dit nuværende behov ville et point and shoot
sikkert være et udemærket valg, men vil du bare lidt mere finder du
snart begrænsningerne i et point and shoot, køb du trykt en 350d, den
kan vokse med opgaven.

Tommy

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-04-06 07:20

Ole Madsen wrote:

> Det er lige før de koster det samme, jeg har set 350d til omkring 5700
> kr mener jeg, så hvad vælger jeg?

Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-04-06 10:58

Ole Madsen skrev i _hs2g.102$QQ2.59@news.get2net.dk dette:
> [...]
> at lave websider udfra, så det skal ikke bruges professionelt, og jeg
> er også begynder, så jeg kan alligevel ikke udnytte et prof

Vi er sikkert nogle, der genre vil - men om de er gode, kan kun eftertiden
vise

Hvis du ikke har intentioner om at dyrke fotografering men alene har behov
for et værktøj til de formål, du beskriver, så hold dig til P&S. Med mindre
du investerer en del tid i legetøjet er det min klare overbevisning at dSLR
kun fører til frustrationer over at du ikke kan præstere så gode billeder
med dette som med kompaktkameraet. Et godt P&S tager faktisk fremragende
billeder out-of-the-box. At vi så nok er nogle stykker, der er
detaljeryttere og koncentrerer os om en lille detalje (aka flueknepperi),
der måske ikke betyder det store, bør ikke påvirke dit valg.

vh
Jan
-hvis kone ville blive sur, hvis hun blev tvinget til at skifte sin Coolpix
ud med mit dSLR (og som faktisk har en rimelig høj publiseringrate af sine
dokumentationsfotos i fagblade og foredragsvirksomhed i modsætning til mine
tidkrævende amatørismer).

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på