Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfor blænde f4 når optikken er F2,8
Fra : Kim

Dato : 11-04-06 20:40

Har et helt nyt Sigma 24-70mm F2,8 DG macro til min Nikon D70

Det fungerer perfekt, men når jeg monterer min Sb800 flash laver den
optikken om til F4 og stiller flashen til 14mm

Hvorfor???

Fra : WhiteDog

Dato : 11-04-06 21:24

Kim wrote:
> Har et helt nyt Sigma 24-70mm F2,8 DG macro til min Nikon D70
>
> Det fungerer perfekt, men når jeg monterer min Sb800 flash laver den
> optikken om til F4 og stiller flashen til 14mm
>
> Hvorfor???

Hvad med at stille kameraet til A mode, så bestemmer du suverænt selv
blænden.

Fra : Kim

Dato : 11-04-06 21:38

Der virker det også fint , men flashen vælger afstanden 14mm og den flytter
sig ikke selv om jeg zoomer

Fra : Per Bau

Dato : 11-04-06 21:47

"Kim" <on_net-remove@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Der virker det også fint , men flashen vælger afstanden 14mm og den
> flytter sig ikke selv om jeg zoomer

Du har vel ikke 'tilfældigvis' slået sprederen ned foran på flashen?
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

http://erik.richard.er.irriterende.dk/

Fra : Kim

Dato : 11-04-06 22:18

Nulstillede flashen og nu kan den zoome sammen med optikken?? , men den
vælger stadig f4

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-04-06 22:28

Kim wrote:
> Nulstillede flashen og nu kan den zoome sammen med optikken?? , men den
> vælger stadig f4

-og du sender ikke lyset opad ?

Bo //

Fra : Kim

Dato : 11-04-06 22:47

nope, det har ingen indflydelse på noget, hvad vej jeg vender flashen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-04-06 07:13

Kim wrote:
> nope, det har ingen indflydelse på noget, hvad vej jeg vender flashen

SB800 vælder bredet udlysning, hvis den enden drejes eller har diffuser
på. Tag den af kameraet, sæt den på manuel og tryk nogla gange på zoom
på blitzen. Så kan du se om det virker.

Bo //

Fra : WhiteDog

Dato : 12-04-06 14:48

Bo Bjerre wrote:

> SB800 vælder bredet udlysning, hvis den enden drejes eller har diffuser
> på. Tag den af kameraet, sæt den på manuel og tryk nogla gange på zoom
> på blitzen. Så kan du se om det virker.
>
> Bo //

Hvilken ISO står kameraet på. Jeg mener at Flashen ikke kan gå længere
ned end f/4, hvis ISO er på 400. Du skal ned på ISO 200 eller 100 for at
få den ned på f/2.8 eller endnu lavere.

/Rudi

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-04-06 14:35

> Jeg mener at Flashen ikke kan gå længere
> ned end f/4, hvis ISO er på 400. Du skal ned på ISO 200 eller 100 for
> at få den ned på f/2.8 eller endnu lavere.

Smart.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.