Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spm: Dims...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-03-06 01:55

Hej i gruppen.

Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge, så det bliver her i gruppen.
Jeg var en tur forbi min lokale genbrugsbutik i dag, og købte følgende dims:
<http://www.bmwmc.dk/images/Kikkertdims/0003.jpg>

Med tilbehørsting på:
<http://www.bmwmc.dk/images/Kikkertdims/0006.jpg>

Da jeg ikke aner hvad det er for en dimmer, vil jeg høre jer ad, om der er
nogen af jer der ved, hvad pokker det er jeg har købt.
Jeg går ud fra at det er en lommekikkert af en eller anden slags, men hvad
plasticrøret der kan skrues på, er til - ja det er en god "spørge."
Ligeledes følger der en lille ekstralinse med, der er til at skrue på - den
kan ses på billede 0003.

Der står følgende tekst på kikkerttingen:
"8x30 Esselte-Studium 8.5° with extra short focus."
Så hvis du ved hvad det er for en dingenot og hvordan man bruger den, så vil
jeg blive glad for en forklaring.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-03-06 02:02

"Aragorn Elessar" <Aragorn_DK@gmail.com> wrote in message
-cut-
> [...]
> plasticrøret der kan skrues på, er til - ja det er en god "spørge."
> Ligeledes følger der en lille ekstralinse med, der er til at skrue på -
-cut-

Jeg har lige fundet ud af, at plasticrøret der kan skrues på, er en slags
makrolinse - det er ihvertfald genialt til at studere virkelig små ting
eller detaljer tæt på med.
Hm, det må kunne bruges til frimærker...nå, så fandt jeg da ud af det.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Max

Dato : 24-03-06 08:17

Hej Aragorn

> Jeg har lige fundet ud af, at plasticrøret der kan skrues på, er en
> slags makrolinse - det er ihvertfald genialt til at studere virkelig
> små ting eller detaljer tæt på med.

Jeg skulle lige til at sige at det ligner et lommemikroskop.

Mvh Max

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-03-06 09:50

Aragorn Elessar skrev i esHUf.20670$F_6.1669@news.get2net.dk dette:

> Så hvis du ved hvad det er for en dingenot og hvordan man bruger den,
> så vil jeg blive glad for en forklaring.

Det ligner en feltlup - god til insektstudier, når man skal tælle følehorn,
muddele og andre interessante detaljer.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-03-06 00:13

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Det ligner en feltlup - god til insektstudier, når man skal tælle
> [...]

Hej Jan og I andre.

Takker for input, nu er dimsen afprøvet, og den er særdeles velegnet til
både nærstudier af frimærker, samt alm. kikkertbrug.
Så jeg går ud fra - at dømme efter jeres udsagn - at det er en feltlup med
forskellige muligheder.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--