Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
råd ang. køb af CF-kort
Fra : Anden

Dato : 27-03-06 16:48

Hej,

jeg vil have mig et 512 CF kort til mit EOS 30D.

Jeg har kikket på f.eks.:
SILICON POWER CF 512 MB - 244,-
(http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44110)
- som har betegnelsen (x30)
Mit spørgsmål er så hvad (x30) er - jeg antager naturligvis det er
læse/skrivehastighed - men snakker vi så hastigheder på højde med et CFII
kort? (jeg har set et CF II kort med (x36)

En helt anden ting:
Kan man tage billeder med sit 30D, og have kabel tilsluttet direkte til
pc'en - og hermed direkte tømme/benytte denne som HD?

Mvh.
Anders

Fra : Mogens Hansen

Dato : 27-03-06 17:09

"Anden" <anden112@hotmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> jeg vil have mig et 512 CF kort til mit EOS 30D.

Prøv at se tråden "CF-kort til Canon 30D" fra den 26/03

> Jeg har kikket på f.eks.:
> SILICON POWER CF 512 MB - 244,-

Det lyder for dyrt, for lille og risikabelt medmindre du kender mærket.
Du kan få et Kingston Elite Pro 1GB CF kort for 286 kr.
Det er et af de mærker mange bruger, det er forholdvis hurtigt (50x) men
ikke det hurtigste og man får meget for pengene.

Det forekommer mig ikke hensigtsmæssigt at købe et godt, hurtigt og
forholdsvis dyrt kamera og så ikke købe et CF kort der yder det nogenlunde
retfærdighed. Kameraet vil føles mere langsom end det er med et langsom
kort.

[8<8<8<]
> En helt anden ting:
> Kan man tage billeder med sit 30D, og have kabel tilsluttet direkte til
> pc'en - og hermed direkte tømme/benytte denne som HD?

Ja - der følger noget software med: EOS Capture.
Eller kan man med f.eks. PhaseOne Capture One Pro (http://www.phaseone.com)

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Anden

Dato : 27-03-06 22:52

> Ja - der følger noget software med: EOS Capture.
> Eller kan man med f.eks. PhaseOne Capture One Pro
> (http://www.phaseone.com)
>
> Venlig hilsen
>
> Mogens Hansen

Tak for hjælpen, det skal undersøges (er ikke kommet så langt i manualen
endnu)

Mvh.
Anders

Fra : Deaster

Dato : 27-03-06 17:43

Anden skrev:
> [...]
> Kan man tage billeder med sit 30D, og have kabel tilsluttet direkte til
> pc'en - og hermed direkte tømme/benytte denne som HD?

Hvorfor i alverden vil du købe et CF kort på kun 512 Mb, der kan kun
være ca. 60 billeder i raw format, kig hellere på eks. et Kingston Elite
Pro 2 Gb, det kan fåes for ca. 500 kr.

Mvh
Jesper

Fra : Brian Lund

Dato : 27-03-06 21:36

> jeg vil have mig et 512 CF kort til mit EOS 30D.
>
> Jeg har kikket på f.eks.:
> SILICON POWER CF 512 MB - 244,-

For dyrt, tag et kig på Kingston, evt. deres "Elite Pro" som er deres
high-speed kort, jeg har lige bestilt et 2 GB kort, det koster 460 kr ved
bj-trading (fundet på edbpriser).

> (http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44110)
> - som har betegnelsen (x30)

Imo kan du ikke bruge "x30" betegnelsen til noget - de burde opgive
hastighederne i MB/s, men det er ikke alle der gør dét...

> Mit spørgsmål er så hvad (x30) er - jeg antager naturligvis det er
> læse/skrivehastighed - men snakker vi så hastigheder på højde med et CFII
> kort? (jeg har set et CF II kort med (x36)

Der findes CF I kort der er hurtigere end CF II kort så vidt jeg ved..!
CF II betyder bare at det er et microdrive (mini harddisk), og at det er
lidt tykkere, end CF I, som udelukkende er FLASH!

Brian

Fra : Anden

Dato : 27-03-06 22:51

> For dyrt, tag et kig på Kingston, evt. deres "Elite Pro" som er deres
> high-speed kort, jeg har lige bestilt et 2 GB kort, det koster 460 kr ved
> bj-trading (fundet på edbpriser).

Takker, det er hermed bestilt.

Fra : E.M.

Dato : 28-03-06 13:57

> CF II betyder bare at det er et microdrive (mini harddisk), og at det er
> lidt tykkere, end CF I, som udelukkende er FLASH!

Det er ikke rigtigt, alle microdrive`s er CF II, men det er bestemt ikke
alle CF II der er microdrive`s, langt de fleste er rent Flash.

Mvh. E.M.

Fra : Brian Lund

Dato : 28-03-06 15:27

> Det er ikke rigtigt, alle microdrive`s er CF II, men det er bestemt ikke
> alle CF II der er microdrive`s, langt de fleste er rent Flash.

Okay, jeg har bare aldrig set microdrives i CF-I pakker, eller CF-II pakker
som indeholdt flash!

Brian

Fra : Deaster

Dato : 28-03-06 18:43

Brian Lund skrev:

> Okay, jeg har bare aldrig set microdrives i CF-I pakker,

Nej, for det findes heller ikke, præcis som E.M skrev.

Mvh
Jesper

Fra : Brian Lund

Dato : 28-03-06 22:58

> Nej, for det findes heller ikke, præcis som E.M skrev.

A-ha, jeg læste et "at" her; "Det er ikke rigtigt _AT_, alle microdrive" ...
Men det var der ikke!

Brian

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-03-06 13:00

"Anden"
> [...]
> læse/skrivehastighed - men snakker vi så hastigheder på højde med et CFII
> kort? (jeg har set et CF II kort med (x36)

Kortet vil fungere helt fint - men hvis du spørger, og det gør du jo
så er det idag nok ikke så smart at købe noget under 2gb, gider ikke
komme med en længere forklaring, da du selv kan søge masser af info,
hvis du gider - eller bare stole på at det er godt tip jeg kommer med.
Kingston plejer at være billigst og godt, men søg selv efter dagens
bedste tilbud på edbpriser.

> En helt anden ting:
> Kan man tage billeder med sit 30D, og have kabel tilsluttet direkte til
> pc'en - og hermed direkte tømme/benytte denne som HD?

Ja det kan du sagtens, 30D er jo ikke så tungt, så det kan du holde
med een hånd og din pc, med en go lang forlængerledning til dit el stik
i den anden - Og man påstår sarkasme ikke kan formidles over nettet
Formoder der følger en brugsvejledning med kameraet, et tip der ofte
er blevet givet i denne gruppe - Læs den..!!

> Mvh.
> Anders

Tillykke med kameraet, har på fornemmelsen dette ikke er dit sidste
indlæg vedr brugen af det - et lille tip: det kan også lave billeder, men
så langt er du nok ikke nået endnu )-max-

Fra : Anden

Dato : 29-03-06 10:10

> [...]
> Formoder der følger en brugsvejledning med kameraet, et tip der ofte
> er blevet givet i denne gruppe - Læs den..!!

Jeg skulle blot have et ja/nej om det var muligt, kameraet skal KUN bruges
til indendørsbilleder (display) så i princippet kunne jeg jo nøjes med 0
ram, hvis det kunne køre direkte over på PC., derfor hænger de to emner
sammen. (Nu viste kortet sig jo at være meget billigt, så har jeg det "hvis
nu")
Jeg nævte derudover også at jeg ikke var kommet så langt i manulen endnu....

/Anders

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 29-03-06 20:13

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
"hvis
> nu")
> Jeg nævte derudover også at jeg ikke var kommet så langt i manulen

Det er heller ikke sikkert, at det står i manualen, dette med fjernoptagelse
på en
PC. Det gjorde det ihvertfald ikke på mit 350D. Jeg bruger USB 2.0 interface
til min PC og det fjernstyringsprogram der følger med kameraet. Det kræver
fuldt opladet batteri for overførslen bruger noget strøm. Hvis du skal lave
display billeder er det en optimal måde, fordi du samtidig kan korrigere
farverne
så de passer til din computerskærm. Du kan så indstille kameraet til
spejllåsning
samt styre udløsningen fra tastaturet for maksimal skarphed.
P.S.: Jeg har ikke prøvet uden CF - men nu har du jo også købt et

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-03-06 10:12

"Per Groth Ludvigsen"

> [...]
> samt styre udløsningen fra tastaturet for maksimal skarphed.
> P.S.: Jeg har ikke prøvet uden CF - men nu har du jo også købt et

Nårh er det ikke sikkert, du kan sku da bide skeer på det står beskrevet
i forbindelse med det software der klarer opgaven -

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 30-03-06 17:17

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Groth Ludvigsen"

> Nårh er det ikke sikkert, du kan sku da bide skeer på det står beskrevet
> i forbindelse med det software der klarer opgaven -

Nemlig! og det er da rart at konstatere, at du også har forstået det som
står skrevet ovenfor

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-03-06 19:18

"Anden"

> [...]
> nu")
> Jeg nævte derudover også at jeg ikke var kommet så langt i manulen endnu....

Anders kære ven Du er ikke ene om at være hurtigere på tasterne
end om at læse manualen - desuden er jeg ikke tankelæser og har ingen
ide hvad du skal bruge dit kamera til, men ja i princippet kan du klare dig
helt uden flash ram kort. Stil dine spørgsmål præcist (kræver lidt indsigt)
og du vil få præcise svar.. At du ikke har læst manualen, kan jeg så ikke
lige se du nævner i dit oprindelige indlæg??) Never mind jeg kan forstå
på din reaktion mit svar ikke var det du havde brug for - lets move on.-max-

Fra : Anden

Dato : 30-03-06 12:29

> [...]
> lige se du nævner i dit oprindelige indlæg??) Never mind jeg kan forstå
> på din reaktion mit svar ikke var det du havde brug for - lets move

Kære ven...nej egentlig ikke.. kender dig jo ikke udover dine besynderlige
nedladende bemærkninger (som f.eks. kære ven).
Jeg synes nu ikke at det kræver det store at "tyde" mit indlæg så det er
forståeligt for en med de rigtige erfaringer.
(som også viste sig at andre hurtigt kunne svare på)

Ang. indsigt, så har du jo ikke engang selv gidet at læse de indlæg, der nu
har været og dermed svare lidt malplaceret og irriterende (ja undskyld mig)

Men for god ordens skyld så virker det fint med direkte overførsel til pc
uden CF-kort.

/Anders

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-03-06 16:27

"Anden"

> [...]
>
> Men for god ordens skyld så virker det fint med direkte overførsel til pc

Hej min ven kender du denne her - jamen så er det da på tide.
Der er intet nedladende i mit indlæg, tvært imod -max-

Fra : Anden

Dato : 30-03-06 17:07

> Hej min ven kender du denne her - jamen så er det da på tide.
> Der er intet nedladende i mit indlæg, tvært imod -max-

Dvs. det er i orden at være nedladende, så længe man lige husker den lille
smily?
- det må jeg lige huske i fremtiden
Indsæt selv smiley hvis det ændre på noget.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-03-06 17:12

Anden skrev i 442a4ef4$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Jeg skulle blot have et ja/nej om det var muligt,

Fy,fy og føj!
Er der nogen der tillader sig at svare på noget de ikke var spurgt om.
Folk /er/ altså strenge!
Når nu du er så venlig at beære dem med et ja/nej-spørgsmål.

LOL!

vh
Jan
--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på

Fra : Anden

Dato : 30-03-06 21:33

> [...]
> Folk /er/ altså strenge!
> Når nu du er så venlig at beære dem med et ja/nej-spørgsmål.

og for den langsomme:
"....og ikke nødvendigvis rakkes ned/nedgøres eller des lignende."
MEN gerne brugbar information og ikke en gang :) og LOL.