Foto
IBM760 5420
Teil 3020
"Langtids-støj" på D200 og D70
Fra :    ab©

Dato : 20-04-06 20:40

Faldt over denne

http://www.nies.ch/tech/nikon-d200/noise.de.php

gad vide, hvordan testen falder ud i forhold til f.eks. et Canons DSLR ?

ab©

Fra : WhiteDog

Dato : 20-04-06 21:16

ab© wrote:
> Faldt over denne
>
> http://www.nies.ch/tech/nikon-d200/noise.de.php
>
> gad vide, hvordan testen falder ud i forhold til f.eks. et Canons DSLR ?
>
> ab©

Det tror jeg nu godt du ved. Den test kunne da ikke være mere uinteressant.

Fra : Jacob

Dato : 20-04-06 21:19

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> Faldt over denne
>
> http://www.nies.ch/tech/nikon-d200/noise.de.php
>
> gad vide, hvordan testen falder ud i forhold til f.eks. et Canons DSLR ?
>
> ab©

Teoretisk set skulle nikon jo give canon baghjul. der må være en grund til
at astronomer bruger ccd og ikke cmos. Men canon 20Da er jo lige netop
rettet mod astronomi.
Jeg har prøvet langtids eksponering med mit 20D men nok kun et par minutter.
der var absolut intet støj at se ved iso 100.

Jacob

Fra : bo

Dato : 21-04-06 12:41

>Jeg har prøvet langtids eksponering med mit 20D men nok kun et par minutter.
>der var absolut intet støj at se ved iso 100.
>
>Jacob
Jeg og de fleste jeg kender bruger 350D til astro foto bla grundet
forholdvis lidt støj, især ved iso 800 kan jeg exponere i lang tid
uden at se noget støj og den indbygget 'Dark' virker godt også i
iso1600. Desuden er filteret nogenlunde nemt at fjerne, jeg vil dog
ikke fjerne mit.

Nikone har vist en mindre svaghed i den retning med dens 'dark' hvis
jeg ikke husker helt galt skulle det være software der laver den og
ikke via lukkeren.

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-04-06 12:49

bo skrev:

> Nikone har vist en mindre svaghed i den retning med dens 'dark' hvis
> jeg ikke husker helt galt skulle det være software der laver den og
> ikke via lukkeren.

Vurderet ud fra den tid det tager, vil jeg tro at Nikon D70 tager 2 ekspon.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design April. 2006

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-04-06 14:54

> Vurderet ud fra den tid det tager, vil jeg tro at Nikon D70 tager 2
> ekspon.

Det gør den også.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Jacob

Dato : 21-04-06 20:39

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse

> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør den også.
>
> --
> Mvh. Jørgen Nielsen.
> Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.
> http://www.jbsn.frac.dk/index.php

Kan man ikke slå det møg fra ?
jeg blev totalt idiot af at mit 20D lavede det nummer. jeg lavede nogle
stjerne billeder over et par minutter. det blev hurtigt slået fra.

Fra : Kenneth K.

Dato : 21-04-06 20:46

On Fri, 21 Apr 2006 21:39:09 +0200, Jacob <bip@bop.dk> wrote:

> Kan man ikke slå det møg fra ?
> jeg blev totalt idiot af at mit 20D lavede det nummer. jeg lavede nogle
> stjerne billeder over et par minutter. det blev hurtigt slået fra.

Jo, det kan man. Det er dog nødvendigt på et D70 hvis man vil have
lukkertider ret meget over 60 sek. Bruger man ikke darkframe subtraction
på de lange lukkertider, får man det kedelige amp glow i venstre hjørne.
Det ses jo også tydeligt på den testside.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-04-06 12:23

Jacob skrev i 444934e1$0$15793$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Kan man ikke slå det møg fra ?

Ikke umiddelbart. Jeg har set på nogle astronomisider at der er en fidus med
at man slukker kameraet, når 'hovedeksponeringen' er overstået. Men d70 er
nok ikke det oplagte valg, hvis man dyrker astronomiske optagelser.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-04-06 18:49

> [...]
> d70 er nok ikke det oplagte valg, hvis man dyrker astronomiske optagelser.

Hej Jan.

Jeg mener da godt man kan slå long exposure noise reduction fra.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-04-06 19:00

Jørgen Nielsen skrev i 444a6c76$0$202$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
dette:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Hej Jan.
>
> Jeg mener da godt man kan slå long exposure noise reduction fra.

Ok. Jeg har blot min information fra den pågældende hjemmeside - har aldrig
selv dyrket det astronomiske (bortset fra min ungdoms studiegæld og de
nuværende huspriser).

vh
Jan
--