Råd søges til bærbar
Fra : Nick

Dato : 17-06-01 13:02

Hej Gruppe,

Jeg står og skal finde en god bærbar til min storebror. Den behøver faktisk
ikke være den hurtigste han har kun to krav til den.

1: Den skal kunne gå på nettet (den er jo nem nok)

2: Den skal have DVD drev og helst så den også kan tilsluttes fjernsynet.

Nu tænkte jeg på om det kan lade sig gøre selv at købe et dvd drev og et
decoderkort og selv sætte i en bærbar?

Mvh Nick

Fra : Fætter Højben

Dato : 18-06-01 21:17

> [...]
>
> Nu tænkte jeg på om det kan lade sig gøre selv at købe et dvd drev og et

Der er mange bærbare der har TVout. Der er også en del der har/er forberedt
for DVD. Hvis der er DVD indbygget må man regne med at den kan afspille DVD
OK. Jeg tror at de fleste PC'er man kan købe i dag er hurtige nok til
softwaredekodning.

Du kan nok ikke proppe et MPEG dekoderkort i.

Hvis man stadig kan få DSTN skærme, så undgå dem, medmindre du kan spare
mange tusinde på dem. En TFT er bedre at se film på end fjernsyn og overgås
kun af størrelsen af TVene.

"Alle" PC'er kan gå på nettet. Dette er kun forvirrrende at bringe på banen.