Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon capture - kan ikke installeres?
Fra : per

Dato : 11-04-06 09:51

Når jeg installerer Nikon Capture trial går systemet ned med et drøn, BSOD,
og der står noget med at der forsøges at skrive til et 'forkert'
hukommelsesområde.
Jeg har prøvet og oplevet det samme på 2 pc'ere, begge med 1 Gb RAM. Jeg har
virus- og firewallprogrammer aktive.
Har nogen været ude for det samme, eller ved hvordan det løses?

mvh per

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-04-06 09:57

per wrote:
> [...]
> Jeg har virus- og firewallprogrammer aktive.
> Har nogen været ude for det samme, eller ved hvordan det løses?

Det lyder slemt. BSOD'er er i langt størstedelen af tilfældene forårsaget af
defekt hardware, og da Nikon Capture æder RAM som var det dens sidste
måltid, kan problemet godt ligger dér. Prøv at hente Memtest86 fra
http://www.memtest.org/ og lad den køre et par komplette runder, eller tre.
Der sælges desværre umådeligt meget defekt RAM, og at du skulle have to
maskiner med defekt RAM er overhovedet ikke spor usandsynligt. Problemet med
defekt RAM kan ofte fikses ved at skrue ned for RAM-hastigheden i
BIOS-setup, men hvis du ikke ved hvordan, skal du hellere lade være. :)
Metoden er naturligvis heller ikke ideel, da det vil gå ud over ydeevnen.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : boxer.nospam2@mail.d~

Dato : 11-04-06 17:31

On Tue, 11 Apr 2006 10:56:32 +0200, "Morten Wartou"
<morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> wrote:

> [...]
>BIOS-setup, men hvis du ikke ved hvordan, skal du hellere lade være. :)
>Metoden er naturligvis heller ikke ideel, da det vil gå ud over ydeevnen.

Hej.

Havde samme problem med en dual Xeon maskine 4 GB ram, en måned efter
brændte bundkortet, da den kom fra rep. kunne den installeres uden
vrøvl.
Med venlig hilsen
Anker Rasmussen
Hanehøj