Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
50 mm 1,8 til KonicaMinolta 7D?
Fra : Henrik Olesen

Dato : 06-04-06 23:07

Hej.

Kender I nogle fabrikanter, der tilbyder et sådant objektiv?

Jeg har zoom-objektiver - 18-200 og 75-300, men de er henholdsvis 3,5 og 4,0
i lysstyrke - jeg vil gerne have et objektiv, der er mere lysfølsom, og som
kan bruges ved minimal belysning uden blitz.

Mvh. Henrik Olesen

Fra : Martin Vollert

Dato : 07-04-06 14:36

Henrik Olesen skrev:
> [...]
> i lysstyrke - jeg vil gerne have et objektiv, der er mere lysfølsom, og som
> kan bruges ved minimal belysning uden blitz.

Jeg ved Sigma laver en 50mm men det er en 2,8er

--
Hilsen Martin.

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Jens G

Dato : 07-04-06 17:32

On Fri, 7 Apr 2006 00:06:37 +0200, "Henrik Olesen" <heo@post3.tele.dk>
wrote:

>Kender I nogle fabrikanter, der tilbyder et sådant objektiv?

Minolta har nogle på 1.4 og 1.7. Hvor man så kan købe det her i
nærheden er en helt anden historie som jeg ikke kender:
http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=18
http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=15
http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=16

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Erik W.

Dato : 07-04-06 22:22

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Minolta har nogle på 1.4 og 1.7. Hvor man så kan købe det her i
> nærheden er en helt anden historie som jeg ikke kender:
> [...]

Med et hurtigt kig rundt ved de store netshops ser det ud til at de er
udsolgt de fleste steder.
Et godt bud er da ebay.de http://kortlink.dk/ebay/2mb4
Jeg ved at det kræver lidt overvindelse at handle på ebay, men man kan også
gøre nogle gode handler, hvis man kigger sig for.

Mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 14:35

"Henrik Olesen" <heo@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
som
> kan bruges ved minimal belysning uden blitz.

Gå efter et brugt Minolta 50mm f/1,7.
Jeg købte et på dba for 1 måned siden til 400kr.
Som du kan se her: http://www.dyxum.com/reviews/lenses/reviews.asp?IDLens=17
er den virkelig populær. _Især_ til prisen!

Mvh. Peter

Fra : Ras

Dato : 09-04-06 13:45

> [...]
> i lysstyrke - jeg vil gerne have et objektiv, der er mere lysfølsom, og
> som kan bruges ved minimal belysning uden blitz.

Jeg bruger selv KM 28-75 2.8
et godt lysstærkt objektiv
- og så bruger jeg flittigt at sætte ISO til 800/1600

Har også hørt meget godt om 50 mm 1.7
og vil gerne selv købe et

/ Rasmus

- rart at høre der er andre der arbejder med KM 7D