Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Modlysblænde til Canon L optik
Fra : Alexandar [4200]

Dato : 17-04-06 20:53

Hey.

Kan nogen her fortælle om modlysblænder følger med ved køb af L optik eller
om de stadig skal købes som ektratilbehør?

På forhånd tak.

//Alexandar

Fra : Thomas Kjær

Dato : 17-04-06 21:04

On 2006-04-17, Alexandar [4200] <Get2Robbie@get2net.dk> wrote:
> Kan nogen her fortælle om modlysblænder følger med ved køb af L optik eller
> om de stadig skal købes som ektratilbehør?

De følger altid med.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Alexandar [4200]

Dato : 17-04-06 21:11

> De følger altid med.
Det mente jeg nok, men jeg var ikke helt sikker. Tak for hjælpen.

//Alexandar

Fra : B.S.

Dato : 17-04-06 22:30

Alexandar [4200] skrev:
> Hey.
>
> Kan nogen her fortælle om modlysblænder følger med ved køb af L optik eller
> om de stadig skal købes som ektratilbehør?

og hvis det kræves følger der også stativ ring med. Så merprisen er godt
givet ud

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Morten Storm

Dato : 18-04-06 06:55

"B.S." <news@FJERNgronaerten.dk> skrev i en meddelelse
> og hvis det kræves følger der også stativ ring med. Så merprisen er godt
> givet ud

Nope! Modlysblænde, ja, men ingen stativring! Ikke til en 70-200 f4L i hvert
fald!!

--
Venlig hilsen
Morten

Fra : Jesper HVL

Dato : 18-04-06 08:17

Morten Storm wrote:
> "B.S." <news@FJERNgronaerten.dk> skrev i en meddelelse

> Nope! Modlysblænde, ja, men ingen stativring! Ikke til en 70-200 f4L i hvert
> fald!!

Som han skrev "hvis det kræves"...

Reelt kræves det ikke til 70-200 f4L da den ikke er så tung. F.eks. er
der også huller til bæreremme på de rigtig tunge objektiver - men ikke
på 70-200 f2.8L IS, hvor der dog følger stativring med.

Mvh
Jesper

Fra : Morten Storm

Dato : 18-04-06 12:17

"Jesper HVL" <jhvl@nospammail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også huller til bæreremme på de rigtig tunge objektiver - men ikke på
> 70-200 f2.8L IS, hvor der dog følger stativring med.

Tak for korrektionen! Jeg ville dog nødig udsætte stativgevindet på mit hus
for vægten af en 70-200 f4L, så "hvis det kræves" kan jo opfattes
forskelligt... Skal vi ikke blot konkludere, at der (åbenbart) følger
stativring med til de tungeste L-objektiver (og så lade det være op til den
enkeltes nærmere undersøgelse)?

--
Venlig hilsen
Morten

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-04-06 12:27

"Morten Storm" <morten.storm@FJERNESmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskelligt... Skal vi ikke blot konkludere, at der (åbenbart) følger
> stativring med til de tungeste L-objektiver (og så lade det være op til

Jeg har ofte haft min 70-200mm f/4 på stativ og uden problemer og det er nok
årsagen til at der ikke følger en stativring med. 70-200 f/4 vejer stort set
det samme som en Canon 24-70 f/2.8, som slet ikke kan fås med stativring.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : B.S.

Dato : 18-04-06 15:31

Jesper HVL skrev:
> Reelt kræves det ikke til 70-200 f4L da den ikke er så tung. F.eks. er
> der også huller til bæreremme på de rigtig tunge objektiver - men ikke
> på 70-200 f2.8L IS, hvor der dog følger stativring med.

Netop. Fik selv en sådan med da jeg købte dette fantastiske glas.