Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fjerne pletter på lysbilleder
Fra : Id

Dato : 10-04-06 18:19

Hej

Kan det lade sig gøre at fjerne jordslået pletter fra gl. lysbilleder

Mvh.
Id

Fra : Leif Langgaard

Dato : 10-04-06 18:55

"Id" <ihjc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan det lade sig gøre at fjerne jordslået pletter fra gl. lysbilleder

Hej

Scan billederne ind i PS inden du forsøger at fjerne "muggen", ofte er det
den organiske gelatine der er angrebet af svamp.
Når billederne er scannet ind, kan der ikke ske mere med billederne. Selv om
du beskadiger dine dias under forsøget på at fjerne pletterne, så har du
kopierne at arbejde med, og i PS kan alt lade sig gøre.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-04-06 21:44

Id skrev:
> Hej
>
> Kan det lade sig gøre at fjerne jordslået pletter fra gl. lysbilleder
>
> Mvh.
> Id

Mener at jeg på Hothers side så et middel til rensning

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design Febr. 2006

Fra : Id

Dato : 11-04-06 07:53

Tak for svarret, men jeg har et lille problem

Hvor finder jeg Hothers side? og hvad er Hothers

Mvh.

Id

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-04-06 08:09

Id skrev:
> Tak for svarret, men jeg har et lille problem
>
> Hvor finder jeg Hothers side? og hvad er Hothers

> [...]
Har du prøvet at skrive hother i søge feltet i google?

Fra : Id

Dato : 11-04-06 12:06

> Har du prøvet at skrive hother i søge feltet i google?

Tak for svarret
Jeg har haft kontakt til Hother
De har et produkt som kan bruges

> Mvh.
Hjc

Fra :    ab©

Dato : 11-04-06 15:40

> [...]

Det behøver ikke at være så stort et problem (hvis emulsionen ikke er
skadet) - med en gang alm. postevand tilsat nogle dråber blødgøringsmiddel /
skyllemiddel (eller for den sags skyld opvaskemiddel) kan filmen sagtens
skylles - uden at ridse (våd emulsion er meget følsom) - hæng efterfølgende
til tørre på en snor eller læg nogle klemmer på et bord og sæt et eller to
dias fast, så vandet løber ned mod klemmen og ikke danner en stribe fra
klemmen.

ab (-c:)