localhost virker ikke
Fra : P.N.

Dato : 17-06-01 12:35

jeg har installeret localhost på win2000 men når jeg skal prøve asp
dokumenterne i browseren
virker det ikke og den spørger efter ultradevice,
har jeg gjort noget forkert, og evt hvad.
MVH Poul

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 17-06-01 22:27

Hvad er localhost ??

Fra : Morten Raun

Dato : 25-06-01 20:55

"P.N." wrote
> jeg har installeret localhost på win2000 men når jeg skal prøve asp
> dokumenterne i browseren
> virker det ikke og den spørger efter ultradevice,

Jeg antager at du mener du har installeret IIS 5.0 i din win2k! i så fald
skulle localhost hvis du har ikke har pillet i DNS opsætningen, du kunne dog
prøve at skrive dit computernavn i stedet.
ex: Hedder din computer Server skal du i skrive "http://server" (uden
quotes) virker dette heller ikke kan du gå ind i start menuen ->
Indstillinger -> Kontrolpanel -> Administration -> Internet Programstyring.
Så skal du tjekke om det rigtigt dokumentsæt er sat, dette gøres under <dit
computernavn> -> Standard websted -> Egenskaber -> Dokumenter. Derefter
tjekker du om det er de rigtige dokumentsæt der er sat. ex: kalder du din
forside for default.asp skal maskinen selvfølgelig søge efter default.asp
osv.

Jeg ved ikke om det løser dit problem, men det er ihvertfald basal
troubleshooting på en IIS server =)

Held og lykke
Morten Raun