Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vil bruge flash ved højlysdag - D70s ?
Fra : SpookiePower

Dato : 03-04-06 18:47

Jeg er igang med at undersøge mit nye D70s og afprøve det
i forskellige situationer. Jeg har dog bemærket, noget mærkeligt,
syntes jeg. Når mit kamera står på auto vælger den at bruge flash
på billeder jeg tager udendørs. Billederne tog jeg omkring kl 12
så jeg skulle ikke mene at der manglede lys. Samtidig satte den
blænden til F5. Jeg gik så over på A - hvor man selv kan styre
blænden og satte den til F3.5, hvor den så ikke ville have flash
på.

Hvorfor vælger kameraet at bruge flash og en blænden på F5,
når der efter min mening skulle være lys nok, hvis den selv
satte blænden på F3.5 Jeg tog som sagt billederne udendørs.

--
Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : nh7h@nighthawks.dk

Dato : 03-04-06 21:21

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> når der efter min mening skulle være lys nok, hvis den selv
> satte blænden på F3.5 Jeg tog som sagt billederne udendørs.

Hvad obj. sad der på kameraet?

Fra : SpookiePower

Dato : 03-04-06 22:08

<nh7h@nighthawks.dk> skrev i en meddelelse news:4431834b$0$924$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvad obj. sad der på kameraet?

Det er et AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5G ED

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-04-06 22:14

SpookiePower wrote:
> Hvorfor vælger kameraet at bruge flash og en blænden på F5,
> når der efter min mening skulle være lys nok, hvis den selv
> satte blænden på F3.5 Jeg tog som sagt billederne udendørs.

Jeg kender ikke D70s - men et sted i dine indstillinger må du have noget med
"Fill-in flash" eller noget i den stil - der må du kunne slå det fra.

Ideen med flash i fuldt dagslys er at du kan slippe for skygger og mørke
områder mens resten af billedet er lyst nok - men du burde også kunne slå
det fra ?

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-04-06 22:29

SpookiePower skrev:

> Hvorfor vælger kameraet at bruge flash og en blænden på F5,
> når der efter min mening skulle være lys nok, hvis den selv
> satte blænden på F3.5 Jeg tog som sagt billederne udendørs.

Når du sætter den til auto, kører den auto. Du kan være uenig i dens
valg, men der ligger erfaring bag.
Vælg et andet prgrm. og RTFM

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design Febr. 2006

Fra : SpookiePower

Dato : 03-04-06 23:07

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:443193a6$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> Når du sætter den til auto, kører den auto. Du kan være uenig i dens valg, men der ligger erfaring bag.
> Vælg et andet prgrm. og RTFM

Du har sikkert ret, men jeg syntes bare det virker mærkeligt
at fyre flashen af med når man tager billeder udendørs på et
åbent område. Men jeg skal nok lære mit nye kamera bedre
at kende.

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-04-06 23:18

SpookiePower skrev:

> Du har sikkert ret, men jeg syntes bare det virker mærkeligt
> at fyre flashen af med når man tager billeder udendørs på et
> åbent område. Men jeg skal nok lære mit nye kamera bedre
> at kende.

I auto er det nok en OK ide