Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
spørgsmål vedr. Vosonic billedbank
Fra : Gert Medom

Dato : 23-03-06 17:56

Hej.

Jeg har haft en Billedbank af mærket Vosonic (Model: VP 300) inde til
reperation, fordi den ikke ville kopiere. Problemet er der stadigvæk

I displayet stod der ved kopiering

Device error :HD

Kan man gå ud fra at det er så logisk at det er harddisken der er problemer
med og at man kan udskifte den??

Mvh Gert M.

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 23-03-06 19:33

Gert Medom wrote:
> [...]
>
> Device error :HD
>
> Kan man gå ud fra at det er så logisk at det er harddisken der er problemer

Det lyder helt sikkert som om det er disken, som har et problem. Det kan
være en god ide at prøve at formattere disken. I manualen står der noget
om et specielt program, som skal bruges hvis du kører Windows XP...

Er der en forhistorie, som kan fortælle hvad der skete lige før
problemet opstod ? Ved du hvad der er er foretaget i forbindelse med
reperationen ?

Jeg skiftede disk i min (samme model i 40 GB udgave) fordi jeg skulle
bruge disken i min bærbare. I den forbindelse monterede jeg disken i en
gammel Windows 98 maskine hvor disken sad med en Sandberg IDE-adapter
til 2½ tommers diske. Det gav mulighed for at FDISK'e med efterfølgende
formattering. Det kunne være en ide at prøve dette, hvis formatteringen
ikke løser problemet.

--
Vh Kurt