Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Undervandshus til Nikon D70s
Fra : Jens U. K.

Dato : 28-03-06 15:25

Jeg er interesseret i at kunne tage billeder under vandet og har kigget
lidt efter den slags produkter... jeg har ingen erfaring med hvad der
kræves ifm med undervandsbilleder - udover et engangsundervandskamera hvor
de fleste af billederne var meget blå...

Så jeg har fået øje på ewamarine som har nogen "poser" hvor kameraet kan
puttes ned i. De kan fås i forskellige størrelser afhængig af hvor lang
objektiv og kamera er samt om der er blitz eller ej. Prisen ligger i
tyskland på nettet lidt under 200 euro.

Umiddelbart har jeg een optik til kameraet, nemlig kitobjektivet 18-70mm.
Jeg overvejer at købe at købe en tele men er ikke afklaret om der skal
være zoom eller ej.
Jeg overvejer også at købe en lysstærk fast "normal" optik omkring 50mm.
Jeg har ingen blitz umiddelbart (har vist en gammel liggende, som måske
kan snakke med kameraet).

Hvad er godt at have til sådan noget undevandsfotografering (fisk, planter
og andre spændende ting man kan se når man snorkler)?
Hvad skal man være opmærksom på (teknikmæssigt)? F.eks. har jeg
konstateret at farverne bliver meget flottere hvis solen skinner kraftigt
når billedet tages...

/Jens Ulrik
Xpost til dk.fritid.foto.indkøb samt dk.fritid.foto
Fut sat til dk.fritid.foto.indkøb