Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Efterbehandling af billeder
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 21:19

Hej

Jeg har anskaffet mig et Canon Ixus 60 og lige fået lavet papirbilleder.....
men de er noget mindre end de normale 10x15. Jeg har udelukkende brugt 6 M
pixel.
Har det noget at gøre med størelsesforholdet? Der er en tilstand der hedder
( 3:2) men den er kun på 1600x800.

Er der en nem måde at konverterer de billeder jeg har taget så jeg kan få
dem ud på 10x15?

Mvh
Dan

Fra : E.M.

Dato : 21-04-06 15:49

> Er der en nem måde at konverterer de billeder jeg har taget så jeg kan få
> dem ud på 10x15?

Du kan bruge dette lille program, det er meget nemt at bruge, og så
forringer det ikke kvaliteten på billedet, frem for alt er det gratis.

http://www.snapfiles.com/get/jpegcrop.html

Mvh. E.M.

Fra : 1

Dato : 21-04-06 19:10

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan bruge dette lille program, det er meget nemt at bruge, og så
> forringer det ikke kvaliteten på billedet, frem for alt er det gratis.

> http://www.snapfiles.com/get/jpegcrop.html
ell.
http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-04-06 19:59

1 wrote:

> ell.
> http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Jeg må hellere indsparke at de to programmer bruger samme underliggende
kode til selve beskæringen og roteringen, men at de derudover er
temmelig forskellige.

jpegcrop behandler billeder enkeltvis og stiller en del forskellige
former for tabsfri behandling af JPEG billeder til rådighed.

JPEGCrops behandler flere billeder af gangen og er lavet til hurtig
beskæring af mange billeder.